
Velká pátrací akce na Kladensku: Uprchl trestanec ve vězeňském oblečení. Hledá ho i vrtulník
Skupina Prima pokračuje ve spolupráci s Filmovou školou Miroslava Ondříčka. Na prvním ročníku soutěžní přehlídky filmů Prima TALENT, která proběhla ve čtvrtek 23. listopadu, ocenila společnost dva vítězné snímky z celkem jedenácti nominovaných studentských prací. Vítězové získali finanční a mediální podporu a možnost praxe v mediálním domě. Pro nejlepší snímky hlasovala odborná porota složená z členů vedení společnosti i ostřílených profesionálů a také samotní diváci v sále. Mimo to udělila skupina Prima studijní stipendia pro čtyři studenty a pravidelně také připravuje workshopy vedené profesionály z oboru.
Cenu odborné poroty získal s převahou surreální příběh Kytky o dívce, která jedla květiny, aby byla krásná, a o patologovi, který se do ní zamiluje. Vítězný tým si odnesl nejen skleněnou sošku, ale i šedesát tisíc korun na realizaci absolventského filmu a mediální vizibilitu v televizi Prima. Cena diváků putovala k tvůrcům filmu Země kopřiv. Ti spolu s cenou a možností prezentace na obrazovkách či sociálních sítích Primy získali na svůj absolventský film deset tisíc korun.
„Skupina Prima s Filmovou akademií Miroslava Ondříčka v Písku (FAMO) spolupracuje dlouhodobě, a díky tomuto exkluzivnímu partnerství nabízíme studentům možnost odborných stáží i následného pracovního uplatnění v médiích skupiny Prima. Věříme, že díky této spolupráci najdeme celou řadu talentovaných lidí, kteří jsou na startu své kariéry a přinesou svěží vítr do naší tvorby na televizních obrazovkách i na platformě prima+,“ přibližuje generální ředitel skupiny Prima Marek Singer.
„Spolupráce v takovém rozsahu je pro naše studenty velice cenná zejména proto, že jim dává možnost přijít do kontaktu s reálným tvůrčím prostředím už během studia. Soutěž Prima TALENT je pro ně navíc jedinečnou příležitostí ukázat svoji práci odborníkům zvenčí i běžným divákům a získat od nich zpětnou vazbu,“ vysvětluje ředitelka FAMO v Písku Vladana Terčová.
V rámci slavnostního vyhlášení byla navíc čtyřem nadaným studentům udělena roční studijní stipendia v hodnotě sedmdesát čtyři tisíc korun. „Tito studenti dostanou, kromě možnosti pokračovat ve studiu na magisterském programu, i příležitost získat cenné zkušenosti díky praxi v televizi Prima, kde se budou podílet na tvorbě nejrůznějších pořadů,“ doplňuje Lucia Kršáková, ředitelka výroby televize Prima.
Odpoledne projekce pokračovaly blokem nesoutěžních filmů. Promítalo se osm postupových prací studentů třetího ročníku, které Prima finančně podpořila. O zajímavé počiny mladých talentů nepřijdou ani běžní diváci. Na prima+ se objeví výběr nejúspěšnějších filmů FAMO za posledních dvacet let, které sesbíraly nejrůznější ocenění a objely řadu mezinárodních festivalů.
Surreální příběh o dívce, která jedla květiny, protože chtěla být krásná, a o patologovi, který se do ní zamiluje.
Příběh chlapce, který se ocitne v novém a děsivém světě.
Dokument sleduje protagonistku Nikolu, která tančí orientální tanec.
Film se zabývá exponováním lidského konfliktu s vlastní smrtí. Téma je zkoumáno především prostřednictvím filozofického rozhovoru dvou mužů a okolností, které formovaly jejich názory. HOYT je nihilista, šachový fanatik, který věří, že nejdůležitější je zanechat po sobě stopu, důkaz své existence. ALEŠ takový názor nemá, protože věří, že záleží jen na současnosti.
Hlavní postava přežila ztrátu blízkého a snaží se žít dál.
Dokumentární snímek popisuje dramatické změny, kterými si v posledních 80 letech prošla pohraniční oblast Sudet. Na příkladu vesnice Königsmuhle ilustruje proměna jednoho místa společenskou situaci pohraničí.
Marie během války na svět přinesla nový život. Brzy se ale ukáže, že válka odehrávající se uvnitř mladé matky je děsivější než ta venku.
