Klíma se stal obětí lživé reklamy. Zázračné pilulky mi prý pomohly z vozíku, zlobí se novinář

Podvodníci zneužili k propagaci zázračných tablet novináře Josefa Klímu.

Podvodná reklama na „zázračné tablety“

Na internetu se objevila další podvodná reklama na kloubní přípravek. V inzerátu se mluví o zázračných pilulkách, které měly dostat z invalidního vozíku i známého novináře Josefa Klímu. Má to ale hned několik háčků. Hlavní tvář reklamního článku nikdy nebyla na invalidním vozíku, nikdy žádné zázračné tablety neužívala a o tom, že účinkuje v reklamě, vůbec neví. Obětí se stal i neurochirurg Vladimír Beneš.

Josef Klíma za svou dlouholetou kariéru rozkrýval šokující kauzy a bojoval proti praktikám podvodníků, kteří lidem často komplikují život. I on sám se teď stal obětí podvodu. „Asi před čtrnácti dny mi volal známý. Ptal se, jestli jsem v pořádku, protože se někde dočetl, že jsem na invalidním vozíku a že mám úplně v háji kolena. A že mi pomohly nějaké zázračné pilulky,“ popsal Klíma.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Skandál v Sokole. Podvodnice měla ukrást 40 milionů korun, po odhalení spáchala sebevraždu

Když si pak přečetl rozhovor, který firma prodávající kloubní přípravek zveřejnila, nestačil se divit. Podle všeho skončil na vozíku a rodina ho údajně skoro zavrhla. Rozhodl se jednat a podal trestní oznámení. „V podstatě to má všechny znaky nekalého soutěžního jednání. Je to evidentně lživá reklama,“ uvedl právník Tomáš Sokol.

Klímu podvodný rozhovor rozhodně nepotěšil. „Strašně těžko se to vysvětluje. Co když někdo příště napíše, že jsem Putinův kamarád,“ popsal Klíma. Ve stejném článku byl uveden i rozhovor s předním českým neurochirurgem Vladimírem Benešem. Ten se ale podle svých slov rozhodl situaci neřešit. „Pár lidí mi kvůli tomu volalo, ale já si myslím, že tyhle věci je nejlepší ignorovat,“ sdělil Beneš.

„Takové weby se snaží napodobovat nějaký článek, využívají jména známých osobností. Podezřelá může být také URL adresa, která vůbec nemusí souviset s obsahem,“ uvedla specialistka na kybernetickou bezpečnost Vladimíra Žáčková.

Podvodní prodejci se pak často snaží útočit na psychiku zákazníka. Ochranou před tím, jak nenaletět, je nakupovat v lékárnách nebo na ověřených e-shopech. Podle bezpečnostních expertů jsou přitom podobné podvody časté. Řádově jde až o stovky nových webů měsíčně.

Tagy: