Krásným příkladem je cesta z Mirošovic na Benešov. Tady přemalovali původně dvouproudou silnici na tříproudovou, a jelikož se experiment údajně osvědčil, podobně by to mělo brzy vypadat u Jablonce, Liberce nebo taky Líbeznice.
Hlavní přínosem bude prý bezpečné předjíždění.
Vzhledem k tomu, že tam bylo uspořádání pouze 1+1, tak se často řidiči rozhodovali k předjíždění riskantně, například proti horizontu, v zatáčkách a podobně.
ŘSD
"Z pohledu dopravy jsou vždycky lepší podle mě tři pruhy než dva, je tam víc prostoru pro manipulaci," říká Martin Jedlička, dopravní expert. Potenciální problém představují místa, kde jeden z pruhů končí. Tady pak mohou vznikat kolony, čeští řidiči se totiž dosud nenaučili, jak zipovat.
ANKETA:
"Katastrofa, kdyby nechali jeden pruh tam a jeden zpátky, nemuselo se to takhle kumulovat."
"To je takový zpomalení, protože Češi nejsou schopný provést zip ve větší rychlosti než pět až osm kilometrů v hodině."
"U nás v Německu to neznáme, ale myslím, že to funguje."
"Nevim, nedokážu posoudit, přijde mi to tak nějak stejný jak minule."
"Je to lepší, než to bylo, zaplať pánbu za to."
Podle Mladé fronty dnes jediná, ale zato výrazná výtka dopravních expertů směřuje k úpravě středu vozovky. "Fyzicky neoddělené pruhy jsou rizikem nehod, kdy vozidlo může vjet do protisměru. Občas vidíme, že se to odděluje těmi balisetami, to je nesmysl, ty srážce nezabrání, je to optická záležitost." dodává Jedlička jako dopravní expert.
Zelené kužely jsou v poslední době na silnicích velmi módní, a to i proto, že jsou velmi levné. Říká se jim balisety. Pro rozjeté auto v plné rychlosti ale zásadnější překážku nepředstavují, ohnete je i rukou. Podle Ředitelství silnic a dálnic je ale takové řešení v pořádku.