Čínská automobilka se za necelé tři roky probojovala mezi nejoblíbenější značky na českém trhu. Tuzemskou klientelu si získala hlavně díky nízké pořizovací ceně svých vozů i jejich modernímu stylu. V žebříčku se díky tomu umístila loni na třinácté příčce a letos má ambice dostat se do první desítky. V rukávu má totiž hned několik trumfů.
Současná nabídka zahrnuje šest vozů, mezi nimiž je nejúspěšnější model MG ZS. Loni navíc prošel modernizací, kdy se představil pouze s hybridním pohonem a se startovací cenou 569 900 Kč. Stále se prodává ještě jeho předchůdce za poměrně příznivější částku 419 900 Kč.
K TÉMATU: Kladivo na Škodu Fabii. MG3 nabízí skoro dvě stě koní za půl milionu korun
A v kategorii SUV má čínský výrobce ještě dalšího zástupce MG HS. Od vstupu nové generace na český trh během léta minulého roku se začal prodávat pouze s přeplňovanou zážehovou patnáctistovkou, a to jak s manuální, tak i s automatickou převodovkou. Nedávno se ovšem v ceníku objevila také plug-in hybridní verze.
Ta slibuje dojezd ryze na elektřinu rovných sto kilometrů, což je zhruba dvojnásobek toho, co nabízela předchozí generace. Vděčí za to většímu akumulátoru s kapacitou 21,4 kWh. Nová pohonná jednotka je rovněž o čtrnáct koní výkonnější a podle dostupných technických dat i úspornější. Kombinovaný dojezd by podle českého zastoupení značky MG měl dosahovat kolem tisíce kilometrů. Ceník modelu MG HS najdete pod tímto odkazem.
Ceny sporťáku odhaleny
V lednu zveřejnil ceník i dlouho očekávaný sportovní vůz MG Cyberster. Dvoumístný elektrický roadster zaujal veřejnost nejen přitažlivým vzhledem, ale i úctyhodným výkonem 510 koní a točivým momentem 725 Nm. Dechberoucí je také hodnota zrychlení, která činí pouhých 3,2 sekundy. Nicméně to jsou čísla pro nejvýkonnější jednotku GT, tedy spíše o verzi 4x4, která kombinuje výkony předního i zadního elektromotoru.
Slabší varianta Trophy pohání pouze zadní kola a oplývá výkonem 340 koní. Maximální kroutící moment se dostává na hodnotu 475 Nm, což se odrazilo ve sprintu z nuly na sto, kde je oproti čtyřkolce o necelé dvě vteřiny pomalejší. Pojí se s akumulátorem o stejné kapacitě 77 kWh, ovšem díky nižší spotřebě ujede přes pět set kilometrů.
Každá z jednotek se váže k jedné ze dvou výbav stejného jména a liší se od sebe velikostí kol, kdy specifikace GT má větší dvacetipalcová litá kola místo devatenáctek, a čalouněním sedadel. Základní provedení Trophy si za elektromotor účtuje 1 639 000 korun, kdežto „gé-téčko“ začíná na 1 759 000 Kč. Kompletní ceník včetně technických parametrů si prohlédněte zde.
Další modely přijdou už letos
Během tiskové konference českého zastoupení automobilky MG prozradilo své plány na letošní rok. Vedle rozšíření dealerství o další dva členy na trh uvede rovněž nové modely, kdy jedním bude čistě elektrické SUV velikostně spadající mezi MG ZS a HS a druhý bude taktéž elektrický, nicméně půjde o malý hatchback.
Na spalovací motory výrobce nezapomíná a už příští měsíc vyroste českému bestselleru Škodě Fabii solidní konkurent. Čínský hatchback MG3 se totiž ukáže s ryze zážehovou pohonnou jednotkou. Svou nabídku přibližně ve stejnou dobu rozšíří také oblíbené SUV MG ZS, které vedle hybridu nabídne i benzinový agregát.
Nedlouho potom se větší sourozenec MG HS ukáže se zcela novou hybridní motorizací a na podzim se dočká modernizace elektromobilu MG4 Electric.