Řidičova noční můra na silnici – kanál. Proč jsou umístěné tak, jak jsou?

Rozbité kolo

Nevyhnutelné kanály na silnicích

Snad pro každého, kdo občas sedne za volant, se silnice nezřídka stává překážkovou dráhou. Jednak kvůli rozbitému povrchu a jednak kvůli na první pohled nevhodně umístěným kanálům. Auto trpí a my klejeme. Kdo to vymyslel? Proč jsou kanály skoro vždy v trase aut?

„Čtyři kanály na jednom místě. Místo středu pruhu jsou blíž k dělicí čáře a při jízdě je na levém kole nehezky pocítíte,“ shrnuje redaktor CNN Prima NEWS situaci na mnoha vozovkách.

Co na umístění kanálů říkají sami řidiči?
„Jsou tak blbě, jedna řada, pak druhá řada a nelze se jim vyhnout.“
„Já vždycky nějaké vymetu.“
„Jsou moc zapuštěné a odnášejí to kola.“

Poničený tlumič i rozbité kolo

Náraz do špatně usazeného kanálu může skončit i poničeným tlumičem nebo rovnou rozbitým kolem. Jenže to, že jsou kanály tam, kde jsou, má své důvody – a ty se liší doslova kanál od kanálu.

„Může to být z toho důvodu, že v místě se nachází oddělená srážková a splašková kanalizace, pak jdou dvě kanalizace vedle sebe, tudíž dvojnásobný počet poklopů,“ vysvětlil CNN Prima NEWS provozní ředitel Pražských vodovodů a kanalizací Petr Kocourek.

„Tam, kde se kanalizace láme nebo se k ní připojuje jiná část kanalizace, můžou být poklopy ještě hustěji,“ doplnil ředitel Sdružení oboru vodovodů a kanalizací Vilém Žák.

Kanalizace se přitom projektuje na desítky let dopředu. A tak se s ní, na rozdíl od silnic, příliš hýbat nedá. „Pokud by se přistoupilo k rekonstrukci, je to v řádech násobků investičních peněz vyšší, než je rekonstrukce komunikace,“ dodal Kocourek.

Tagy: