Vratné lahve s minerálkou se vrací na pulty obchodů
Vratné lahve s minerálkou se vrací na pulty českých obchodů. Nápojáři chtějí být ekologičtější, proto lídři českého trhu s balenými nápoji začínají opět stáčet do skla. Zálohované lahve se do vybraných obchodů dostanou ještě tento měsíc.
Společnost Mattoni začala v Kyselce na Karlovarsku se stáčením perlivé a neperlivé minerálky do nových litrových lahví právě tento pátek. Kromě důvodů ekologických sáhla firma po skle i kvůli estetice. „Chtěli jsme lidem umožnit, aby si i doma mohli udělat hezký večer, třeba narozeninovou oslavu, tam se přesně hodí skleněný obal,“ vysvětluje mluvčí Mattoni Andrea Brožová.
Ekologická katastrofa na obzoru? V Kuvajtu hoří největší skládka pneumatik na světě
Zhruba sedm milionů pneumatik na jednom místě. Tak vypadá největší skládka světa u města Sulajbíja v Kuvajtu. Právě moře pneumatik nyní opět hoří. Černý dým, který se z místa valí, je vidět i ze satelitních snímků. Právě požár může vést k ekologické katastrofě, při rozkladu pneumatik totiž dochází k úniku nebezpečných látek do ovzduší.
Firma prý vycházela z požadavků zákazníků. Do vývoje a samotné výroby investovala nízké desítky milionů korun. Upravená linka zvládne naplnit až dvacet tisíc litrových lahví za hodinu. S takovou produkcí se ale zatím nepočítá.
Zálohované lahve s minerálkou se totiž zatím objeví na pultech jediného obchodního řetězce. Kapacita stáčecí linky se má navyšovat podle zájmů zákazníků a dalších řetězců. „Skleněné flašky byly vždycky, tak proč ne. Je to lepší než plastové,“ hodnotí tento krok jeden ze zákazníků.
Vratné skleněné láhve chce nabídnout i Kofola. „Naším cílem je mít do roku 2030 veškeré naše portfolio obalů v udržitelném ekologickém režimu,“ zdůrazňuje manažer komunikace Kofoly Pavel Barvík.
Vratné lahve s nápoji od Kofoly se na pultech mají objevit na jaře příštího roku. Minerálku od Mattoni zákazníci koupí ještě před koncem září.