reklama

Jezdí lépe kompaktní SUV nebo rodinné kombi? Výsledek vás možná překvapí

Nový Hyundai Tucson na českém trhu pořídíte od 529 990 Kč s přeplňovaným benzinovým motorem, pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Modernizovaný Hyundai i30 kombi potom startuje na částce 354 990 Kč s atmosférickým zážehovým agregátem a šestistupňovým manuálem.
Zdroj: Hyundai

Trend vozů SUV se v automobilovém světě i nadále rozvíjí a jejich obliba už pomalu nezná mezí. Kromě vyššího posedu, bodují sportovně užitková auta také bezpečnější stavbou karoserie či líbivějším designem. Co ale jízdními vlastnostmi? Porovnali jsme proto zbrusu nový Hyundai Tucson, zástupce kompaktních SUV spolu s klasickým rodinným kombi Hyundai i30. Kdo vzejde jako vítěz?

reklama

Začněme v rajonu SUV doslova zaslíbeném, tedy ve městě. Díky vyšší světlé výšce totiž dokáže Hyundai Tucson snadněji absorbovat všelijaké nerovnosti a jiné nástrahy. Kabina těchto automobilů je navíc v mnoha případech lépe odhlučněná, tudíž do kabiny neprocházejí takřka žádné nepříjemné rány ani otřesy. S vyšším posedem a vzdušnějším interiérem rovněž získáváte dokonalejší výhled do všech směrů. Za přednost kombíku ve městě lze považovat snad jen menší rozměry exteriéru, ačkoli ne tak docela, protože délkou SUV Tucson naopak přerůstá. I tak je ale manipulace s i30 kombi jednodušší.

/ fotografií

Přesouváme se na okresní silnice, na nichž si pro změnu velebí rodinný kombík. Jak nižší výška karoserie, tak sedadel dává řidiči větší jistotu za volantem. I samotný vůz je potom stabilnější a v zatáčkách se oproti SUV téměř nenaklání. Srovnáme-li oba modely s pohonem výhradně přední nápravy, pak lze avizovat také skutečnost, že i30 kombi bojuje s nedotáčivostí mnohem méně než Tucson. Jakmile však narazíte v zákrutě na nějaký rigol, sportovně užitkový automobil si s ním lehce poradí a neodskáče vám z požadované trajektorie. To kombi bohužel ano.

SUV není Offroad

Ze silnic nižších tříd míříme na polní cesty, kde vše hraje ve prospěch Tucsonu. Větší světlá výška, rozměrnější kola, oplastování kolem celé karoserie nebo třeba lepší nájezdové uhly – to jsou hlavní atributy, které dělají z obyčejného vozu SUV. Díky tomu Tucson zvládne odolat i lehčímu terénu. Nepleťte si však SUV s robustními offroady, které zvládají ještě několikanásobně horší podmínky. Kombík je určen převážně na asfaltové vozovky a jakýmkoliv jiným povrchům se tak raději vyhýbejte obloukem, tedy pokud nemáte kombi s terénními prvky (Škoda Octavia Scout, Volkswagen Golf Alltrack či Subaru Outback). Nutno ještě dodat, že Tucson se prodává s pohonem předních nebo všech kol, zatímco i30 výhradně s předním.

K tématu

A teď už raději zpět na zpevněné silnice, a rovnou na ty s maximální povolenou rychlostí 130 km/h. Dálnice jsou totiž revírem, dá se říci všech kombíků, včetně „třičítky“. Velký zavazadlový prostor spolu s dynamickými tvary karoserie a povětšinou úsporným naftovým motorem v zákaznících evokuje touhu absolvovat dlouhé trasy za poznáním. Jízda ve vysokých rychlostech je navíc díky menší světlé výšce a menším kolům komfortní, v kabině není slyšet takový aerodynamický hluk jako třeba u vysokých SUV. S tím souvisí též příznivější spotřeba paliva a maximální dosažitelná rychlost, jež bývá u automobilů typu kombi zpravidla o něco výš.

Závěr

Sečteno, podtrženo SUV Hyundai Tucson jezdí lépe v městském provozu, téměř dokonale filtruje jakékoliv nerovnosti a díky vyšší světlé výšce si poradí i s lehčím terénem. Klasický kombík Hyundai i30 spíše láká na dlouhé cesty po dálnicích nebo sportovnější svezení po okreskách. Jak se tedy nakonec rozhodnete je už na vás, ať si vyberete to nebo to, rozhodně neuděláte chybu. Záleží na preferencích a v neposlední řadě také na zálibách či aktuálních potřebách. A ještě něco – Hyundai i30 i Tucson se vyrábí ve slezských Nošovicích.

Srovnání jednotlivých výbav, technických parametrů či rozměrů vozů Hyundai Tucson a i30 kombi naleznete zde.

K tématu

Tagy: dálnice offroad úsporný diesel rodinné kombi městský provoz kompaktní SUV zavazadlový prostor terénní jízda Hyundai Nošovice Jízdní vlastnosti Jižní Korea městské SUV porovnání terénní auto Česká republika levná auta Nový Hyundai Tucson polní cesty revoluční design špičkové technologie
reklama
reklama

Další hlavní zprávy

Nehody

Detaily Kellnerovy smrti: Vrtulník několik minut manévroval nad horskými hřebeny

Detaily Kellnerovy smrti: Vrtulník několik minut manévroval nad horskými hřebeny

  • Aktualizováno

Vrtulník, při jehož nehodě na Aljašce zemřel na konci března většinový vlastník investiční skupiny PPF Petr Kellner a další čtyři lidé, před pádem po několik minut pomalu manévroval těsně nad vrcholem horského hřebene. Vyplývá to z úterní zveřejněné předběžné zprávy amerického Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB).

Koronavirus

Počet lidí na ulici nebudeme omezovat, tvrdí policisté. Pandemický zákon k tomu nestačí

Počet lidí na ulici nebudeme omezovat, tvrdí policisté. Pandemický zákon k tomu nestačí

Pandemický zákon ani zákon o ochraně veřejného zdraví nemůže plošně regulovat a omezovat volný pohyb osob ani jejich počet, napsala Policie ČR na Twitter. Podle strážců zákona se opatření váže pouze k hromadným akcím. Policisté se tak obrátili proti nařízení nového ministra zdravotnictví Petra Arenbergera (za ANO). Ten v pondělí na základě pandemického zákona omezil setkávání více než dvou lidí.

Jste největším hysterikem, vyslechl si Kubek. Ševčíkovi vzkázal: Nefušujte do medicíny
Chystá se další zvýhodnění dlužníků, varují experti. Poslanci posoudí novelu exekucí
Pirk: Epidemie končí, ať budou opatření jakákoliv. Rotační výuka ve školách je špatně
Sanitky za miliony byly kontaminovány jedovatými látkami. Pacientům už sloužit nebudou
reklama
reklama
Obrovská párty v Londýně: Britové si ve velkém užívali otevřených hospod a zahrádek

Velká Británie

Domácí zpravodajství

Útok na dítě na Petříně: Krátce předtím napadl pes jinou oběť. Policie označila viníka
Další články
reklama
reklama