reklama

Jezdí lépe kompaktní SUV nebo rodinné kombi? Výsledek vás možná překvapí

Trend vozů SUV se v automobilovém světě i nadále rozvíjí a jejich obliba už pomalu nezná mezí. Kromě vyššího posedu, bodují sportovně užitková auta také bezpečnější stavbou karoserie či líbivějším designem. Co ale jízdními vlastnostmi? Porovnali jsme proto zbrusu nový Hyundai Tucson, zástupce kompaktních SUV spolu s klasickým rodinným kombi Hyundai i30. Kdo vzejde jako vítěz?

reklama

Začněme v rajonu SUV doslova zaslíbeném, tedy ve městě. Díky vyšší světlé výšce totiž dokáže Hyundai Tucson snadněji absorbovat všelijaké nerovnosti a jiné nástrahy. Kabina těchto automobilů je navíc v mnoha případech lépe odhlučněná, tudíž do kabiny neprocházejí takřka žádné nepříjemné rány ani otřesy. S vyšším posedem a vzdušnějším interiérem rovněž získáváte dokonalejší výhled do všech směrů. Za přednost kombíku ve městě lze považovat snad jen menší rozměry exteriéru, ačkoli ne tak docela, protože délkou SUV Tucson naopak přerůstá. I tak je ale manipulace s i30 kombi jednodušší.

Přesouváme se na okresní silnice, na nichž si pro změnu velebí rodinný kombík. Jak nižší výška karoserie, tak sedadel dává řidiči větší jistotu za volantem. I samotný vůz je potom stabilnější a v zatáčkách se oproti SUV téměř nenaklání. Srovnáme-li oba modely s pohonem výhradně přední nápravy, pak lze avizovat také skutečnost, že i30 kombi bojuje s nedotáčivostí mnohem méně než Tucson. Jakmile však narazíte v zákrutě na nějaký rigol, sportovně užitkový automobil si s ním lehce poradí a neodskáče vám z požadované trajektorie. To kombi bohužel ano.

SUV není Offroad

Ze silnic nižších tříd míříme na polní cesty, kde vše hraje ve prospěch Tucsonu. Větší světlá výška, rozměrnější kola, oplastování kolem celé karoserie nebo třeba lepší nájezdové uhly – to jsou hlavní atributy, které dělají z obyčejného vozu SUV. Díky tomu Tucson zvládne odolat i lehčímu terénu. Nepleťte si však SUV s robustními offroady, které zvládají ještě několikanásobně horší podmínky. Kombík je určen převážně na asfaltové vozovky a jakýmkoliv jiným povrchům se tak raději vyhýbejte obloukem, tedy pokud nemáte kombi s terénními prvky (Škoda Octavia Scout, Volkswagen Golf Alltrack či Subaru Outback). Nutno ještě dodat, že Tucson se prodává s pohonem předních nebo všech kol, zatímco i30 výhradně s předním.

A teď už raději zpět na zpevněné silnice, a rovnou na ty s maximální povolenou rychlostí 130 km/h. Dálnice jsou totiž revírem, dá se říci všech kombíků, včetně „třičítky“. Velký zavazadlový prostor spolu s dynamickými tvary karoserie a povětšinou úsporným naftovým motorem v zákaznících evokuje touhu absolvovat dlouhé trasy za poznáním. Jízda ve vysokých rychlostech je navíc díky menší světlé výšce a menším kolům komfortní, v kabině není slyšet takový aerodynamický hluk jako třeba u vysokých SUV. S tím souvisí též příznivější spotřeba paliva a maximální dosažitelná rychlost, jež bývá u automobilů typu kombi zpravidla o něco výš.

Závěr

Sečteno, podtrženo SUV Hyundai Tucson jezdí lépe v městském provozu, téměř dokonale filtruje jakékoliv nerovnosti a díky vyšší světlé výšce si poradí i s lehčím terénem. Klasický kombík Hyundai i30 spíše láká na dlouhé cesty po dálnicích nebo sportovnější svezení po okreskách. Jak se tedy nakonec rozhodnete je už na vás, ať si vyberete to nebo to, rozhodně neuděláte chybu. Záleží na preferencích a v neposlední řadě také na zálibách či aktuálních potřebách. A ještě něco – Hyundai i30 i Tucson se vyrábí ve slezských Nošovicích.

Srovnání jednotlivých výbav, technických parametrů či rozměrů vozů Hyundai Tucson a i30 kombi naleznete zde.

Tagy:

Hlavní zprávy

Ukrajina by měla vstoupit do NATO. Že bude vzorem, je pro Putina noční můra, míní Kolář
360°

Ukrajina by měla vstoupit do NATO. Že bude vzorem, je pro Putina noční můra, míní Kolář

Ukrajina usiluje o vstup do NATO a podle bývalého českého velvyslance v Rusku Petra Koláře by se členem stát měla. „Pokud splní daná kritéria a parametry, tak ano. Stala by se příkladem pro běžné Rusy, kteří Ukrajinou opovrhují. Kdyby to dokázali společně, měli bychom něco jako Marshallův plán, tak by to Rusům ukázalo, že i oni se mohou stát prosperujícím demokratickým státem,“ podotkl v pořadu 360° na CNN Prima NEWS.

