
Buzek: Zklidnění války na Ukrajině by poškodilo Spolu. Potřebuje, aby téma rezonovalo
Stroje české vládní letky spravuje společnost, která nemá dostatek odborníků na servis, uvedl ve vysílání CNN Prima NEWS vojenský analytik a publicista Jiří Vojáček. Podle něj takový stav vede k mnoha prodlevám, zkušení technici by totiž zvládli vyřešit problémy za výrazně kratší dobu.
Německé ministerstvo obrany přiznalo, že vládní letka během třinácti měsíců mezi listopadem 2020 a koncem roku 2021 letěla 336krát mezi Bonnem a Berlínem bez cestujících. Jednalo se o cesty mezi bývalým hlavním městem a tím současným. Klíčové úřady sice už dávno přesídlily do Berlína, vládní speciály ale nadále sídlí nedaleko Bonnu. Německo se přitom snaží být lídrem v boji proti klimatické změně a v Evropě tvrdě prosazuje „zelenou“ politiku.
K přepravě nejvyšších vládních a ústavních činitelů České republiky se od roku 2007 používají dvě spěchání vládní letadla Airbus A319CJ. Ministerstvo obrany zjišťovalo možnosti modernizace jejich interiérů. Grafické návrhy si můžete exkluzivně prohlédnout v naší galerii.
Nesmysl a diplomatický nonsens. Tak označují opoziční poslanci plán premiéra Andreje Babiše (ANO) létat na zahraniční cesty komerčními linkami místo nákupu nového letadla do vládní letky. Jak už v pátek informovala CNN Prima NEWS, do roka by měly skončit tři stroje, které nyní ústavní činitelé využívají.
Čím budeme létat? Někteří ústavní činitelé se obávají o budoucnost svého cestování. Podle informací CNN Prima NEWS se totiž do roka z vládní letky vyřadí hned tři stroje. A plnohodnotná náhrada za ně nebude. Podle premiéra Andreje Babiše (ANO) mohou předsedové Parlamentu, prezident, ministři i poslanci používat běžné linky.