Tvrdá slova zastupitelů o pražské dopravě: Vydírání lidí i „všechno špatně“ s mostem v Libni

Libeňský most zůstává uzavřený.

Zpoplatnění vjezdu do centra je vydírání občanů, shodli se zastupitelé

Dokud nebudou dostavěny obchvaty města, není zpoplatnění vjezdu do centra Prahy dobrý nápad. Ve vysílání CNN Prima NEWS o tom mluvili pražští zastupitelé Jan Wolf (KDU-ČSL) a Ondřej Prokop (ANO). Shodli se i na tom, že Libeňský most měl být zbourán již před mnoha lety.

Oba politici se domnívají, že v současné době není zpoplatnění vjezdu do centra města možné. „Dokud nebudou hotové obchvaty, tak nemůžeme vydírat občany vybíráním poplatků za průjezd Prahou,“ uvedl Wolf ve vysílání CNN Prima NEWS.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Začala demolice rizikové části Libeňského mostu. Konstrukci bourá těžká technika

Stejný názor má i opoziční zastupitel Ondřej Prokop. Dopravě ve městě se podle něj uleví až po dostavbě okruhů. „Zpoplatňovat průjezd Prahou není dobrý nápad. Praha není schopná vymáhat ani pokuty za parkování, jak by kontrolovala dodržování výjimek ze zákazu vjezdu?“ ptal se Prokop.

Současný systém parkování na modrých zónách by měl podle Wolfa více stranit rezidentům. „Počítáme s tím, že musí dojít k nějaké úpravě ceny (za parkování pro návštěvníky pozn. red.). Ne, nějaké skokové, ale určitě chceme navázat modrou zónu na lítačku,“ dodal.

Prokop upozornil, že současná koalice na magistrátu se nevěnuje problematice nevyhovujícího parkování na pražských sídlištích. „Navrhuji, aby se případná dodatečně vybraná finanční částka za parkování dávala právě na okrajové části na sídlištích. Rozšířit parkovací místa tam, kde lidé skutečně bydlí,“ uvedl zastupitel.

Právě probíhající přestavba Libeňského mostu znovu rozvířila debatu o stavu mostů v Praze. „Byl jsem jeden z těch, kteří hlasovali pro zbourání mostu již v roce 2018,“ uvedl Wolf.

„Ten most mohl být už před deseti lety postaven znovu,“ připomněl Prokop starší rozhodnutí pražského magistrátu z roku 2014, kdy bylo hotové i stavební povolení. Opoziční zastupitel zpochybnil rovněž technologický postup současné přestavby. „Je to všechno špatně. Nový most se staví na starých pilířích. Je to jako byste stavěl nový dům na starých základech,“ konstatoval Prokop.

Nejistý je i osud Vyšehradského železničního mostu na pražské Výtoni. Konstrukce je dlouhodobě v havarijním stavu. „Most nesplňuje současné požadavky na stále rostoucí dopravu,“ prohlásil ve vysílání odborník na ocelové konstrukce Tomáš Rotter z ČVUT.

Kvůli zachování památkově chráněné železné konstrukce je ve hře i přesun mostu na méně exponované místo. „Přesun splňuje podmínku, že o tuto takzvanou architektonickou konstrukční památku nepřijdeme. Na tom stavěli hlavně současní aktivisté, takzvaní nebourači,“ uvedl expert, podle kterého se most na seznam kulturních památek dostal jen kvůli tomu, aby nebyl zbourán. „Máme v České republice i další mosty tohoto typu. Není to zcela ojedinělý typ mostní ocelové, nýtované konstrukce,“ upozornil Rotter.

Správa železnic zveřejnila již v loňském roce možnou podobu nového železničního mostu. Budoucnost projektu je v tuto chvíli přesto stále nejasná.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Zpoždění vlaků se nebudou opakovat, věří šéf železnic Svoboda. Mluví i o tragickém trendu

Tagy:
Praha Libeňský most Pražský magistrát Ondřej Prokop Jan Wolf politika vyšehradský železniční most