Jak žádat pojišťovny?
Obce Šumvald, Uničov, Oskava nebo Dlouhá Loučka na Olomoucku zasáhly v pondělí v brzkých ranních hodinách povodně. Až opadne voda, přijde na řadu jednání s pojišťovnami. Tedy alespoň pro ty, kteří pojistku mají. Co přesně mají lidé dělat, aby se dočkali plnění co nejrychleji? V rozhovoru pro CNN Prima NEWS o tom mluvila tisková mluvčí České asociace pojišťoven Veronika Nová.
Řeky v zasažených oblastech se rozvodnily mimo svá koryta a voda v nejvíce postižených místech dosahovala až metrové výšky. Hasiči v obcích na Olomoucku zasahovali už od rána a budou pokračovat i během dalších dnů. Likvidují nánosy bahna a čerpají vodu z místních domů i z koryt řek. Povodně mají také jednu oběť – 48letou ženu. A 74letá seniorka, pod kterou se utrhl břeh potoka, když šla zkontrolovat jeho hladinu, se stále pohřešuje.
Jak informovat pojišťovnu
Lidé, kterým povodně poničily majetek, by ho měli nejprve zajistit tak, aby už nemohlo dojít k dalšímu poškození. Poté by si měli sepsat seznam všech věcí, které se jim kvůli záplavám zničily, a veškeré škody také nafotit. Následně by měli udělat odhad, v jaké výši se škody pohybují. Potom už událost nahlásí pojišťovně, která ji začne vyřizovat.
„V dnešní době to jde udělat i on-line. Přes mobilní aplikaci mohou lidé nahrát fotografie a pojišťovna se jim ozve. Na místo případně pošle mobilního technika, který obhlédne škody,“ uvedla tisková mluvčí České asociace pojišťoven Veronika Nová. Potom podle ní začíná likvidace.
Povodně na Olomoucku místním obyvatelům poničily například auta, která silný proud vody nahrnul ze silnic na jednu hromadu. Mají také zaplavené domy, ve kterých jsou desítky centimetrů bahna a vody. Lidem se kvůli povodním zničil i nábytek, který se teď doslova topí v pokojích. Asi největší jsou ale individuální emocionální škody, které záplavy přinesly.