Přestože se každý rok otevírají maximálně desítky kilometrů nových dálnic, stát neustále slibuje, že nás hlavní boom teprve čeká. A to brzy. Dopravní situace v Česku by dle plánu měla být úplně jiná než dnes už v roce 2025. Kromě výrazného rozšíření silničních tepen stát počítá také s výstavbou prvních vysokorychlostních tratí a blíž k dokončení by mohla být i dráha na Letiště Václava Havla. Následující řádky nabízí přehled zamýšleného zvýšení tuzemského cestovního komfortu v nejbližších letech.
Dálnice
- D1: Přestože se již vloni v prosinci plnily noviny články o zahájení dostavby posledního úseku nejstarší české autostrády, v roce 2025 se řidiči kolem Přerova ještě bohužel neprojedou. Obchvat okresního města bude dokončen až o rok později.
ČTĚTE TAKÉ: Z Prahy do Brna za hodinu. Podívejte se, kde začnou vznikat první tratě pro rychlovlaky
- D3: V roce 2025 již bude takřka nadohled dálniční spojení Česka s Rakouskem. Směrem od Českých Budějovic budou otevřeny téměř všechny úseky jižní části této mezinárodně důležité komunikace. Chybět bude jediný, který se zprovozní o rok později. Naopak na propojení stávající dálnice s Prahou si budou muset lidé ještě pár let počkat.
- D4: Cesta mezi Prahou a Pískem bude již v příštím roce značně pohodlnější než dnes, a to díky dostavbě zbytku strakonické dálnice.
- D6: Velký stavební ruch již probíhá směrem z Prahy na Karlovy Vary. V roce 2025 by mělo být otevřených více než 20 kilometrů nových úseků a zbytek dálnice ve výstavbě.
Pro všechny, koho zajímají plány výstavby dálnic a silnic v České republice, jsme připravili podrobný přehled našich...
Posted by Ředitelství silnic a dálnic - ŘSD on Wednesday, February 15, 2023
- D7: Cestou směrem na Chomutov za tři roky uvidíte především staveniště. Celý zbytek spojnice na sever Čech dle plánu obsadí bagry. S otevřením se počítá pouze u dvou nových, dohromady asi desetikilometrových, úseků kolem Loun.
- D11: Přestože se v roce 2025 do Vratislavi po dálnici ještě nedostanete, poslední dvě části D11 u polských hranic se mají ponořit do plného pracovním ruchu.
- D35: Vláda za jednu ze svých priorit považuje dálnici D35. V roce 2025 by měl být minimálně ve výstavbě celý zbytek této druhé páteřní spojnice mezi Čechy a Moravou. Řidiči se již budou moci podle aktuálních plánů prohánět na více než destikilometrovém úseku u Hořic.
- D48: Cesta ze střední Moravy směrem na Český Těšín se má do dvou let takřka celá transformovat do čtyřproudého módu. Nedokončené, ale rozestavěné, již budou pouze dva krátké úseky.
- D55: Na jižní Moravě se masivně staví již teď. Do roku 2025 se šoféři dočkají více než 20 kilometrů nové dálnice. Na stejně dlouhých úsecích se v té době bude pracovat.
Vysokorychlostní tratě
- Moravská brána: V roce 2025 začne stavba prvních úseků vysokorychlostních tratí v Česku. Půjde například o části Moravský brána I. a Moravská Brána II. Mezi Přerovem a Ostravou by mohly být rychlovlaky k dispozici v roce 2029.
- Praha–Brno: Budovat se zřejmě začne také chystaná moderní trati mezi Prahou a Brnem. Jde například o úsek mezi Poříčany a Světlou nad Sázavou. Také zde je dokončení projektováno na rok 2029.
Dráha na letiště
- Hotové úseky: V roce 2025 již bude zmodernizovaná celá dráha mezi Masarykovým nádražím a Výstavištěm.
- Rozestavěné úseky: Pokud půjde vše dle plánu, měly by být se v roce 2025 v realizaci již všechny zbylé úseky, a to včetně podzemních částí mezi Stromovkou a Veleslavínem. Dokončení? Opět v roce 2029.