CNN Prima News Drážní úřad

Drážní úřad

Výpis příspěvků ke štítku „Drážní úřad“

Strojvůdce si před srážkou chybu uvědomil, tvrdí inspekce. Nákladní vlak nic nevarovalo

Před tragickou srážkou dvou vlaků minulý týden v Pardubicích si strojvůdce rychlíku RegioJet uvědomil, že projel návěst, a stihl zastavit. Strojvedoucí protijedoucího nákladního vlaku však včas zabrzdit nemohl, nic ho nevarovalo, uvedl generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera. Při nehodě zemřely čtyři ženy, dalších 27 lidí rozvezly sanitky do nemocnic.

Drahám chybí stovky strojvedoucích. Problémem jsou „mrtvé duše“ i nezájem mladých

Na české železnici se rýsuje do budoucna další problém. Zástupci vedení Drážního úřadu na schůzce s novináři varovali, že v Česku ubývá licencovaných strojvedoucích. Oproti roku 2021 se jejich počet snížil o více než tisíc. Problém je, že současní strojvedoucí stárnou a jsou často v předdůchodovém věku, naopak mladí lidé se do této profese příliš nehrnou. Paradoxně ale mezi strojvedoucími přibývá žen, přesto stále tvoří jenom zlomek z celkového počtu.

Tři hodiny těžkých manévrů. Hasiči z Ještědu odstranili vrak spadlé kabiny lanovky

Drážní hasiči za pomoci vyprošťovacího tanku vytáhli v úterý z prudkého svahu na Ještědu vrak spadlé kabiny lanovky. Potřebovali na to zhruba tři hodiny. Zatím je kabina na Pivovarské stezce, odkud bude za pomoci jeřábu naložena na valník. Uskladní ji zatím v areálu Českých drah v Liberci, a to i pro případ, že by ji potřebovali vyšetřovatelé, řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Bezpečnost českých lanovek. Jsou namístě obavy z opakování tragédie na Ještědu?

Nedělní tragická nehoda, kdy se na Ještědu utrhla kabina lanovky, by neměla otřást důvěrou v české lanové dráhy, shodují se oslovení experti. Přesto pro ně tragédie, při které zemřel jeden člověk, zůstává záhadou. Připomínají pečlivé kontrolní procesy, kterými musí české lanovky procházet, a bezpečnost dokládají také vzácností obdobných nehod v tuzemsku.

Řešením nehod na železnicích by mohly být podjezdy, shodují se odborníci

Nehod na železničních přejezdech jsme za poslední dobu zaznamenali mnoho a některé stály i cenu nejvyšší, životy cestujících. Jako příčina se nejčastěji prokáže selhání lidského faktoru nebo chyba řidiče v případě srážky vlaku s automobilem. Podle železničních odborníků by řešením mohly být podjezdy nebo alespoň závory, které by nedočkaví řidiči nemohli objet.

Proveďte kontroly strojvedoucích, vyzve Drážní úřad. Hledají se chyby dva roky zpětně

Drážní úřad připravuje audit zaměřený na práci strojvedoucích a její podmínky. Chce také České dráhy (ČD) více kontrolovat. Úřad zároveň vyzve všechny dopravce k vlastní analýze chybovosti na drahách, uvedl mluvčí Drážního úřadu Martin Novák. V posledním týdnu se na tuzemské železnici stalo několik vážných nehod, všechny se týkaly vlaků ČD.

Problémoví strojvedoucí by měli přicházet o licence, navrhuje Drážní úřad

Strojvedoucí, kteří opakovaně nerespektují návěstidla a další bezpečnostní pravidla, zřejmě budou moci přicházet o licenci. Počítá s tím návrh Drážního úřadu. Dalším opatřením je pak systém monitoringu licence strojvedoucího, kterým se bude ověřovat dodržování maximální doby řízení a odpočinku. Dříve připravovaný bodový systém naopak nebude, sdělil ředitel Drážního úřadu Jiří Kolář. Oba návrhy jsou nyní v legislativním procesu. V České republice je kolem 9 500 strojvedoucích.

Smrtelné nehody na přejezdech: Závory by mohly změnit barvu

Závory na železničních přejezdech by měly projít rozsáhlou proměnou. Tvrdí to Drážní inspekce. Hlavním důvodem je stále stoupající počet tragických střetů aut s vlaky. Za poslední dva roky vzrostly jak celkové počty případů, tak ty s tragickým koncem. V loňském roce srážku s vlakem nepřežilo 40 motoristů. Právě změna podoby závor by to mohla změnit.