![](https://cdn.administrace.tv/2024/10/02/medium_169/060c0839d353c9319e3dba72984e8064.jpg)
Buzek o sociálních sítích politiků
Pokud politici chtějí oslovit mladé voliče, musí mluvit jejich jazykem i jazykem sociálních sítí. Na CNN Prima NEWS to uvedl marketér Tomáš Buzek. Doplnil, že představitelé hnutí ANO mají velký náskok oproti členům vlády, ti selhávají.
Politici se podle marketéra dívají na sociální sítě skrz prsty, zároveň ale mluví o tom, že chtějí získat mladé voliče. „Ti jsou ale právě na těchto sítích. Abyste je dokázali oslovit, musíte být schopni mluvit jejich jazykem i jazykem sociálních sítí,“ řekl Buzek a dodal, že vládní politici v tomto zatím selhávají, hnutí ANO je oproti nim hodně napřed.
ČTĚTE TAKÉ: Trumpova vláda jedná o převzetí TikToku Američany. Vedle Muska do hry vstoupil další gigant
Přímá úměra, že s počtem lajků narůstají i politické preference, neplatí. „Pokud ale nedokážete voliče oslovit, nemůžete předpokládat, že byste je mohli získat, aby vám dali svůj hlas,“ zdůraznil Buzek ve vysílání.
„Je trochu až komické, když slyším představitele koalice Spolu nebo hnutí STAN, jak chtějí zasáhnout mladé voliče,“ řekl Buzek. Dodal, že Alena Schillerová (ANO) má na platformě TikTok asi 44 tisíc sledujících, Andrej Babiš (ANO) dokonce 180 tisíc. S příspěvky bodují také Filip Turek (nestraník za Motoristy) se skoro 50 tisíci nebo Kateřina Konečná (KSČM) s bezmála 30 tisíci.
„Naproti tomu vidíme Petra Fialu, který má necelých šest tisíc sledujících. Barbora Urbanová, která se profiluje jako jedna z političek, která by chtěla oslovovat mladé za hnutí STAN, jich má asi 137,“ zdůraznil Buzek.
Dodal, že všechny strany říkají, jak chtějí zasáhnout mladé voliče. „Když se ale podíváte na jejich schopnost je oslovit na dominantních sociálních sítích, jako jsou TikTok nebo Instagram, vidíte, že jejich čísla jsou naprosto marginální,“ popsal Buzek.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Zvýšení koncesionářských poplatků je špatné, řekla Schillerová. Zmínila skrytou korupci