
Poplach v centru Prahy: Podezření na bombu v betonovém květináči ohlásil kolemjdoucí
Přetočené kilometry, zatajované nehody a další podvody u ojetých aut jsou v Česku znovu na vzestupu. Nedostatek vozidel i vysoké ceny motivují nepoctivé prodejce k nekalostem víc než kdy jindy. Často podvodníky nezastaví ani zaběhlí prověřovatelé vozů. Jejich potvrzení o technickém stavu auta totiž umí leckdo zfalšovat.
Aby se někteří řidiči vyhnuli tučné pokutě za překročení rychlosti v měřených úsecích, často před radarem zběsile brzdí. Někdy je to ale zcela zbytečné. Tachometry v automobilech totiž často ukazují vyšší rychlost, než jakou ve skutečnosti vozidlo jede.
Jet rychle, přitom se ještě natočit a pak to sdílet na sociální síti. Někteří si v tomto přímo libují. Nejspíš si ale vůbec neuvědomují, že na silnici riskují nejen svůj život. Navíc takovou prezentací mohou k nebezpečné jízdě zlákat i další lidi.
V Česku se podle Asociace autobazarů i Ústředního automotoklubu (ÚAMK) ve velkém stáčejí tachometry automobilů. Důvodem je podle nich například fakt, že české úřady nemohou kontrolovat historii dovážených ojetin v mezinárodních databázích i mírnější postihy než v zahraničí. Nic se nezměnilo ani po dvou letech, kdy za přestupek hrozí až půlmilionová pokuta. Kraje ji neudělily ani v jednom případě. Politici proto mluví o změně zákona.