Metro skrývá mnoho temných zákoutí a skrytých chodeb. Na průzkum sítě podzemních tunelů pražského metra a usednutí do kabiny strojvedoucího celé soupravy láká česká hra Back in Service. Na titulu pracuje vývojář Dominik Vojta a momentálně vybírá peníze v crowdfundingové kampani. Podporovatelům nabízí k vyzkoušení velmi ranou verzi hry a také další odměny. Cílovou částku se mu podařilo vybrat během jediného dne.
„Staňte se pánem pražského metra ve fascinující hře, která vás zavede do tajemného podzemního světa hlavního města,“ láká Dominik Vojta ve své sbírce na počítačovou hru Back in Service. Český vývojář na ní pracuje téměř rok a upozorňuje, že dosud se její tvorbě věnoval sám ve svém volném čase. Kvůli Back in Service dokonce odmítal komerční zakázky, aby projekt dostal do současné podoby a teď se pokusil získat přízeň tuzemských hráčů.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Ambiciózní česká hra se ukázala světu. Gray Zone Warfare je nemilosrdná a plná nebezpečí
Za cíl si dal vybrat částku 74 tisíc korun. Ten splnil během úvodního dne a momentálně je na více než trojnásobku částky. Na sociálních sítích také uvedl, že se mu ozvali další tvůrci, kteří chtějí přidat pomocnou ruku při tvorbě dalších vozů pražského metra.
V současné verzi Back in Service je k dispozici pouze souprava EČS, která jezdila v podzemí hlavního města od 70. let až do roku 1997. Hráči mohou zatím vyrazit na trasu linky A z Dejvické, přes Hradčanskou a skončit na Malostranské.
Vybráním cílové částky je tak jisté, že hra vyjde. Zatím ale není jasné kdy. „Mohu slíbit, že bude obsahovat systém pasažérů, bodování, AI soupravy a základní úsek trasy metra. Podle toho, kolik se vybere, se bude odvíjet, kolik typů souprav a stanic se ve hře objeví a jak rychle. Rozpracovaná je i kampaň s úkoly,“ uvádí autor v popisku své kampaně na Startovači, co nastane, pokud získá požadovaný obnos peněz.
Vozy pražského metra jsou vymodelované do posledního detailu. To samé se dá říci i o vestibulech jednotlivých stanic. Například ve stanici Dejvická jsou také dvě obratové koleje, aby hráči mohli svou soupravu otočit a vyrazit na opačnou stranu trasy.
Dominik Vojta však upozorňuje, že jeho ambicí není vytvořit extrémně realistický simulátor. „Samozřejmostí je ale fyzikální model, který reaguje na překonávané převýšení, náklony do zatáček, délku soupravy i její obsazenost. Tedy pokud si zvolíte pětivozovou soupravu – po cestě z Malostranské na Hradčanskou se doporučuji pořádně rozjet,“ píše český vývojář.
Klíčové pro něj je, aby hra měla skvělou atmosféru a byla věrohodná. Nemá být přesnou kopií reality, kde by reálné podobě pražského metra odpovídal každý kabel.
Jeho cílem je dokončit celou trasu A a vytvořit soupravu metra 81-71. Do hry chce také přidat další úkoly. Nyní hráči vozí cestující z jedné stanice do druhé a snaží se dodržovat jízdní řád. Díky tomu získávají zkušenosti a také peněžní odměnu, za kterou si mohou pořídit například svítilnu.
Vojta chce však do pražského podzemí ukrýt i řadu hádanek a motivovat tím hráče, aby prozkoumávali celé metro. V plánu je také mód kariéry. Český vývojář má momentálně našlápnuto k dokončení svého projektu. Kampaň trvá až do poloviny května. Záleží tedy i na štědrosti hráčů, kteří tím mohou ovlivnit, do jakých rozměrů hra naroste.