
V Dolanech hořel bývalý vepřín, škoda přesáhne milion korun. Příčina není jasná
Bajaj Qute je nejlevnější osobní automobil na světě. V přepočtu stojí pouze 71 tisíc korun, přitom nabízí střechu nad hlavou, čtyři dveře a čtyři místa k sezení. Háček je ale v tom, že v Česku ho je obtížné sehnat.
Najít slušně vypadající auto se vší výbavou, nějakou tou vnitřní prostorností a zároveň kvalitními jízdními vlastnostmi za cenu hluboko pod 400 tisíc korun, je dnes už prakticky nemožné. Mně se to však přece jen podařilo. Na redakční test jsem si totiž objednal modernizovanou Kiu Picanto, která všechno výše zmíněné splňuje. Chybí jí vlastně vůbec něco?
Automobilky se vždy pyšní tím, když jejich model patří mezi nejlevnější, nejprodávanější nebo nejvýkonnější na trhu. Jsou ovšem parametry, kterými se už z principu vůbec nechlubí. Na mysli máme například dynamiku. Některé vozy totiž potřebují pro zrychlení z nuly na sto téměř dvacet vteřin. Tady je pět těch vůbec nejpomalejších.
Legendární malé japonské auto se po více než deseti letech vrací na český trh ve své nové generaci. Ta vznikla za spolupráce aliance a jde tak prakticky o dvojče Renaultu Clio. Kromě drobných kosmetických úprav se ale od sebe liší nabídkou motorizací, výbavou a také cenou. Nové Mitsubishi Colt je totiž v základu o něco levnější.
V dnešní době, kdy všechno včetně pohonných hmot zdražuje, je každá ušetřená koruna dobrá. I proto jsme se rozhodli sestavit žebříček nejúspornějších benzinových aut na českém trhu. Některá dokonce jezdí i hluboko pod pět litrů na 100 km, a protože k tomu nepotřebují žádnou elektrifikaci, nestojí ani 300 tisíc korun. Je mezi nimi také mladoboleslavská Škoda. Jaká jsou ta další?
Automat už dávno není doménou jen velkých aut. V cenících automobilek dnes najdete hned 11 modelů, které se se svou cenou vejdou do 400 tisíc korun. Nabízí se přitom hned se třemi druhy moderních převodovek.