Fiala bude možná muset Zemanovi ustoupit. Pro žalobu není důvod, míní Svoboda
360°

Fiala bude možná muset Zemanovi ustoupit. Pro žalobu není důvod, míní Svoboda

Pakliže se prezident Miloš Zeman rozhodne nejmenovat ministrem zahraničí Jana Lipavského (Piráti), kompetenční žaloba situaci nejspíše nevyřeší. Uvedl to bývalý šéf diplomacie Cyril Svoboda (KDU-ČSL) v pořadu 360°. Nový premiér Petr Fiala (ODS), by mohl situaci dočasně vyřešit tak, že převezme resort zahraničí pod sebe a začne jednat o jiném kandidátovi na ministra.

V úterý přibylo 19 482 nových případů covidu. Vytíženost nemocnic je stále vysoká

Pošesté v řadě počet nových případů v mezitýdenním srovnání klesl. V úterý v ČR přibylo 19 482 potvrzených případů covidu, o 2 500 méně než před týdnem. Mírný úbytek je patrný také v počtu hospitalizovaných lidí s koronavirovou nákazou, kterých bylo k úterý téměř 6 700. Vysoké ale zůstávají počty úmrtí. Od začátku epidemie loni v březnu zemřelo s covidem více než 34 000 lidí. Vyplývá to z údajů ministerstva zdravotnictví.

Bendl: Lipavský je pod tak obrovským tlakem, že to asi nezažil. Nezávidím mu to

Kandidát na ministra zahraničních věcí Jan Lipavský (Piráti) se dostal pod obrovský tlak, že to v životě ještě asi nezažil, zhodnotil současnou situaci při sestavování vlády bývalý ministr zemědělství a poslanec za ODS Petr Bendl. Podle něj je i v zájmu prezidenta Miloše Zemana, aby vláda vznikla co nejdříve, především kvůli vzniklé pandemické situaci, připomněl v pořadu 360° na CNN Prima NEWS.

Pelhřimovsko premiantem. Hlásí rekordní proočkovanost i minimum hospitalizovaných

Říká se, že covid nezná hranice. Místní rozdíly v rámci republiky jsou však jasně čitelné. Příkladem může být Vysočina a pelhřimovská nemocnice. Ta je momentálně oproti jiným téměř oázou klidu. Reportérka CNN Prima NEWS tam natáčela na poloprázdném covidovém oddělení. Podle lékařů za to může rekordní proočkovanost okresu, která činí 69 procent obyvatel starších dvanácti let.

Vánoční návštěvy chce omezit jen 14 procent Čechů. Vojtěch: Ideální je setkání venku

Přestože jsou denní počty nakažených stále vysoké, nechtějí se Češi o vánoční návštěvy nechat připravit. Podle průzkumu National Pandemic Alarm jen čtrnáct procent z nás plánuje omezit setkávání s rodinou. Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch ve vysílání CNN Prima NEWS označil Vánoce za rizikové a jeho resort chystá doporučení, jak se o svátcích chovat.

reklama

Domácí zpravodajství

Čachry s bezinfekčností v Česku jen kvetou. Jaké triky odmítači používají nejčastěji?

Češi se snaží obejít, co se dá. V současnosti hlavně vládní restrikce, podle nichž je pro vstup do určitých zařízení nutné ukázat doklad o očkování nebo o prodělání nemoci. Kromě falšování zmíněných dokumentů nebo vyhledávání míst, kde se tato nařízení nedodržují, někteří odmítači očkování zvolili riskantnější taktiku, jak se opatřením vyhnout.

Prvňáčkovi napálí pětku jen totální pitomec, zuří učitel. Kolegyni by na hodinu vyhodil

I když prvňáček příklady vypočítal správně, spletl si zadání. Učitelka základní školy ho proto nekompromisně ohodnotila známkou „pět“ a test mu celý opravila červenou barvou. Na necitlivé hodnocení upozornil školní psycholog a učitel Robert Čapek. Za takový přístup by podle něj učitelka zasloužila hodinovou výpověď. Podobně se k přístupu pedagožky staví i další odborníci i rodiče.

Černocká: Děti zvládnou vše, válku i covid. Některým zničil kariéru, reagovala advokátka

Pandemie covidu trápí Čechy již takřka dva roky. Lidé jsou unavení a někteří začínají být vůči zdravotníkům agresivní. Jak se však pandemie podepíše na dětech? „Jsem přesvědčena, že situace na nich nezanechá následky, děti zvládnou vše. I za války z nich vyrostli skvělí lidé,“ podotkla v pořadu Co Čech, to politik! zpěvačka a herečka Petra Černocká. Advokátka Klára Long Slámová však oponovala.

reklama