Nejste milovníky masa, ale láká vás ochutnat něco z KFC? Oblíbený řetězec rychlého občerstvení se chce dostat i do jiného spektra zákazníků, a zahrne tak do své nabídky alternativu smažených kuřecích nugetek na rostlinné bázi. Jenže zatím jen v USA, navíc dočasně.
„Lidé chtějí jíst méně živočišných bílkovin, ale zároveň se nechtějí vzdát pohodlného jídla,“ řekl v rozhovoru pro CNN Business prezident KFC US Kevin Hochman. Nastal tak podle něho ideální čas rozšířit nabídku občerstvení o nové produkty.
Fastfoodový řetězec KFC, který je jednou ze značek společnosti Yum! Brands, se rozhodl ve spolupráci s firmou Beyond Meat přijít s novinkou – nugetkami na rostlinné bázi. Pokrm nazvaný Beyond Fried Chicken je prý „plný lahodné chuti a šťavnatého uspokojení, které očekáváte od ikonického smaženého kuřete KFC“.
Výrobek je podle Hochmana určen pro zákazníky, kteří chtějí jíst o něco méně živočišných bílkovin, ale (zatím) se nestali vegany nebo vegetariány.
Alternativa smažených kuřecích nugetek na rostlinné bázi bude od pondělí 10. ledna zařazena do jídelníčků po celých Spojených státech. Jak ale zástupci KFC podotýkají, nabídka bude časově omezená. Ceny se liší v závislosti na lokalitě, ale v menu se středně velkým nápojem a hranolky se začíná na sedmi dolarech za šest kusů, v přepočtu tedy asi na 150 korunách.
„Chuť je tak dobrá, že by si ji mohli vybrat místo běžného smaženého kuřete,“ pochvaloval si Hochman. Ten samý produkt měl v roce 2020 zkušební provoz ve vybraných amerických městech včetně Los Angeles, Charlotte v Severní Karolíně a Nashvillu v Tennessee. Vůbec poprvé se něco podobného dostalo na pulty KFC v Atlantě v srpnu 2019.
Zákazníci chtěli nugetky
Mezi jednotlivými verzemi došlo podle Hochmana k několika úpravám. „Nejvýznamnější změnou bylo, že zákazníci chtěli omáčky na namáčení kousků. Dále chtěli spíše nugetky než křídlo bez kosti,“ prozradil ředitel.
Restaurace budou dostávat kuřecí křídla Beyond Fried Chicken již předsmažená, zaměstnanci v prodejnách je před podáváním ale osmaží znovu. Řetězec upozorňuje, že nová položka v menu není určena pro přísné vegany nebo vegetariány, protože se připravuje ve stejných prostorách jako standardní kuřecí kousky.
Řetězce rychlého občerstvení naskočily na trend rostlinného masa, protože chtějí přivést nové zákazníky a znovu přilákat ty bývalé. Společnosti také oslovují takzvané flexitariány snažící se snížit příjem masa ze zdravotních nebo ekologických důvodů.
Asi nejočekávanějším produktem na trhu rychlého občerstvení je však rostlinný hamburger společnosti McDonald's nazvaný McPlant, který by měl být uveden v USA ještě v letošním roce.
Tisíce poboček po USA
Společnost Beyond Meat za poslední rok zvýšila svůj podíl na prodeji rostlinného „masa“ v USA o sedm procent a současné gastronomické trendy jejímu dalšímu rozvoji nahrávají.
KFC je pak největší značkou z portfolia Yum! Brands, která ke konci loňského roku provozovala v USA čtyři tisíce poboček oblíbeného řetězce. Společnost vlastní také další značky rychlého občerstvení, Pizza Hut, Taco Bell a WingStreet.