reklama

Jezdí lépe kompaktní SUV nebo rodinné kombi? Výsledek vás možná překvapí

Nový Hyundai Tucson na českém trhu pořídíte od 529 990 Kč s přeplňovaným benzinovým motorem, pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Modernizovaný Hyundai i30 kombi potom startuje na částce 354 990 Kč s atmosférickým zážehovým agregátem a šestistupňovým manuálem.
Zdroj: Hyundai

Trend vozů SUV se v automobilovém světě i nadále rozvíjí a jejich obliba už pomalu nezná mezí. Kromě vyššího posedu, bodují sportovně užitková auta také bezpečnější stavbou karoserie či líbivějším designem. Co ale jízdními vlastnostmi? Porovnali jsme proto zbrusu nový Hyundai Tucson, zástupce kompaktních SUV spolu s klasickým rodinným kombi Hyundai i30. Kdo vzejde jako vítěz?

reklama

Začněme v rajonu SUV doslova zaslíbeném, tedy ve městě. Díky vyšší světlé výšce totiž dokáže Hyundai Tucson snadněji absorbovat všelijaké nerovnosti a jiné nástrahy. Kabina těchto automobilů je navíc v mnoha případech lépe odhlučněná, tudíž do kabiny neprocházejí takřka žádné nepříjemné rány ani otřesy. S vyšším posedem a vzdušnějším interiérem rovněž získáváte dokonalejší výhled do všech směrů. Za přednost kombíku ve městě lze považovat snad jen menší rozměry exteriéru, ačkoli ne tak docela, protože délkou SUV Tucson naopak přerůstá. I tak je ale manipulace s i30 kombi jednodušší.

/ fotografií

Přesouváme se na okresní silnice, na nichž si pro změnu velebí rodinný kombík. Jak nižší výška karoserie, tak sedadel dává řidiči větší jistotu za volantem. I samotný vůz je potom stabilnější a v zatáčkách se oproti SUV téměř nenaklání. Srovnáme-li oba modely s pohonem výhradně přední nápravy, pak lze avizovat také skutečnost, že i30 kombi bojuje s nedotáčivostí mnohem méně než Tucson. Jakmile však narazíte v zákrutě na nějaký rigol, sportovně užitkový automobil si s ním lehce poradí a neodskáče vám z požadované trajektorie. To kombi bohužel ano.

SUV není Offroad

Ze silnic nižších tříd míříme na polní cesty, kde vše hraje ve prospěch Tucsonu. Větší světlá výška, rozměrnější kola, oplastování kolem celé karoserie nebo třeba lepší nájezdové uhly – to jsou hlavní atributy, které dělají z obyčejného vozu SUV. Díky tomu Tucson zvládne odolat i lehčímu terénu. Nepleťte si však SUV s robustními offroady, které zvládají ještě několikanásobně horší podmínky. Kombík je určen převážně na asfaltové vozovky a jakýmkoliv jiným povrchům se tak raději vyhýbejte obloukem, tedy pokud nemáte kombi s terénními prvky (Škoda Octavia Scout, Volkswagen Golf Alltrack či Subaru Outback). Nutno ještě dodat, že Tucson se prodává s pohonem předních nebo všech kol, zatímco i30 výhradně s předním.

K tématu

A teď už raději zpět na zpevněné silnice, a rovnou na ty s maximální povolenou rychlostí 130 km/h. Dálnice jsou totiž revírem, dá se říci všech kombíků, včetně „třičítky“. Velký zavazadlový prostor spolu s dynamickými tvary karoserie a povětšinou úsporným naftovým motorem v zákaznících evokuje touhu absolvovat dlouhé trasy za poznáním. Jízda ve vysokých rychlostech je navíc díky menší světlé výšce a menším kolům komfortní, v kabině není slyšet takový aerodynamický hluk jako třeba u vysokých SUV. S tím souvisí též příznivější spotřeba paliva a maximální dosažitelná rychlost, jež bývá u automobilů typu kombi zpravidla o něco výš.

Závěr

Sečteno, podtrženo SUV Hyundai Tucson jezdí lépe v městském provozu, téměř dokonale filtruje jakékoliv nerovnosti a díky vyšší světlé výšce si poradí i s lehčím terénem. Klasický kombík Hyundai i30 spíše láká na dlouhé cesty po dálnicích nebo sportovnější svezení po okreskách. Jak se tedy nakonec rozhodnete je už na vás, ať si vyberete to nebo to, rozhodně neuděláte chybu. Záleží na preferencích a v neposlední řadě také na zálibách či aktuálních potřebách. A ještě něco – Hyundai i30 i Tucson se vyrábí ve slezských Nošovicích.

Srovnání jednotlivých výbav, technických parametrů či rozměrů vozů Hyundai Tucson a i30 kombi naleznete zde.

K tématu

Tagy: dálnice offroad úsporný diesel rodinné kombi městský provoz kompaktní SUV zavazadlový prostor terénní jízda Hyundai Nošovice Jízdní vlastnosti Jižní Korea městské SUV porovnání terénní auto Česká republika levná auta Nový Hyundai Tucson polní cesty revoluční design špičkové technologie
reklama
reklama

Další hlavní zprávy

Koronavirus

Praktičtí lékaři budou očkovat bez ohledu na rezervace. Každý 10 pacientů denně

Praktičtí lékaři budou očkovat bez ohledu na rezervace. Každý 10 pacientů denně

S příchodem vakcíny od společnosti AstraZeneca, kterou budou moci využívat také praktičtí lékaři, by se mohlo očkování českého obyvatelstva značně urychlit. Očkovací strategie totiž počítá s tím, že by proočkovali až deset pacientů denně, tedy přibližně 50 tisíc dohromady. Zapojení praktických lékařů, kteří si budou sami obvolávat své pacienty, však nebrání tomu, aby se lidé přihlašovali do centrálního rezervačního systému, jelikož si svoji rezervaci budou moci kdykoliv zrušit.

Sněmovna

ŽIVĚ: Sněmovna debatuje o očkování. Poslanci na to mají jen tři hodiny

ŽIVĚ: Sněmovna debatuje o očkování. Poslanci na to mají jen tři hodiny

Vláda premiéra Andreje Babiše (ANO) selhává, systém očkování nefunguje, zlobí se opozice. Na úterní jednání Sněmovny chce zařadit mimořádný bod, ve kterém má kabinet vysvětlit, jak bude probíhat distribuce vakcín a kdy budou naočkovány rizikové skupiny. Vládní hnutí ANO s tím souhlasí, debata má ale trvat maximálně tři hodiny.

Komentář: Loprais a spol. by zasloužili sexistické prasátečko. Kamenování ale ne
ČSSD chce pro důchodce další rouškovné. Jen nakupují hlasy, kritizuje Kalousek
reklama
reklama
Piráti jako hlavní Babišův rival. Hádky, osočování a výpady jsou stále častější

Politika

Domácí zpravodajství

Jízdní řád očkování aneb Kdy se dostane řada právě na vás
Ani do konce února nenaočkujeme všechny rizikové. Nemáme čím, říká hejtmanka Pecková
Další články
reklama
reklama