Letošní Prague Music Week poprvé ocení výjimečné počiny v českém hudebním průmyslu za rok 2024. Vyhlášení a předání cen zahájí 31. října konferenční a veletržní část akce na Výstavišti Praha. O oceněných v sedmi kategoriích – venue, počin, festival, novinář/novinářka, osobnost, inovativní dodavatel a Best Border Breaker Artist – rozhodne odborná veřejnost – členové nejrůznějších hudebních profesních sdružení. O akci roku, ať už jde o koncert, festival či párty, rozhoduje veřejnost svým hlasováním. Již 28. října proběhnou ale první dvě akce zahrnuté v rámci nabídky Prague Music Week Passu, který za vstupenku v ceně 990 Kč umožní navštívit do 7. listopadu celkem 34 zahraničních i domácích koncertů a 3 divadelní představení ve 13 pražských klubech – včetně například vystoupení Johna Mause, Starset, Lucky Love, Moimira Papalescu & The Nihilists nebo vyprodaných Call Me Karizma.
31. října se pak také na tři dny na Výstavišti otevře veletrh s prezentacemi 23 vystavovatelů z oblasti inovativních technologií. Konference nabídne po čtvrtečním předání cen 1. a 2. listopadu na třech scénách přes 40 diskusí, prezentací, workshopů a panelů o aktuálních tématech, které hýbou světem hudby, s více než 100 řečníky od nás i ze zahraničí. Přesný program, informace o hostech, předprodej vstupenek na konferenci i Passů najdou zájemci na www.praguemusicweek.cz.
ČTĚTE TAKÉ: Chinaski ohlašují největší koncert kariéry. V červnu zahrají open-air v Hradci Králové i Brně
„Smyslem Prague Music Week Awards je poukázat na hudební počiny, které odborná veřejnost považuje daný rok za výjimečné. Které vystoupily z řady, které nějakým způsobem přispěly k rozvoji našeho oboru,” vysvětluje ředitel Prague Music Weeku Marek Vohralík důvod pro vyhlášení nových cen. „Chceme tím také vyzdvihnout někdy pro veřejnost neviditelnou a samozřejmou práci pořadatelů i dodavatelů, která za všemi hudebními akcemi stojí,” zdůrazňuje Vohralík.
Letošní podtitul konference, který zní All You Need Is Music… And Money!, odkazuje k hlavnímu tématu, na které se pořadatelé zaměří – kde v hudbě jsou finanční prostředky, kde je hledat a získávat. Nebudou chybět ale témata jako ekologie a nové zálohování plastových lahví a plechovek, hluk z koncertů ve městech, bezpečnost, jak skloubit kariéru v hudbě s rodičovstvím nebo třeba závěrečná FuckUp Night aneb písně, které nezazněly.
Jako řečníci přijali pozvání domácí i zahraniční zástupci a zástupkyně festivalů, labelů, klubů, managementů kapel, médií i kreativních profesí – ze zahraničí například viceprezident hudebního festivalu SXSW (South By Southwest) James Minor, zakladatel velké promotérské agentury Charmworks Nick Hobbs, booker a dramaturg významného rumunského festivalu Electric Castle Adam Dobie, ředitel velké promotérské agentury Concerts East Siyabend Suvari, ředitel sítě Musichelp Peter Astedt, Áron Farkas ze společnosti TicketSwap nebo jedna z nejvýraznějších osobností v oblasti rozvoje umělců Rev. Moose.
Pozvání přijali ale i hudebníci – například David Koller, Albert Černý z Lake Malawi, Ondřej Dostál z kapely Jamaron nebo Rony Janeček z formace John Wolfhooker. V programu nebudou také chybět praktické workshopy právě pro hudebníky včetně Spotify for Artists Masterclass.
Konference a veletrh jsou určeny hudebním profesionálům a všem, kdo se hlouběji zajímají o dění v této dynamicky se rozvíjející oblasti. Technologický veletrh inovací na ploše až 1 500 m² představí firmy a produkty, které posouvají hudební svět. Budou zde vystavovat technické i technologické firmy, venues, dodavatelské i produktové firmy. Vstup na veletrh je zdarma.
Prague Music Week navazuje na úspěšné hudební konference Nouvelle Prague a Beats Evolution Conference a bere si z nich to nejzajímavější. Konal se poprvé v roce 2023 v Národním domě na Smíchově a přidruženém Futurum Music Baru. Loni jej navštívilo celkem 2 500 lidí.
Prague Music Week 2024
Konference, veletrh, networking: 31. 10. – 2. 11. 2024, Výstaviště Praha, vstupenky zde
Prague Music Week Pass: 28. 10. – 7. 11. 2024, koncerty v pražských klubech, v prodeji zde
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Nejsme sezónní záležitost, říká Garand po 20 letech na scéně. Dřív to byl chaos, teď má „šuplíky“