Půl minuty za 150 milionů. Reklama během Super Bowlu je opět dražší, letos zazáří i Ozzy

Co všechno se dá pořídit za 152 milionů korun? Spousta bytů, mnoho luxusních aut, pěkný soukromý tryskáč… Anebo také okno pro třicetisekundovou reklamu, která bude jedinkrát přehrána během letošního Super Bowlu – finále sezóny nejslavnější soutěže amerického fotbalu NFL. Propagace produktů v nejatraktivnějším vysílacím čase, kdy se dívá jen ve Spojených státech 100 milionů diváků, je tradičně extrémně propíranou kapitolou ohromné události.

Už 12. února bude rozhodnuto o šampionech NFL. Variant příliš není, protože dvě místenky v Super Bowlu jsou rozdané a drží je hráči Philadelphie Eagles a Kansas City Chiefs. Organizace, které naposledy získaly nejcennější trofej v americkém fotbalu v roce 2018, respektive 2019.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Marketingový průšvih? Rudoši v NFL byli rasističtí, teď jsou z nich kontroverzní prasata

Jisté je, že pěveckou hvězdou letošní Halftime show bude Rihanna. A také už spatřil světlo světa neúplný seznam společností, které procpou reklamu na svůj produkt do nejatraktivnějšího možného bloku, jaký si lze představit.

Sledovanost Super Bowlu jen v USA se v posledních letech motá kolem 100 milionů diváků, celosvětově se na zlatou tečku sezony NFL dívá přes 200 milionů lidí. A pokud nějaká firma získá privilegium ukázat takové mase reklamu na svůj produkt, pak je jasné, že se jí daří velmi dobře.

Získání 30sekundového prostoru během letošního sportovního svátku odehrávajícího se v arizonském městě Glendale vyjde na sedm milionů dolarů, což v přepočtu dělá více než 150 milionů korun. Je to o poznání vyšší částka než loni, ještě více se liší od té předloňské a před 20 lety byla taxa stanovená na dva miliony dolarů. Pohled do „pravěku“ – roku 1967 a prvního Super Bowlu – nabízí částku 42 tisíc dolarů.

Reklama v hlavní roli

Když už je propagace takto drahou srandou, snaží se marketéři při tvorbě reklam pro poskytovatele přenosu, tedy stanici Fox, vytvořit skvosty, které jsou spíše filmovým dílem než jen vábničkou na koupi produktů. I díky tomu, že v nich září celosvětově profláklé tváře.

A tak se stává, že pro mnoho diváků Super Bowlu není vlastně vůbec důležité, co se děje na hřišti. Chtějí vidět pompézní hudební program o poločase nebo právě zhodnotit, jak se tentokrát povedly reklamy. Některé z nich tahají za srdce, jiné mají u příjemců vzbudit hlasitý smích.

Za několik dní uvidí desítky milionů lidí naráz například hvězdu hororové komedie Scary Movie Annu Faris, jak propaguje organizaci zastupující pěstitele avokád. Služby ikonického heavymetalového umělce Ozzyho Osbourna zase využila jedna softwarová firma. Zpěvačka reprezentující poněkud jemnější hudební styl Meghan Trainor natočila reklamu na brambůrky Pringles. Fanoušci už kultovního seriálu Breaking Bad – v Česku známém jako Perníkový táta – se těší na spot jiné značky prodávající chipsy, a to Popcorners. V reklamě si totiž zahráli hlavní dva protagonisté Bryan Cranston a Aaron Paul, kteří nechali na pár sekund ožít své seriálové postavy.

Vysílání bude lákat rovněž na pivo. Dlouhých 33 let měl právo být jedinou alkoholovou značkou zahrnutou do programu Super Bowlu gigant Anheuser-Busch. Ale pokračování pevné spolupráce firma odmítla, a tak se vyrojili zájemci o zacelení pivní mezery.

Nesmírně cenné okno zakoupil Budweiser i Heineken. Druhá pivovarnická společnost bude propagovat nealkoholový produkt, a to skrze spot stylizovaný do nového marvelovského snímku Ant-Man a Wasp: Quantumania s hercem Paulem Ruddem známým například i ze seriálu Přátelé.

Tagy: