Opravy silnic jsou lepší než trefit díru a urvat si kolo. Bartoš hájí rozkopanou Prahu

Předseda Pirátů Ivan Bartoš a pražský primátor Zdeněk Hřib

Předseda Pirátů Ivan Bartoš se zastal pražského primátora Zdeňka Hřiba

Pražského primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) hájí stranický šéf Ivan Bartoš. Opravy silnic jsou v metropoli podle Bartoše potřeba a nemá se hledět na to, zda je zrovna před volbami. „Je lepší chvíli počkat než si v díře urvat kolo,“ prohlásil pro CNN Prima NEWS.

Bartoš prohlásil, že Piráti zdědili od hnutí ANO infrastrukturu silnic v Praze ve špatném stavu. Před Hřibem byla primátorkou Prahy Adriana Krnáčová z hnutí ANO. „Nic se nedělalo, Dolínkovi padaly mosty (za někdejšího náměstka primátorky pro dopravu z ČSSD Petra Dolínka se v roce 2017 zřítila Trojská lávka – pozn. red.)

KOMENTÁŘ: Piráti měsíc před volbami rozkopali Prahu. Zřejmě zapomněli, že chtějí vyhrát

Piráti si před volbami do Poslanecké sněmovny určili jasný cíl – porazit hnutí ANO a sesadit Andreje Babiše z postu premiéra země. K tomu ale kromě kritiky jeho kroků potřebují na své straně především voliče, kteří jim dají hlas. Mimo jiné za to, jak se dosud ve vedoucích funkcích sami osvědčili. Právě proto je nepochopitelné, že se Praha pod vedením Zdeňka Hřiba jen měsíc před volbami změnila doslova v parkoviště.

„Podle mě je lepší opravovat silnice než otevírat neopravené silnice,“ podotkl Bartoš. Narážel tak na dálnici D1. Část už opravené dálnice se bude muset opět asi na dva týdny zavřít kvůli špatnému betonu.

Podle Bartoše je potřeba silnice opravit a neřešit, jestli je zrovna před volbami. „Je to plánovaná série oprav. Takže se má před volbami vše zastavit? To není hodno kritiky. Kdyby byl okruh, který má stavět ministerstvo dopravy, bylo by to možná jiné. Chtěl bych říct lidem, ať to vydrží, pak ty silnice budou lepší,“ vyzval Bartoš.

Dodal, že mnohem horší je jezdit po silnicích ve špatném stavu. „Mám problém, když někde jedu autem a trefím díru, musím měnit kolo, které dnes není moc levné. Prosím lidi, ať vydrží, a pak budeme mít dobré silnice,“ uvedl šéf Pirátů. Podotkl, že za opravy kromě primátora zodpovídá i náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

Hřib se pustil do Havlíčka kvůli D1

Bartoš zkritizoval prezidenta Miloše Zemana, že se zapojil do předvolební kampaně. Byl to právě prezident, kdo téma otevřel. Zeman poslal Hřibovi otevřený dopis, ve kterém ho zkritizoval za stav dopravy v Praze, a dokonce vyzval primátora k rezignaci. Hřib se ohradil s tím, že rezignovat nehodlá. Zemanovi připomněl, že on sám o Pražany neprojevil za poslední rok žádný zájem a že ve své funkci nikdy magistrát ani nenavštívil.

Do debaty se zapojil i ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO), který tvrdí, že situace v Praze jde jednoznačně za magistrátem. Podle něj se investice musí plánovat s ohledem na roční období a předpokládaný provoz. Tu situaci v Praze označil za obrovskou nezkušenost a naivitu magistrátu.

Uzavírek je v hlavním městě několik desítek. Silničáři začátkem září dokončili 62 nejvýznamnějších oprav a na 40 místech dělníci stále pracují. A to i přesto, že začal školní rok, kdy se tradičně zintenzivňuje provoz.

Hřib kritiku odmítá a zopakoval i argument Bartoše, že Piráti převzali Prahu od hnutí ANO ve stavu, kdy byla péče o silnice zanedbaná. Hřib naopak zkritizoval Havlíčka, že i na D1 jsou uzavírky a časté zácpy.

Tagy: