Společnost Smartwings začala odškodňovat cestující, kteří na začátku prázdnin odletěli z Prahy na dovolenou bez kufrů. Mnoha lidem to zkazilo dovolenou, když místo odpočinku museli řešit problémy se svými věcmi. Kompenzace se podle zjištění CNN Prima NEWS pohybují v řádu tisíců korun pro každého, kdo podal reklamaci.
Turisté, kteří na začátku letních prázdnin odcestovali do Řecka a po přistání zjistili, že jim na letišti v Praze nenaložili do letadla kufry, nyní dostávají odškodné. „Vrátili nám všechny náklady, které jsme kompletně vynaložili za věci, co jsme museli dokoupit, plus nám dali kompenzaci navíc 4 000 korun. Je to vstřícný krok, my si toho vážíme, ale stejně to už nenahradí to, že nemáš kufry na dovolený,“ popsal pro CNN Prima NEWS Martin Petrouš.
ČTĚTE TAKÉ: Nejoblíbenější destinace Čechů trochu jinak. Proč turisté mění opalování za „Skryté údolí“?
Na začátku prázdnin odletělo z pražského letiště devět letadel bez kufrů. Letecká společnost nyní nechce prozradit, kolik peněz hodlá poškozeným v součtu vyplatit. „Informace, které žádáte, považujeme za obchodní tajemství a informace interní povahy,“ napsala CNN Prima NEWS mluvčí společnosti Smartwings Vladimíra Dufková.
Vyrozumění o odškodnění přišlo i dalším cestujícím: Kromě požadované částky ve výši okolo 3 000 korun jim společnost formou poukázky nabídla ještě o tisícikorunu víc. Tyto poukázky platí jeden rok a cestující je mohou využít třeba k nákupu letenek nebo doplňkových služeb, jako je občerstvení na palubě letadla.
Kufry za dovolenkáři neodletěly, protože je na pražském letišti neměl kdo nakládat. Podle vedení letiště, které cestujícím problémy se zavazadly způsobilo, už to nehrozí, protože zaměstnanců je dostatek. I tak ale turistům mohou hrozit potíže. „Situace je stabilizovaná, to znamená, že kufry s cestujícími odlétají i přilétají. Co dál ale přetrvává v této sezoně, je velká nepravidelnost letů. Zaznamenáváme velká zpoždění na příletech i na odletech kvůli přetíženému vzdušnému prostoru,“ uvedla pro CNN Prima NEWS ředitelka komunikace Letiště Praha Eva Krejčí.
„Musím se zastat Travel servisu (starší jméno společnosti Smartwings, pozn. red.), protože odškodnění bylo v takovém rozsahu a za věc, kterou sám Travel Service nezpůsobil, že by s ním lidé měli být velmi spokojeni,“ uvedl pro CNN Prima NEWS místopředseda Asociace cestovních kanceláří Jan Papež.
Tři nebo čtyři tisícovky podle něj určitě pokryly náklady na nutné nákupy na místě. „Pokud měli svou cestovní pojistku, mohli mít ještě 10 tisíc korun navíc. Z tohohle hlediska si myslím, že je věc férově vyřešena,“ doplnil Papež. Reklamovat lze kufry i zpětně, podle odborníka je lepší poslat písemnou reklamaci. Lidé ale musí počítat s jistou lhůtou na odpověď.
Cestující, kteří ztracené kufry reklamovali a souhlasili s odškodněním od letecké společnosti, by měli mít peníze na účtu do 30 dní.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Vyletěl jako panenka, skončil s boulí na hlavě. Jak zvládnout silné turbulence v letadle?