Ve vesmíru se objevuje dlouho ztracená vesmírná loď Archa, která je plně ovládána umělou inteligencí zvanou N.O.E. Na její palubu je vyslán její stvořitel, který ji má buď dostat pod kontrolu, nebo zničit. Stvořitel prochází lodí a postupně zjišťuje, co se na její palubě odehrálo, a poté se musí utkat se samotnou umělou inteligencí a rozhodnout o jejím osudu.
Dokument o spojení člověka s přírodou.
Dívka, která byla údajně unesena, hledá pomoc na benzince. Vymyslí si příběh, který není reálný. Nebo vlastně ano?
Počítač bojuje s modrou smrtí uvnitř svého vlastního systému, vytvoří antivirový program, který se jí postaví.
Na úvod vidíme sekvenci z prostředí fabriky, kde Řehoř pracuje. Vidíme mašinérii, slyšíme hluk a hlas šéfa, který na Řehoře pokřikuje. V tu ránu se Řehoř zprudka probouzí ve svém pokoji – byl to sen.
První den pražské části konkurzu do nového zábavního pořadu. Všichni účastníci jsou značně nervózní, ale s tím jim pomáhá režisér pokyny typu „podporujte se“ a „zkuste spolu trávit čas“. V hotelovém lobby se tak organicky začnou nabalovat partičky lidí a neustále se překřikují převážně nevydařenými vtipy natolik nahlas, aby jimi přehlušili trapné ticho nejistoty – jsem vůbec vtipný?
Císař František Josef I. nemá svého synovce Františka Ferdinanda d’Este – nového následníka rakousko-uherského trůnu příliš v lásce. Jejich komplikovaný vztah navíc prohloubí, když si přeje vzít za ženu českou hraběnku Žofii Chotkovou. Císař považuje morganatický sňatek za naprosto nepřípustný. Proto se na podzim roku 1899 tajně vydává za Františkem Ferdinandem d’Este na benešovský zámek Konopiště, kde následník trůnu pobývá. Během lovu a stopování jelena vedou oba šlechtici soukromou debatu, kdy se jeden snaží přesvědčit toho druhého o své pravdě. Lov je jediná věc, na které se reálně shodují; která je sbližuje. Jejich výrazně protikladné povahy situaci vůbec neusnadňují, ba naopak. Pragmatický konzervatismus císaře Josefa zvyšuje cholerickému a přímočarému Ferdinandovi tlak. Oba muži si navzájem vytýkají jak své politické názory, tak vůbec ideje o budoucnosti monarchie. Postupně každý z nich odkládá svoji mocnářskou „masku“ a zdá se, že jejich osobní neshody nepovedou k vyřešení celé situace. Když poté dochází k tématu osobních a rodinných, tak jeden druhému odhalují své vnitřní strasti, které je skličují. Císař František Josef I. dochází ke zjištění, že již ztrácí kontakt s dobou, která jde rychle kupředu. Tuší, že nemá na výběr, a rozhodne se sňatek Ferdinanda d’Este s hraběnkou Chotkovou nakonec povolit – tak, jak to napsala sama historie.
Film začíná v pokoji, kde se probouzí mladý muž MARTIN (kolem 20 let), který záhy po probuzení zjišťuje fakt, že v posteli vedle něho leží mladá drag queen ESMERALDA (20–25 let), kterou sbalil předešlou noc v pražském gay klubu.
Tento dokumentární film se zaměřuje na Brechtovo divadlo, jednu z významných divadelních forem 20. století – v České republice však méně známou a nepříliš hranou formu divadla, přičemž v zahraničí se Bertold Brecht považuje za velmi váženého divadelního tvůrce.
Kryštof a Eliška přežívají fádní realitu manželského života v pražské bytovce a jejich trpký příběh definuje toxická tchyně, nedávno narozené miminko a marná snah vychovat neposlušnou pubertální dceru Zuzanu. Není tedy divu, že oba tajně sní své vlastní příběhy, v nichž mohou prožít čistou romanci způsobného anglického venkova nebo třeba nemilosrdně kosit „nácky“ vlastníma rukama. Romantická komedie balancující na hraně reality a snů, jež se vzájemně propojují a splývají v šílenou mozaiku stylů a žánrů.
Na motivy povídky Edgara Allana Poa – Na slovíčko s mumií.
Různí lidé, různé životní příběhy, různé životní situace a jeden spojující prvek. KARTY. Tento krátký dokumentární film by měl být mozaikou různých příběhů a událostí, které se všechny točí okolo KARET. Co se stane, když před několik lidí z různých sociálních skupin postavíme jeden společný úkol – zahrát si karty?
Pokud vás zajímá něco dalšího o naší spolupráci s FAMO, více se dozvíte zde.