Hřib hledá bič na řidiče, chce je vyhnat z centra Prahy. Prostě to dojdete pěšky, vzkazuje jim

Praha chce donutit návštěvníky, kteří do hlavního města cestují autem, aby zaparkovali buď na okraji města, nebo v podzemních parkovištích. Náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) to plánuje v rámci snahy o zklidnění centra. Hovořil o tom v rozhovoru pro web Zdopravy. Chystá však také zklidnit magistrálu či zpoplatnit vjezd do středu metropole.

„V modrých zónách nyní můžete za dražší parkovné stát, i když nejste rezident. Do budoucna už to nepůjde, lidé mohou využít podzemní parkoviště, kde kapacita není naplněna. Je to součást plánu na zklidnění centra,“ uvedl exprimátor pro web Zdopravy.

ČTĚTE TAKÉ: OBRAZEM: Praha se mění před očima. Podívejte se, jak bude vypadat metropole budoucnosti

Lidé by si podle něj měli zvykat, že část cesty budou muset po svých. „Začínáme jim říkat, že je úplně normální, že autem nezastavíte přímo před dveřmi budovy, kam míříte. Zastavíte někde jinde a ten kousek, třeba 200 metrů, prostě dojdete pěšky. U některých lidí to může být vnímáno jako revoluce, mně to přijde úplně normální,“ vysvětlil Hřib.

Jedinou výjimkou bude, pokud řidič dostane pozvánku od místního. „Nicméně stále budete moci zaparkovat s kreditem od rezidenta, půjde o 120 hodin za zvýhodněnou cenu. Pokud však tento ‚zvací dopis‘ nedostanete, budete se muset smířit s parkováním třeba v oněch podzemních garážích,“ doplnil.

Plány na zklidnění centra

Hřib má v plánu řadu kroků, kterými by chtěl centrum města zklidnit. Společně s Prahou 1 uvažuje například o zpoplatnění vjezdu. „Nyní vedeme v koalici a společně s Prahou 1 podrobnou diskuzi o konkrétních opatřeních, která by měla zklidnit dopravu na Malé Straně, na Smetanově nábřeží a v Křižovnické ulici. Inspiraci má toto opatření v Karlových Varech. V tomto krajském městě je už zpoplatněný vjezd do turistického centra několik let a opatření nezpůsobuje žádné problémy. Pro rezidenty je samozřejmě vjezd zdarma,“ vysvětlil již dříve pro CNN Prima NEWS.

Dalším krokem má být například zklidnění magistrály, kde by mělo vzniknout více prostoru pro pěší a cyklisty. „Magistrála nemá být vnímána pouze jako tranzitní prostor pro auta, ale měla by být pro všechny, a je potřeba ji humanizovat,“ uvedl Hřib na červnové debatě v pražském Campu, kde byl projekt prezentován.

Tagy: