reklama

Kampaň k očkování byl náš nápad. Peníze jsme nedostali, hájí autoři videa pro vládu

Anna Šulcová a Jakub Gulab vytvořili on-line kampaň na vyvracení hoaxů a dezinformací o očkování.
Zdroj: Instagram.com

Půl milionu korun za osvětovou kampaň k očkování na sociálních sítích neplatila vláda influencům. Tvrdí to Anna Šulcová a Jakub Gulab, kteří natáčejí videa, jimiž chce vláda bojovat proti dezinformacím na internetu. Podle autorské dvojice šly peníze na propagaci příspěvků na jednotlivých sociálních sítích.

reklama

„S Jakubem Gulabem jsme vytvořili on-line kampaň na vyvracení hoaxů a dezinformací o očkování na COVID-19. Na celém projektu samozřejmě pracujeme bez finanční odměny,“ zdůrazňuje na svém instagramovém profilu influencerka Anna Šulcová.

K tématu

Gulab se Šulcovou navrhli scénář a společně se svými přáteli chtěli spoty natočit a umístit je na sociální sítě. „Zkusili jsme náš nápad předložit Úřadu vlády a za nás jako zástupce mladé generace touto formou pomoct se šířením ověřených informací o očkování. Nápad se jim moc líbil a veškeré finanční prostředky, které Úřad vlády poskytnul, byly zcela použity pouze na nákup reklamního prostoru na všech sociálních sítích,“ hájí se Šulcová.

Půl milionu korun tak měla vláda dát za sponzorované příspěvky na Instagramu, TikToku a YouTube. „Vše s vámi budeme sdílet, transparentnost a vaše důvěra je pro nás klíčová,“ dodává Gulab na svém instagramovém profilu a stejně jako jeho kolegyně ujišťuje, že spolupráce je bezplatná.

Influencer Jakub Gulab tvrdí, že spolupráce je zcela bezplatná.
Influencer Jakub Gulab tvrdí, že spolupráce je zcela bezplatná.
Zdroj: Instagram.com

Videa vyvolala na internetu pozdvižení a vlnu kritiky. Možná i proto zakázala youtuberka Šulcová na Instagramu přidávat jakékoli komentáře pod fotku, která je součástí kampaně. Premiér Andrej Babiš (ANO) ale za projektem stojí. „Je skvělé, že to s mými kolegy dotáhli do konce. Moc jim děkuju, že v téhle době takto pomáhají veřejnosti s osvětou,“ uvedl.

Propagace každopádně alespoň do jisté míry plní svůj účel. Během půl dne vidělo spot na YouTube přes 100 tisíc lidí, na Twitteru pak 17 tisíc uživatelů. Úřad vlády chce sérii videí zveřejňovat do poloviny února. První vládní video na TikToku ale provádí diváky Úřadem vlády, kde influenceři vychvalují, jaký tam mají krásný lustr, výhled do zahrady a ukazují na okna premiéra Babiše.

V dalších spotech už youtubeři spolu s odborníky vyvrací dezinformace ohledně očkování. V prvním z videí hovoří hlavní epidemiolog IKEM Petr Smejkal, v následujících budou účinkovat viroložka Ruth Tachezy, imunolog Zdeněk Hel, bývalý ministr zdravotnictví Roman Prymula, primářka Hana Roháčová či ministr zdravotnictví Jan Blatný (za ANO).

Všechny podcastové pořady CNN Prima NEWS najdete na SpotifyGoogle PodcastsApple PodcastsCastboxu a dalších platformách.

Tagy: očkování kampaň Andrej Babiš vakcína kritika dezinformace influenceři Strakova akademie vláda youtubeři koronavirus COVID-19 Jakub Gulab Anna Šulcová
reklama
reklama

Další hlavní zprávy

Brzy se uzdrav, Chrisi. Eriksena podporují hráči i fanoušci při každém zápase na Euru
Unikátní snímky sovětských okupantů Československa kolují na ruských veteránských fórech
Polyamorie je nemorální, pustil se Babiš do Pirátů. To není věc státu, řekl Ferjenčík
Izrael má po dvanácti letech nového premiéra. V Bennettově vládě je osm stran
Eriksen chvíli nežil, prozradil lékař. Spojení s vakcínou proti covidu je hoax
reklama
reklama
Havlíček: Uděláme vše, abychom znovu nezavřeli ekonomiku. Vyloučit to ale nemůžeme

Partie

Domácí zpravodajství

Pokud Babiš neumí podnikat bez dotací, ať odejde z politiky, říká šéfka TOP 09 Pekarová Adamová
Další články
reklama
reklama