Nejrizikovější silnice je v Ústí nad Labem
Všebořická ulice v Ústí nad Labem je nejrizikovějším místem, pokud jde o dopravní nehody v České republice. Vyplývá to z údajů jedné z pojišťoven, která posuzuje vážné a smrtelné nehody. Ústecký kraj ale v žebříčku figuruje i na několika dalších předních příčkách.
Každý den projedou Všebořickou ulicí tisíce aut. Za sledované období v letech 2017 až 2019 se tam stalo 35 dopravních nehod, z toho dvě vážné.
Auto srazilo policistu na motorce. Ten jel kontrolovat kamiony
Ve čtvrtek dopoledne došlo na rekonstruovaném mostě mezi Slaným a Louny k dopravní nehodě. Auto srazilo policistu na motorce. Ten utrpěl zlomeninu nohy a byl převezen na chirurgické oddělení. Kladenskému deníku to potvrdila mluvčí záchranářů Petra Effenbergerová.
Policie podle svých slov místo monitoruje. Problémem ale je, že silnice odděluje tamní sídliště od obchodní zóny. Významnými aktéry dopravních nehod jsou tak nejen auta, ale i chodci. „Na jedné straně jsou obchody, školy, restaurace, školky, ale lidi bydlí na druhé straně. To znamená, že se přes komunikaci, kde je poměrně velký provoz, musí nějak dostat,“ uvedl dopravní expert Jan Pechout.
Podle mluvčí dopravní policie Šárky Poláčkové navíc u ulice Všebořická z jedné strany úplně chybí chodník pro chodce. „Je tam hustá vegetace. Takže chodci někdy vystoupí z vegetace naprosto neviditelní přímo do vozovky,“ popsala Poláčková.
Deset nejnebezpečnějších českých silnic
Zbytečné nehody s oběťmi na životech jsou ale i na dalších českých silnicích. „Druhým nejrizikovějším místem se stala křižovatka v severovýchodním cípu Hodonína a třetím je křižovatka na silnici I/9 v Jestřebí u České Lípy,“ vyjmenoval mluvčí pojišťovny Václav Bálek.
V desítce nejhorších míst v Česku má však největší zastoupení právě Ústecký kraj.
- silnice I/30 Ústecký – nehody se zraněním 17, smrtelné zranění 0, těžké zranění 2 – Všebořice
- silnice I/55 Jihomoravský – nehody se zraněním 17, smrtelné zranění 3, těžké zranění 2 – Hodonín
- silnice I/9, I/38 Liberecký – nehody se zraněním 15, smrtelné zranění 0, těžké zranění 3 – Jestřebí
- silnice I/3 Středočeský – nehody se zraněním 12, smrtelné zranění 1, těžké zranění 1 – Benešov
- silnice I/30 Ústecký – nehody se zraněním 11, smrtelné zranění 3, těžké zranění 1 – Chlumec
- silnice I/54 Jihomoravský – nehody se zraněním 11, smrtelné zranění 0, těžké zranění 2 – Kobeřice
- silnice I/30 Ústecký – nehody se zraněním 10, smrtelné zranění 0, těžké zranění 2 – Ústí nad Labem
- silnice I/13 Ústecký – nehody se zraněním 10, smrtelné zranění 2, těžké zranění 0 – Ludvíkovice
- silnice I/23 Jihomoravský – nehody se zraněním 10, smrtelné zranění 0, těžké zranění 3 – Ostrovačice
- silnice I/4, I/19 Jihočeský – nehody se zraněním 10, smrtelné zranění 0, těžké zranění 3 – Lety
Jak člověk žije, tak řídí
Jan Pechout říká, že jak člověk žije, tak i řídí. „Když chce být úspěšný v životě, musí mít ostré lokty. Bohužel hodně řidičů, a nejen mladých, ale i středního věku, ostré lokty používá i za volantem,“ myslí si dopravní expert.
Dodal, že se dá říct, že těžké dopravní nehody vychází z toho, že lidé pospíchají, jedou rychle, nevěnují se řízení a volají, obsluhují notebook nebo komunikují s okolím. Hlavní příčinou dopravních nehod s vážnými následky je však podle policie nedání přednosti v jízdě nebo nepřiměřená rychlost jízdy.