Mitsubishi se tasí s novým Coltem. Není zrovna z nejlevnějšího kraje

Legendární malé japonské auto se po více než deseti letech vrací na český trh ve své nové generaci. Ta vznikla za spolupráce aliance a jde tak prakticky o dvojče Renaultu Clio. Kromě drobných kosmetických úprav se ale od sebe liší nabídkou motorizací, výbavou a také cenou. Nové Mitsubishi Colt je totiž v základu o něco levnější.

Pětimístný hatchback je k dostání s atmosférickým tříválcem, případně i s jeho přeplňovanou verzí 1.0 MPI-T o síle 91 koní. Výčet motorů zahrnuje ještě hybridní šestnáctistovku se systémovým výkonem 143 koní, která jako jediná nabízí automatické řazení. Oproti svému sourozenci sice má dostupnější benzinovou jednotku, na druhou stranu chybí pohon na LPG.

K TÉMATU: Hybridní Mitsubishi ASX je praktický parťák, kterého krize identity netrápí

Vybírat lze z celkem šesti výbav, kdy základ tvoří provedení Inform s cenou 379 960 Kč. Ve srovnání s podobně střiženou konkurencí nejde zrovna o nízkou částku, ačkoliv Clio je v tomto směru o další tři tisícovky dražší, byť s odlišnou motorizací. Například Dacia Sandero se vejde pod 300 tisíc společně s japonským kolegou Mitsubishi Space Star a levnější jsou ještě oblíbený Hyundai i20, Opel Corsa nebo nejprodávanější hatchback minulého roku Škoda Fabia.

Vyšší cenu nový Colt ovšem kompenzuje solidním standardem. Nechybí v něm například LED světlomety, klimatizace, tempomat a také řada bezpečnostních prvků v čele s udržováním v jízdním pruhu či nouzovým brzdovým asistentem. Spokojit se ale budete muset se slabším motorem 1.0 MPI.

Pro výkonnější tříválec je nutno sáhnout po vyšším stupni Invite, který startuje na 409 960 Kč. Oproti Renaultu Clio je to o zhruba 27 tisíc více, pravdou ale je, že obsahuje navíc automatickou klimatizaci, přední parkovací senzory, zadní kameru i bezklíčový systém. Ještě větší cenový rozdíl je pak při srovnání hybridů. S cenovkou od necelých 560 tisíc je japonský klon o téměř 47 tisíc dražší.

Vyplatí se sáhnout po vyšší výbavě

Třetí úroveň Invite+ je z hlediska obsahu a ceny naproti tomu výhodnější než odpovídající prostřední výbava Techno u Renaultu, především pak v případě litrového tříválce s turbodmychadlem. Ten totiž vychází na 419 960 Kč, což je o třináct tisíc méně než u Francouze, a ještě k tomu přihazuje parkovací senzory, vyhřívaná přední sedadla i volant. Elektrifikovaná šestnáctistovka s cenovkou 565 960 korun je naopak dražší o tři tisíce.

V porovnání s hlavními konkurenty, jakými jsou Škoda Fabia a Hyundai i20, je na tom Mitsubishi ještě lépe. S odpovídajícím motorem a výbavou je výhodnější o dvacet a čtyřicet tisíc, přitom má pár komfortních prvků ještě k dobru. Nemluvě o zavazadlovém prostoru, který je z nich s hodnotou 391 litrů nejobjemnější.

Vrchol nabídky představuje specifikace s názvem Instyle. S motorem 1.0 MPI-T pokořuje hranici půl milionu korun, s hybridem se dostává na 643 tisíc. Ve standardu obsahuje prakticky vše, co může zákazník v tomto voze mít od kvalitního ozvučení Bose přes parkovacího asistenta až po panoramatickou parkovací kameru. Jsou to zároveň prvky, které ani Clio ve své top verzi Esprit Alpine nenabízí. Také je až o 20 tisíc levnější.

Přehled nejlevnějších hatchbacků na našem trhu si prohlédněte v přiložené tabulce.

Pořadí Model Motor Cena
1. Dacia Sandero 1.0 SCe 49 kW 296 400 Kč
2. Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC 52 kW 296 760 Kč
3. Citroën C3 1.2 PureTech 61 kW 339 900 Kč
4. Hyundai i20 1.2i 62 kW 339 990 Kč
5. Suzuki Swift 1.2 DualJet 61 kW 369 900 Kč
6. Škoda Fabia 1.0 MPI 59 kW 369 900 Kč
7. Opel Corsa 1.2 55 kW 369 990 Kč
8. Peugeot 208 1.2 PureTech 55 kW 375 000 Kč
9. Mitsubishi Colt 1.0 MPI 49 kW 379 960 Kč
10. Renault Clio 1.0 TCe 67 kW 383 000 Kč

Tagy: