Přežil jsem komunismus, přežiju i toto. Praha emotivním videem rozjela očkovací kampaň

Pan Jaroslav z Domova pro seniory Elišky Purkyňové

Pražská kampaň na podporu očkování

Zatímco vláda Andreje Babiše (ANO) stále hledá vhodnou formu pro očkovací kampaň, Praha už ji rozjela. Její součástí je i emotivní a velmi osobní video, ve kterém sami senioři říkají, proč se rozhodli nechat naočkovat a doporučují to i dalším. Poslechněte si jejich příběhy.

„Velmi bych si přála, aby to mělo účinek a lidé už tolik netrpěli,“ doufá jedenadevadesátiletá seniorka z domova pro zrakově postižené – Palata v Praze.

„Rozhodnutí naočkovat se pro mě bylo jednoduché, protože jsme to předem probrali s mou rodinou a taky proto, že personál, který o nás pečuje, se nechal naočkovat,“ doplňuje ve videu seniorka Marie z Domova pro seniory Elišky Purkyňové.

Další přesvědčila slova slavných osobností, touha vidět své rodiny i úmrtí přátel a kamarádů.

Přežil jsem komunismus a přežiji i tohle

„Přesvědčilo mě o tom, že mi zemřely a opustily mě dvě milé kamarádky. Jedna kolem Vánoc a druhá v lednu. Velice toužím nechat se naočkovat, protože nehodlám skončit tak rychle v krematoriu. Přežil jsem druhou světovou válku, komunismus, a přežiji i tohle,“ říká rozhodně osmaosmdesátiletý pan Jaroslav.

„Očkovat jsem se nechala, abych se zase mohla setkat se svou rodinou,“ popisuje své rozhodnutí paní Věra s tím, že jedna z jejích sester se zpočátku bála, ale poté, co to probraly, také souhlasila.

„Přesvědčilo mě to, když jsem slyšela výrok pana Suchého: Nechci zemřít, proto se nechám očkovat,“ pokračuje dále devětaosmdesátiletá seniorka Elena.

Senioři se do projektu podle ředitelky Domova Elišky Purkyňové Evy Kalhousové zapojili rádi. „Mně se to moc líbí a byla jsem z toho opravdu nadšená. Dámy měly trochu trému, ale zas to pro ně byla zvláštní událost. Mohly se krásně obléknout. Bylo to pro nás povzbuzení a bylo to moc fajn,“ řekla CNN Prima NEWS Kalhousová.

Zoufalí senioři: Jen tak nás vyškrtli a nevíme, kdy na nás přijde řada s očkováním

Senioři 80+ jsou stále zoufalejší a ptají se, kdy se budou moci nechat očkovat. Řadě z nich totiž bez vysvětlení chodí zprávy, které jim ruší už objednané termíny. Někteří se musí dokonce znovu od začátku registrovat a celým systémem znovu proklikat. Bojí se, že se tak na ně dostane řada ještě později, pokud vůbec. „Jsme zklamaní, otřáslo to naší důvěrou a vládě jsme jedno," popisuje své zkušenosti seniorka Jana.

Obecně většina klientů neměla po debatách s očkováním problém. „I přes všechno, co jsme udělali, u nás koronavirus řádil hodně a neviděli jsme světlo na konci tunelu. To se objevilo právě až s očkováním. Mnohokrát jsem s našimi klienty komunikovala, abych jim řekla, že je to očkování asi dobře. Dali jsme jim čas, aby se poradili se svými příbuznými i s lékaři a vznikla proočkovací atmosféra,“ doplnila ředitelka domova.

Praha dá na kampaň 500 tisíc

Video je součástí celé pražské očkovací kampaně. „Video se seniory pro nás natočila společnost Boki production za cenu 37 820 korun bez DPH,“ řekl CNN Prima NEWS tiskový mluvčí magistrátu Vít Hofman. Jde o součást celé kampaně cílené na očkování, která podle něj vyjde město až na půl milionu.

„Bude do toho zahrnuto jak vytvoření, provoz a rozvoj webové stránky ockovani.praha.eu, tak obrazový spot pro seniory, licence na fotografie, vytištění vizuálů pro plochy městského mobiliáře, pronájem dalších ploch, prostor v rádiích, tištěných i on-line médiích a pronájem obrazovek v budovách nemocnic v hlavním městě,“ doplnil Hofman.

PR odbornice Hejlová: Autentické a jednoduché

Video se seniory na podporu očkování kvitují i marketingoví odborníci. Jde podle nich o jednoduché a účelné provedení.

„Přijde mi to povedené a dobře zvládnuté. Je tam autenticita. Nejsou to žádní lidé z fotobank, ale lidé, se kterými se můžete ztotožnit a mluví naším jazykem. Každý si pod tím může představit svého dědečka nebo souseda. Je to udělané poměrně jednoduše a vidíte, že z toho nikde nekřičí efekty, triky nebo peníze,“ komentovala video pro CNN Prima NEWS PR manažerka a docentka působící na Katedře marketingové komunikace a public relations FSV Univerzity Karlovy Denisa Hejlová.

Tagy: