Máme zpoždění, tlak je obrovský. Vývojář popsal, jak probíhají práce na českých Buláncích

Kultovní Bulánci se vrací. Dočkají se zcela nové grafiky i mechanik.

Krvelačné polštářky se vrací. Čeští Bulánci se dočkají nové předělávky

Na nové verzi kultovní videohry Bulánci pracují čeští programátoři už rok. Vývojářské studio SleepTeam loni vybralo prostřednictvím crowdfundingové kampaně rekordních 7,3 milionů korun. Hráči se na Bulánky 2.0 nesmírně těší, ale hra ještě dokončená není. V jaké fázi se nyní nachází a kdy bude na světě první hratelná verze? Nejen na to odpovídal šéf vývojářů Michal Červenka v rozhovoru pro pořad CNN Prima Gaming. Dále prozradil, jaké novinky se ve hře objeví a také s jakými očekáváními míří Bulánci na trh.

V jakém stavu jsou Bulánci? Kdy bude možné si hru zahrát?

Blížíme se k early accessu, tedy k předběžnému přístupu (tj. zákazníci dostanou možnost si zahrát titul v rozdělané podobě, pozn. redakce). To je náš mezník, v podstatě je to jedna třetina celkového vývoje.

Co všechno už je ve hře hotové a na čem nyní pracujete?

Máme hotové mechaniky. Bulánek se pohybuje, střílí, zabíjí a skáče. Ve hře bude spoustu nových pohybů i komba. Dále prototypujeme nové módy, jako jsou battle royale, fotbalová minihra a další. V podstatě máme hotové první tři levely, které půjdou primárně do předběžného přístupu. Opravdu je tu dost novinek oproti původnímu dílu. Chybí nám další úrovně a grafika. Ta trvá nejdéle.

Kdy se Bulánci dostanou do fáze early accesu, tedy předběžného přístupu?

Plánujeme to teď v létě. Máme trochu zpoždění. Původně jsme chtěli březen, ale tlak je obrovský a my hru chceme vydat zodpovědně, aby hráči měli radost.

Kvůli čemu se zpozdil vývoj? Může za to svým způsobem pandemie koronaviru?

Spíš je v tom pečlivost. Jsme hodně kritičtí k výsledku. Snažíme se mít Bulánky lepší a lepší, co nejvíce udržet atmosféru původní hry a zároveň do ní přinést něco nového.

Kdy by mohla být finální hratelná verze?

Plánovali jsme to ke konci roku, ale konkrétní termín nejsme schopní říct. Uvidíme na základě early accessu, jaká bude zpětná vazba a jak budou lidé spokojení. Chceme slyšet komunitu a přinést jí hru, kterou chce.

Je tento přístup, kdy si dáváte záležet, způsobený tím, že si uvědomujete obrovská očekávání?

Je to tak. Nečekali jsme, že Bulánci budou mít takový úspěch v crowdfundingu a nečekali jsme, že se po 20 letech podaří hru takhle oživit. Zodpovědnost je to šílená, naše CEO z toho nespí. Má deprese a je úplně v háji.

Jak se tlak projevuje na vývojářích?

Tlak je cítit, všechno se dělá pečlivě a několikrát se kontroluje. Vývojáři práci zvládají dobře. Snažíme se vymyslet něco nového, hru v něčem poupravit a utěšovat naši CEO.

Jak fanoušky nezklamat, aby hra nezhasla tak rychle jako vylétla během rekordního crowdfundingu, v němž jste vybrali na vývoj přes sedm milionů korun?

Proto děláme hlavně early access. Je to postavené na 20 let staré hře. Základní mechaniky jsou jednoduché, je tam čtyřsměrový pohyb. Snažíme se přinést něco nového a zároveň starý dojem přenést na nové hráče. Potřebujeme od nich vědět, co jim ve hře vadí a co bychom měli udělat jinak. Na nás bude, jestli zvládneme hru vylepšit a skloubit dle našich i jejich požadavků.

V Buláncích bude v současnosti velmi populární battle royale mód, kde se v jedné aréně setkávají hráči a bojují o přežití. Postupně se zmenšuje prostor, ve kterém se hráči mohou pohybovat a vítězem je poslední přeživší. V původní verzi hry tento žánr nebyl, tak jak to jde s hrou dohromady?

Původně jsme tento režim neplánovali. Ale nečekali jsme, že hra bude tak úspěšná. Jak začala kampaň na Startovači, tak jsme seděli a vymýšleli, co přidat a co nabídnout lidem za to, že nás takhle podporují. A battle royale tam seděl.

To se nedá říct o VR módu, který jsme v odměnách taky měli, ale naštěstí za nereálnou částku. Battle royale do hry sedne, protože máme ucelený terén.

Nepůjdeme cestou pro 100 hráčů nebo více. Budeme mít 32 hráčů a zároveň plánujeme verzi pro mobily, kde to musí fungovat. Chystáme ještě další módy, které původně nebyly v plánu. Fotbalová minihra bude zábava. Kopete a dáváte góly. Dále chystáme mód bez gravitace. Na ten se těším nejvíc a jsem zvědavý, jak budou Bulánci lítat ve vesmíru a střílet.

Do hry připravujete také dabing, který bude postavený opět na skřecích Bulánků, ale co dalšího se ještě dabuje?

Primárně se namlouvají skřeky, těch bude hodně. Navíc budeme mít i videosekvence, které budou popisovat bulánčí historii. Poprvé budou mít Bulánci příběhovou kampaň, do které se dabing hodí. Je to věc, kterou hráči opravdu milovali.

Do hry chystáte také další obsah v podobě skinů (kosmetických úprav, pozn. redakce). Je to cesta, jak hráče udržet déle u Bulánků?

Pro nás je důležitý komunitní obsah. Původní i nová verze mají level editor, který bude dostupný na mobilech i na konzolích. To má být hlavním tahounem. Lidi budou moci vytvářet vlastní obsah, na což hodně spoléháme, že to hru udrží při životě. Původní Bulánci se u nás stále hrají a hra sama o sobě funguje.

Jaké ambice máte s Bulánky? Míříte i na globální trh?

Míříme na celosvětový trh, proto jdeme na telefony a konzole. Bulánci byli rozšíření i v zahraničí, jen pod názvem Combat Pillows. Věříme, že hra a myšlenka je na tolik zábavná, že by se mohla chytit i mimo ČR. Tentokrát tam ale nejdeme jako Combat Pillows, ale jako Bulánci.

Jak se může lišit přístup zahraničních hráčů od českých, kteří nebudou zažívat takovou nostalgii jako tuzemští fanoušci? Dokážete jim hru prodat i v dnešní době?

Jsme velmi opatrní. Zatím neděláme zahraniční marketing a připravujeme si českou komunitu. Až budeme mít jistotu, že hra je přesně taková, jakou ji chceme, začneme Bulánky víc prezentovat v zahraničí. Nyní zájem evidujeme a jsme u pár tisíců lidí v seznamu přání, což vypadá zajímavě.

Máte nějaký cíl, kdy se dá říct, že je hra úspěšná?

Naše CEO si chce koupit barák, tak to bych řekl, že takový je náš cíl.

Pořad CNN Prima Gaming můžete sledovat každou sobotu ve 22:20 na CNN Prima NEWS nebo na webových stránkách cnnprima.cz, kde mimo jiné najdete i archiv odvysílaných dílů.

Tagy: