V neděli 18. února představila CNN Prima NEWS vysílání v nové podobě. Grafický upgrade zpravodajských pořadů se dotkl HLAVNÍCH ZPRÁV, kontinuálního zpravodajství, SPORTU i POČASÍ a nabídl nové pojetí studia, včetně znělek jednotlivých pořadů. Grafické změny ladil ve spolupráci s redakcí i americkou CNN tým vedoucího grafického oddělení Petra Závorky několik měsíců s důrazem na maximální přehlednost a aktuální trendy ve světě televizního zpravodajství.
Nový design diváky CNN Prima NEWS provází během celého dne. Vychází z dlouhodobých zkušeností redakce od spuštění zpravodajské multiplatformy. Hlavním cílem bylo vedle zatraktivnění obsahu upravit zejména vizuální pojetí zpravodajství s důrazem na to, jak vysvětlit složitá zpravodajská témata co nejjednodušší cestou tak, aby se v nich diváci co nejrychleji zorientovali.
ČTĚTE TAKÉ: Velký návrat Terezie Tománkové do Hlavních zpráv: Dolehla na mě zodpovědnost, prozradila
„Dlouhodobě říkáme, že ve vysílání CNN Prima NEWS nechceme pouze stroze konstatovat, co se děje, ale chceme vysvětlovat divákům, proč se to děje, a hlavně – jak to ovlivní jejich životy. Proto jsme se posledních několik měsíců věnovali grafickému pojetí našich zpravodajských pořadů. Aby grafika byla jasnější, výstižnější a pro diváky přehlednější, abychom mohli atraktivně prezentovat a vysvětlovat i komplikovaná témata, která ale mají zásadní vliv na naše životy,“ vysvětluje šéfredaktor zpravodajství a publicistiky CNN Prima NEWS Tomáš Vojáček.
Zvýšení televizních poplatků? Za tyhle peníze bych postavil novou ČT1, říká šéf Primy Singer
Je to neuvěřitelná suma mezi 1,5 až 2 miliardami korun ročně, říká o nových příjmech pro Českou televizi v podobě zvýšení koncesionářských poplatků generální ředitel skupiny Prima Marek Singer. A naplňují pořady typu StarDance veřejnoprávní roli? Přinášíme ukázku z rozhovoru pro magazín CNN Prima NEWS, který je na stáncích od 13. listopadu.
Nové grafické pojetí vychází z konceptu, který CNN Prima NEWS úspěšně využívala u volebních speciálů v loňském roce. Ty se snažily i díky využití know-how z americké CNN maximálně využít potenciál moderního dvoupatrového zpravodajského studia, které nemá v Česku obdoby. Nová grafická identita vychází z unikátního propojení značek Prima a CNN.
„Nabízíme zpravodajství určené českým divákům, reflektující jejich potřeby a témata, která ovlivňují jejich každodenní život, ale jsou zasazena do globálního kontextu za použití nejmodernějších postupů, které pravidelně diskutujeme s kolegy ze CNN. Naplno výhody a možnosti tohoto spojení diváci uvidí u našeho vysílání věnovaného americkým prezidentským volbám, ale bude se výrazně prolínat i do našeho každodenního zpravodajství i dalších speciálních projektů,“ popisuje šéfredaktor zpravodajství a publicistiky CNN Prima NEWS Tomáš Vojáček.
Grafické inovace se tak objeví i v řadě speciálních vysílání v rámci letošního supervolebního roku. CNN Prima NEWS bude u všech letošních voleb se zásadním významem pro Česko, ať už jde o americké prezidentské volby a primárky, březnové prezidentské volby v Rusku a následně na Slovensku i volby do Evropského parlamentu a české krajské a senátní volby.
HLAVNÍ ZPRÁVY i další zpravodajské pořady v novém
Nové znělky i nové pojetí studia dostaly i zpravodajské pořady CNN Prima NEWS v čele s hlavní zpravodajskou relací. HLAVNÍ ZPRÁVY jsou nově uvedeny futuristickými hodinami odpočítávající poslední vteřiny před začátkem relace v 18:55. Stejně tak jako HLAVNÍ ZPRÁVY otevírá rafička hodin ve znělce okna s nespočtem zásadních zpráv a informací z celého světa.
Ohromný úspěch: Skupina Prima byla v roce 2023 opět komerční jedničkou u dospělých diváků
Skupina Prima v loňském roce opět kralovala českému mediálnímu trhu. Byla komerční jedničkou u dospělých diváků, posluchačů rádií a dvojkou v on-line. V roce 2023 opět vedla mezi komerčními televizními skupinami s celodenním sharem 27,56 % (meziroční nárůst o 0,66 procentního bodu) v cílové skupině 15+.
Zásadní posun v grafice i pojetí studia se týká kontinuálních ZPRÁV, které diváky CNN Prima NEWS provází během celého dne až do nočních hodin. Znělce nově vévodí logo CNN skrývající v sobě miniatury zpráv z domova i celého světa. Znatelným faceliftem prošla i veškerá grafika studia, která je nyní vizuálně celistvější a výrazně podpořila lepší čitelnost a srozumitelnost pro diváky. Studio je také vizuálně rozděleno na denní a noční část.
„V našich projekcích v novém grafickém designu CNN Prima NEWS jsme přešli na plnoformátové využití LED obrazovky, což znamená, že grafika nyní pokrývá celou plochu pro maximálně působivou prezentaci. Současně jsme zavedli světlejší barevnou paletu, která zlepšuje čitelnost a přispívá k celkové přístupnosti a srozumitelnosti prezentovaného obsahu. Velké díky patří celému našemu týmu talentovaných grafiků za skvěle odvedenou práci na novém designu,“ říká vedoucí grafického oddělení CNN Prima NEWS Petr Závorka.
Znělka SPORTU se v duchu již zmíněných pořadů přiklání k minimalismu. Nepostrádá ovšem dynamiku sportu vlastní. Jako hlavní symboly jsou zde zvoleny míče a puk jakožto odkaz na divácky nejpopulárnější disciplíny v Česku.
Změny se dotkly také POČASÍ. Nové minimalistické znělce vévodí virtuální průhledná kostka, ve které se postupně střídají nespoutané živly ovlivňující každodenní život nás všech.