ZPRÁVY PLUS - 16.5. v 09:30
V pondělí začala dlouho plánovaná etapa opravy Barrandovského mostu. Vedení Prahy varovalo před možnými kolonami v ranních hodinách. Podle reportérů CNN Prima NEWS jsou ale silnice i v okolí mostu zatím relativně průjezdné. Poslanec a pražský zastupitel Patrik Nacher (za ANO) se domnívá, že problémy nastanou až v následujících dnech.
„Ranní špička se neprojevila, jak se očekávalo. Nyní na Barrandovském mostě v podstatě už žádný velký provoz není a most je průjezdný,“ uvedl dopoledne reportér CNN Prima NEWS Ondřej Svoboda. Patrik Nacher tímto vývojem není překvapen.
„Do určité míry je to logické. V posledních dnech se o Barrandovském mostě hodně mluvilo. Skutečný dopad bude, až se opustí šoková změna. Teď jsou z toho všichni vystrašení. Jde o pražskou zprávu číslo jedna. Uvidíme, jak to bude vypadat v následujících dnech,“ řekl ve vysílání CNN Prima NEWS.
Vedení Prahy občany v posledních dnech nabádalo, aby se cestě přes Barrandovský most pokud možno vyhnuli. Rovněž se připravilo na případné nehody, které by provoz mohly ještě více zpomalit.
„Máme na místě nachystané tři odtahové vozy. Pokud k něčemu dojde, nehoda bude vyřešena co nejdříve. Disciplína řidičů je ale vysoká a problém ještě nenastal. Došlo i k posílení MHD,“ dodal pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti).
Komunikace na poslední chvíli?
Přesto se podle Nachera mělo vedení Prahy na opravu mostu lépe připravit. „Není splněna komunikace s městskými částmi. Všechny objízdné trasy musí být připraveny, to se také nestalo. Je rozkopané Břežanské údolí, Radotín, předělává se přejezd ve Velké Chuchli. To bych vyčítal vedení Prahy. Komunikuje se to na poslední chvíli,“ kritizoval.
Pražský primátor naopak tvrdí, že byl projekt nachystán zodpovědně. „Máme odvahu dělat věci správně. Opravit se most musí, nikdo nechce, aby spadnul. Oprava ale nelze udělat bez dopadů na město. Myslím, že to nakonec řidiči ocení,“ sdělil Hřib v rozhovoru pro CNN Prima NEWS.
140 tisíc aut denně
Podle Nachera ale ani pražská opozice nepopírá nutnost most opravit. „Jde o obvyklou taktiku pana primátora. Vše, co se udělá správně, vymyslel on. I když víme, že u takových oprav trvají přípravné fáze roky,“ zmínil.
Barrandovský most, dodnes čtvrtý nejmladší pražský most přes Vltavu, mohli motoristé částečně využívat již od září 1983, celý byl ale slavnostně otevřen teprve začátkem listopadu 1988. Od začátku patří mezi hlavní pražské komunikace, denně po něm projede asi 140 tisíc aut a patří mezi vůbec nejvytíženější úseky silniční sítě v Česku.
Je přitom ve špatném stavu a nebyl nikdy výrazněji opravován. Jeho celková rekonstrukce začala už předloni, práce na spodní straně ale ještě neovlivnily dopravu.