Vrcholový byznys podle Jiřího Pantůčka: Chyby povoleny. Ty moje firmu stály vždycky nejvíc

Výběr redakce


Fascinaci léčivou mocí přírody má Jiří Pantůček v krvi. Síle bylinek ho od malička učily maminka a také babička, která na ní společně se strýcem vystavěla rodinný byznys. Do něj se Jiří Pantůček nehrnul, chtěl být veterinářem. Po dokončení vysokoškolského studia se ovšem rozhodl ne právě prosperující firmu převzít a navzdory překážkám ji dovést k úspěchu.

Současnou prosperitu ovšem symbolizují nejen stamilionové obraty, ale především chuť pomáhat druhým žít zdravě, spokojeně a v souladu s přírodou. Se svými nejbližšími po boku Jiří Pantůček realizuje další a další vize a přitom pomalu, ale jistě připravuje předání společnosti Green idea čtvrté generaci. Do křesla CEO má usednout nejstarší dcera Karolína Kasparová. Ta v současné době ve firmě pracuje jako otcova asistentka a autorka několika receptur. Vůbec s prvním návrhem přišla v době maturity. „Vyvíjení produktů mám spojené s taťkou. Je to pro mě srdeční záležitost,“ říká v další epizodě pořadu CNN Family Business Week. A dodává: „Určitě jsem nikdy nevnímala, že musím následovat tatínka a být součástí firmy. Přirozeně to vyplynulo. Direktivně by to u mě nešlo,“ směje se budoucí absolventka studia práv, která se chystá na zkušenou mimo rodinnou firmu. Stejně jako mladší sestra Nikol, studentka marketingu.

ČTĚTE TAKÉ: Stanislav a Jan Tománkovi: Při rozhodování ve firmě musí být člověk důrazný, i vůči rodině.

Společnost Green idea v čase:

1990 — založení společnosti babičkou a strýcem
2003 — zapojení Jiřího Pantůčka a založení značky TOPVET
2006 — zahájení spolupráce se Švýcarskem, prvním z evropských partnerů
2017 — stavba vlastních prostor
2018 — zahájení výroby ve vlastním areálu v Kuřimi
2021 — první úvahy o budoucím předání 4. generaci, budování brandu Green idea

I ona už ve firmě pomáhá. „Je to příležitost a možnost, kterou mohu využít. Je to velké štěstí a vím, že je to výhoda,“ říká Nikol Pantůčková o možnosti sbírat profesní zkušenosti pod dohledem nejbližších. Co se o marketingu naučila, už totiž aplikuje v rodinném podniku.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Nejlepší e-shop svého druhu vybudoval z ničeho. Navzdory zdravotním problémům

Předání společnosti není v Green idea abstraktní záležitostí. Datum, kdy obě sestry převezmou otěže, je pevně stanoveno. „1. července 2034 jim předám firmu. Jak do té doby stráví čas, nechávám na nich,“ říká současný generální ředitel Jiří Pantůček. Ten před dcerami neváhá přiznat, že chybovat je lidské.

Já jsem nadělal chyby, které firmu stály vždycky největší finanční prostředky, přiznává úspěšný byznysmen.

Proč změnil názor na kurzy manažerského vedení? Proč si podle něj nelze vynutit respekt u zaměstnanců? A jak zvládl první roky podnikání, během nichž firma končila v záporných číslech? To vše se dozvíte v sobotním díle pořadu CNN Family Business Week s Davidem Krajíčkem. Začíná ve 14:30.