Osm let jsme zabředlí v nadávání na Zemana a Babiše, říká politický marketér Horák

Jakub Horák v Interview

INTERVIEW 17.9.2020

Nikdo nehledá řešení, lidé jen podkopávají nohy vládě. Osm let jen nadáváme na Miloše Zemana a Andreje Babiše, tvrdí Jakub Horák, který na úrovni politického marketingu pracoval například pro Piráty, TOP 09 nebo Mirka Topolánka. V pořadu Interview na CNN Prima NEWS zhodnotil některé kampaně současných parlamentních stran. Došlo i na srovnání hnutí SPD Tomia Okamury a Trikolóry v čele s Václavem Klausem mladším.

„Myslím si, že kampaň Trikolóry je povedenější než u SPD. Václav Klaus mladší ale nemá sílu a razanci přesvědčit voliče Tomia Okamury, kteří jsou jednodušší a vitálnější. Kdyby to samé jako on říkal například Daniel Landa, působilo by to líp. Klausovi nikdo nevěří, že chce bojovat,“ vysvětlil Horák. Dodal, že pro příznivce SPD je syn bývalého českého prezidenta málo „dryáčnický“.

Klausovi mladšímu nikdo nevěří, že chce bojovat.

Během rozhovoru s moderátorkou Lucií Hrdličkovou došlo i na téma, zda je v české opoziční politice někdo, kdo je dostatečně výrazný, aby přetáhl voliče ANO, a ukončil tak vládu premiéra Andreje Babiše. „Já jsem zklamaný z toho, že jsme tady už osm let zabředlí v nadávání na Miloše Zemana a Andreje Babiše. Půlka národa čumí, proč nezná nikoho, kdo je volil. Když se ale podíváme na opozici, tak já ani nevím, kdo je stínový ministr zdravotnictví u ODS nebo Pirátů. Nikdo nehledá řešení, jen podkopávají nohy vládě,“ reagoval Horák.

Podle něj jsou i po nástupu internetu a velké oblíbenosti sociálních sítí stále důležité billboardy. „Musíte je mít, aby bylo vidět, že vaši kampaň nedělá nějaký ajťák z garáže. Lidé vás pak budou brát vážně,“ popsal marketér. Dobře prý funguje kontaktní propagace, jako dělají například britští nebo američtí kandidáti. „V USA je běžné, že lidé mají na plotech plakáty svých oblíbenců. U nás to funguje možná leda tak na Moravě u lidovců,“ tvrdí Horák.

Nebýt koronaviru, hlavním tématem voleb by bylo sucho.

Co se týče nadcházejících říjnových krajských voleb, je prý složité držet se klasických témat na úrovni daných oblastí, protože s nástupem koronaviru všechny občany zajímají spíše celorepublikové problémy. „Nebýt viru, bylo by na prvním místě bezesporu sucho. Teď je situace jiná,“ uvedl Horák.

Interview Lucie Hrdličkové s Jakubem Horákem si můžete poslechnout i jako podcast:

Všechny podcastové pořady CNN Prima NEWS najdete na SpotifyGoogle PodcastsApple PodcastsCastboxu a dalších platformách.

Tagy:
rozhovor Andrej Babiš Miloš Zeman Lucie Hrdličková Interview Česká pirátská strana SPD Trikolóra Václav Klaus ml. Mirek Topolánek vláda politický marketing Jakub Horák Svoboda a přímá demokracie Trikolóra hnutí občanů Václav Klaus mladší