Zásilkovna odesílá rok zpožděné balíky. Držela je spediční firma, zakročit musela policie


Tisíce zákazníků Zásilkovny po celém Česku mají naději, že jim přijde balíček, na který čekali celý rok. Zásilky násilně zadržované v depu spediční firmy na Liberecku pomalu nacházejí své adresáty. „Balíček dorazil. Už jsem to ani nečekala,“ potvrdila reportérovi CNN Prima NEWS jedna z čekatelek na zásilku Tereza Pšeničková.

Z tisíců balíčků se vloni na začátku září staly „rukojmí“ ve sporu mezi Zásilkovnou a jejím obchodním partnerem, provozovatelem depa na Liberecku. Firma sklad plný zásilek zapečetila a odmítala je vydat, prý proto, že ji Zásilkovna „odstřihla“ od systému. „Nejsme schopni identifikovat, kolik je balíčků a komu patří. Nemůžeme někomu předat zásilky nebo peníze, když k tomu nemáme žádný doklad, to přece nejde,“ vysvětloval tehdy Jan Presler, který depo v Bílém Kostele nad Nisou vedl. „My jim to nezadržujeme, my jim to chceme dát, třeba hned, ale na základě auditu, který ztotožní ty zásilky,“ zdůrazňoval.

ČTĚTE TAKÉ: Chronicky nemocné ledviny má milion Čechů. Nemoc mi úplně změnila život, popisuje Jaroslav

K dohodě nedošlo, namísto toho Zásilkovna předala věc policii. Ta zahájila trestní řízení a balíky po několika měsících zajistila. Před několika dny státní zástupkyně rozhodla o jejich vydání Zásilkovně. „Bylo rozhodováno o vydání některých věcí zajištěných v rámci  trestního řízení, byly vydávány osobě, u níž bylo shledáno, že má k těmto věcem nárok,“ uvedla pro CNN Prima NEWS dozorující státní zástupkyně Jana Býmová. Další podrobnosti o trestním řízení sdělit odmítla.

Mluvčí Zásilkovny Tereza Kotková potvrdila, že blíže neurčený počet balíků firma od policie převzala a nyní je rozesílá původním adresátům. „Jakmile jsme zásilky převzali, začali jsme intenzivně pracovat na jejich roztřídění a zpracování, abychom je mohli co nejdříve vrátit příjemcům nebo odesílatelům. Zásilky odeslané přes mobilní aplikaci Zásilkovna mezi fyzickými osobami, které se nám podařilo získat zpět, jsme v minulých dnech bezplatně odeslali příjemcům. Obsahem zásilek byly často dárky nebo předměty s citovou hodnotou, a proto pokud to bylo možné, bylo pro nás jejich odeslání příjemcům naprostou samozřejmostí. Kompenzace, které jsme za tyto zásilky v minulosti vyplatili, pochopitelně nebudeme žádat zpět,“ ujistila Kotková.

Pro odesílatele i adresáty je to často velké překvapení. „Teď mě udělala jedna zákaznice úplně mega radost. Před rokem se něco stalo na depu v Liberci. Měla jsem tam 14 balíků a v nich podzimní svícny. Zásilkovna po reklamaci zákazníkům vrátila penízky za ty balíky, údajně byly zničené. A dneska paní, co tam měla balík... tak balík přišel a dekorace jsou úplně v pořádku. Rok někde ten balík ležel a dnes dorazil k zákaznici,“ popsala radostně na sociální síti podnikatelka z Liberce, která vyrábí dekorace do interiéru.

Zásilkovna podle své mluvčí teprve vyčísluje způsobenou škodu, pohybovat by se ale měla s jistotou v řádu milionů korun. Vyjádření provozovatele spedičního depa se redakci CNN Prima NEWS nepodařilo získat, telefony majitele firmy Svatomíra Moce a vedoucího depa Jana Reslera jsou nedostupné.

MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Smutná bilance povodní. Pět lidí už přišlo o život, řada dalších se pohřešuje, řekl Rakušan