Rozpadlé zábradlí místo opravy jen natřeli
Oprava nadjezdu v Hradci Králové baví místní obyvatele i sociální sítě. Zrezivělé zábradlí dostalo modrý nátěr, ale pod novým kabátem zůstalo všechno při starém. Díry v kovu naopak ještě vynikly. Podle údržby silnic, která nízkonákladovou renovaci provedla, šlo ale o nejmenší zlo. Ředitel Jiří Brandejs opravu označil jen za dočasné řešení. Most totiž brzy čeká širší demontáž, vysvětlil pro CNN Prima NEWS.
Zdálky vypadá vše v pořádku, stačí ale jít blíž k malšovickému nadjezdu v Hradci Králové, prohlédnout si ho a pobaví se místní i přespolní. Čerstvý modrý nátěr jen naoko zakamufloval rzí prožranou konstrukci. Oprava proto vypadá jako řemeslná fušeřina.
K TÉMATU: Proč Česko hrubě zaostává v budování infrastruktury? Svatý formalismus, tvrdí experti
Nejen kutilové vědí, že každý natíraný povrch by se měl nejprve očistit a zabrousit. Pracovníci údržby silnic to buď nevěděli, nebo na mnoha místech zanedbali. Svědčí o tom mapy starého odchlíplého nátěru, které nová barva neskryje. Občas také nějaká příčka zůstala nenatřená.
Příčky v zoufalém stavu pracovníci jenom přetřeli. Zdroj: CNN Prima NEWS
Příčky v zoufalém stavu pracovníci jenom přetřeli. Zdroj: CNN Prima NEWS
Příčky v zoufalém stavu pracovníci jenom přetřeli. Zdroj: CNN Prima NEWS
Příčky v zoufalém stavu pracovníci jenom přetřeli. Zdroj: CNN Prima NEWS
Na mostě jsou vidět mapy starého nátěru. Zdroj: CNN Prima NEWS
Vrchní část stavby se bude likvidovat
Kritizovaný postup pracovníků hájí ředitel Údržby silnic Královéhradeckého kraje Jiří Brandejs. „Viděl jsem, že to kartáčovali a natírali. Jestli to udělali důkladně, nevím, nestál jsem u nich. Ale zábradlí kartáčovali, což mi potvrdili i další lidé, kteří je viděli,“ sdělil CNN Prima NEWS.
Městský úřad Hradec: To zábradlí vypadá strašně. Mělo by se opravit. pic.twitter.com/RP3DWHTs2z
— Paralelní listy (@Paralelni_Listy) September 27, 2023
Krajská údržba silnic zároveň tvrdí, že větší opravy by nedávaly smysl. Most se totiž bude v následujících letech celý rekonstruovat. „Nosná konstrukce mostu je v dobré kondici. Je ale potřeba vyměnit izolaci, protože do mostu zatéká, provést opravu ložních prahů, výměnu ložisek a podobně. To znamená, že celá vrchní část stavby se bude demontovat a likvidovat,“ doplnil Brandejs. K dodatečným opravám by mělo dojít za tři až čtyři roky a podle slibu ředitele má diskutovaný nátěr takovou dobu i vydržet.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Poláci ve výstavbě dálnic válcují Česko. Na hotový úsek k D11 navazuje jen pole