reklama

Elektronické dálniční známky budou distribuovat Česká pošta a Čepro

Elektronické dálniční známky bude nejspíš fyzicky distribuovat konsorcium státních podniků České pošty a Čepra. V tendru uspěly s cenově nejnižší nabídkou. Dostávat budou 2,3 procenta z ceny prodaných vinět. Nyní je odměna pro distributory 4,6 procenta.

reklama

Nyní běží patnáctidenní lhůta pro případné námitky proti výběru. Informoval o tom podnik Cendis, který má přípravu systému elektronických známek na starosti. Elektronické dálniční známky by měly nahradit současné papírové kupony od příštího roku.

K tématu

„Ve výběrovém řízení jsme nově u elektronických zastropovali výši odměny na 3,3 procenta, vítěz pak nabídl 2,3 procenta,“ uvedla za Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) Lucie Bartáková. Celkové náklady na distribuci známek nyní nelze odhadnout, záležet bude na prodejích vinět a zájmu motoristů o nový systém. Loni motoristé nakoupili papírové dálniční známky za 5,5 miliardy korun.

Do veřejné soutěže na fyzickou distribuci se přihlásili čtyři zájemci. Vedle vítězného konsorcia se do tendru společně přihlásily i společnosti CzechToll a SkyToll, které už spolupracují na novém mýtném systému. Dalšími uchazeči byly konsorcium Autoklub Bohemia Assistance a MTX a samostatně podnik GECO.

Jednou z podmínek tendru bylo zajištění kamenných prodejen v obcích nad 10 000 obyvatel, celkem tedy více než 305 obchodních míst s minimální otevírací dobou od 05:00 do 23:00 hodin v pracovní dny. Vítězné konsoricum plánuje prodávat známky na pobočkách pošty a vybraných čerpacích stanicích.

K tématu

SFDI zakázku vyhlásil už jednou, tehdy s odhadovanou cenou okolo 477 milionů korun. Navazovala na později zrušenou zakázku k informačnímu systému k dálničním známkám, proto byla zrušena i tato soutěž.

Fyzická distribuce známek bude doplňovat prodej přes internetový obchod. Vývoj informačního systému s e-shopem má nyní na starosti státní podnik Cendis. IT systém bude stát 128 milionů korun. Přípravu informačního systému provázely v minulých měsících velké problémy. SFDI totiž původně zakázku na jeho vývoj zadal společnosti Asseco Central Europe za 401 milionů korun. To však vyvolalo vlnu kritiky, kauza následně stála místo i ministra dopravy Vladimíra Kremlíka. Stát původní zakázku zrušil a vývoj IT systému svěřil Cendisu. Spolu se zrušenou zakázkou na informační systém skončil i tendr na fyzickou distribuci známek, která měla původně vyjít na 477 milionů korun.

Tagy: prodej Česká pošta distribuce Vladimír Kremlík dálniční známky výběrové řízení Čepro Státní fond dopravní infrastruktury Lucie Bartáková

Další hlavní zprávy

Politika

Netolický: Hamáček mi o konci v dozorčí radě nic neřekl. Zavolal mi Kuba z ODS

Netolický: Hamáček mi o konci v dozorčí radě nic neřekl. Zavolal mi Kuba z ODS

V ČSSD je dusno. Místo toho, aby se pardubický hejtman Martin Netolický (ČSSD) o svém konci v dozorčí radě České pošty dozvěděl od ministra vnitra a svého stranického šéfa Jana Hamáčka, musel mu informaci zavolat jihočeský hejtman a šéf asociace krajů Martin Kuba z ODS. Podle Netolického může jeho odvolání souviset s výroky o cestě Hamáčka do Moskvy.

Izrael

Střety u jeruzalémské mešity Al-Aksá: Zraněno bylo 163 Palestinců a šest policistů

Střety u jeruzalémské mešity Al-Aksá: Zraněno bylo 163 Palestinců a šest policistů

Nejméně 163 Palestinců a šest izraelských policistů bylo v pátek zraněno při večerních střetech u jeruzalémské mešity Al-Aksá. S odvoláním na palestinské zdravotníky a izraelskou policii o tom napsala agentura Reuters. Střety přichází v době zvýšeného napětí kvůli možnému nucenému vystěhování několika palestinských rodin z jejich domovů ve východním Jeruzalémě.

Nové informace k útoku v Chabrech: V domě bylo další dítě, pobodaná matka přišla o oko
Obětí covidu ve světě je zřejmě dvojnásobek. Výsledky studie se týkají i Česka
Bém: Jed z ropuchy byl fenomenální zážitek, charismatičtí politici skoro vymřeli
reklama
reklama
Z každé operace musíte mít respekt, rutina neznamená fušerství, říká Pirk

360°

Domácí zpravodajství

Komentátoři: Další příšerný omyl Janka Kroupy. Hamáček se do toho ale uvrtal trochu sám
Další články
reklama
reklama