Tisíce zákazníků Zásilkovny po celém Česku mají naději, že jim přijde balíček, na který čekali celý rok. Zásilky násilně zadržované v depu spediční firmy na Liberecku pomalu nacházejí své adresáty. „Balíček dorazil. Už jsem to ani nečekala,“ potvrdila reportérovi CNN Prima NEWS jedna z čekatelek na zásilku Tereza Pšeničková.
Z tisíců balíčků se vloni na začátku září staly „rukojmí“ ve sporu mezi Zásilkovnou a jejím obchodním partnerem, provozovatelem depa na Liberecku. Firma sklad plný zásilek zapečetila a odmítala je vydat, prý proto, že ji Zásilkovna „odstřihla“ od systému. „Nejsme schopni identifikovat, kolik je balíčků a komu patří. Nemůžeme někomu předat zásilky nebo peníze, když k tomu nemáme žádný doklad, to přece nejde,“ vysvětloval tehdy Jan Presler, který depo v Bílém Kostele nad Nisou vedl. „My jim to nezadržujeme, my jim to chceme dát, třeba hned, ale na základě auditu, který ztotožní ty zásilky,“ zdůrazňoval.
ČTĚTE TAKÉ: Chronicky nemocné ledviny má milion Čechů. Nemoc mi úplně změnila život, popisuje Jaroslav
K dohodě nedošlo, namísto toho Zásilkovna předala věc policii. Ta zahájila trestní řízení a balíky po několika měsících zajistila. Před několika dny státní zástupkyně rozhodla o jejich vydání Zásilkovně. „Bylo rozhodováno o vydání některých věcí zajištěných v rámci trestního řízení, byly vydávány osobě, u níž bylo shledáno, že má k těmto věcem nárok,“ uvedla pro CNN Prima NEWS dozorující státní zástupkyně Jana Býmová. Další podrobnosti o trestním řízení sdělit odmítla.
Mluvčí Zásilkovny Tereza Kotková potvrdila, že blíže neurčený počet balíků firma od policie převzala a nyní je rozesílá původním adresátům. „Jakmile jsme zásilky převzali, začali jsme intenzivně pracovat na jejich roztřídění a zpracování, abychom je mohli co nejdříve vrátit příjemcům nebo odesílatelům. Zásilky odeslané přes mobilní aplikaci Zásilkovna mezi fyzickými osobami, které se nám podařilo získat zpět, jsme v minulých dnech bezplatně odeslali příjemcům. Obsahem zásilek byly často dárky nebo předměty s citovou hodnotou, a proto pokud to bylo možné, bylo pro nás jejich odeslání příjemcům naprostou samozřejmostí. Kompenzace, které jsme za tyto zásilky v minulosti vyplatili, pochopitelně nebudeme žádat zpět,“ ujistila Kotková.
Pro odesílatele i adresáty je to často velké překvapení. „Teď mě udělala jedna zákaznice úplně mega radost. Před rokem se něco stalo na depu v Liberci. Měla jsem tam 14 balíků a v nich podzimní svícny. Zásilkovna po reklamaci zákazníkům vrátila penízky za ty balíky, údajně byly zničené. A dneska paní, co tam měla balík... tak balík přišel a dekorace jsou úplně v pořádku. Rok někde ten balík ležel a dnes dorazil k zákaznici,“ popsala radostně na sociální síti podnikatelka z Liberce, která vyrábí dekorace do interiéru.
Zásilkovna podle své mluvčí teprve vyčísluje způsobenou škodu, pohybovat by se ale měla s jistotou v řádu milionů korun. Vyjádření provozovatele spedičního depa se redakci CNN Prima NEWS nepodařilo získat, telefony majitele firmy Svatomíra Moce a vedoucího depa Jana Reslera jsou nedostupné.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Smutná bilance povodní. Pět lidí už přišlo o život, řada dalších se pohřešuje, řekl Rakušan