
Kdy se tropická vedra vrátí do Česka? Meteorologické modely uvádějí přesné datum
Kdy se tropická vedra vrátí do Česka? Meteorologické modely uvádějí přesné datum
Další smrtelný případ západonilské horečky v Evropě. Přenášet ji mohou i komáři žijící v Česku
Detaily Krampolova pohřbu: Pieta ve Strašnicích bude mít dvě části, rozloučit se může i veřejnost
Vzbudil nás strašný řev, že je prý přivázaný: Sousedé popsali detaily neštěstí v Ivančicích
Sokolovské nádraží děsí místní: Ostraha prodávala drogy, strhla se tam i obrovská bitka
Drama se smutným koncem: Bratry zaskočily na moři vlny. Otec se děti marně snažil zachránit
Docela solidní, chválí Šebrle golfové umění Trumpa. Zhodnotil i údajné podvádění prezidenta
Mohutný výbuch továrny v USA. Z vysoké věže zbyl jen zkroucený kov, mezi mrtvými jsou i děti
Bobošíková: ANO se chová jako člen Fialovy koalice. S kým si dokáže představit spolupráci?
Komárek: Bitcoinová kauza může vybuchnout. Poslanci zbytečně udělali z Okamury mučedníka
Fiala prohrává s Babišem propagandistickou bitvu, řekl Schmarcz. Kde hrozí Spolu debakl?
Nová povinnost pro majitele fotovoltaických elektráren. Na jaké změny si dát pozor?
Energošmejdi opět útočí ve velkém. Jak se proti stále důmyslnějším podvodníkům bránit?
Kalkulace a úspory za energie: Kolik nás stojí letní komfort v domácím bazénu?
PŘEHLEDNĚ: Pracovní úraz? Máte nárok na řadu typů odškodnění, v uplatnění však lidé tápou
Dohoda s USA? Nerudová použila Klausův termín. Děsí mě slábnoucí pozice EU, říká Knotek
Zemědělci sklidili skoro polovinu obilnin, práce brzdí déšť. Nejlépe je na tom jižní Morava
Na Ukrajině se schyluje k nejkrvavější bitvě. Napůl obklíčený Pokrovsk je peklem na zemi
Aspoň přestal jíst, zesměšňuje zpěvačka na kost vyhublého Ukrajince. Stěžovala si i na Prahu
CNN: Ukrajinci vyzráli na smrtící ruské drony důmyslnou pastí. Pomáhá prosté rybářské náčiní
Renault Arkana TCe 140 EDC: Konkurence, třes se Zdroj: Bart Běhal
Francouzská automobilka Renault se pustila do neprobádaného území a s fešným typem Arkana zabrousila do kategorie SUV kupé. Jeho největší výhoda? Vzhled a hlavně cena.
Jméno Arkana vzniklo z latinského termínu arcanum, což v překladu znamená „tajemství“. Co se týče sportovních kupé, není naopak žádným tajemstvím, že jejich popularita roste. Problémem u podobných vozů jsou občas celkem vysoké provozní náklady a s nimi samozřejmě spojená vyšší cena.
Jenže s tím se v Renaultu slušně poprali. V základu, v němž už vůz má například full LED světla či parkovací senzory, si totiž Arkanu zvládnete pořídit v akční ceně za 620 tisíc korun – a ani s nejlepší verzí netřeba sahat do kapsy zbytečně hluboko. Však se podívejte na ceník sami.
Námi testovaný model TCe 140 EDC patřil díky výbavě R. S. Line k těm vůbec nejlepším a navenek to dával najevo. Nejen díky atraktivním rysům, které jsou jednoduché, ale působivé, ale také díky výrazné oranžové metalíze Valencia a krásným černým 18" kolům s designem Silverstone.
„Čau kámo, co to máš?“ – Konverzace, kterou jsme absolvovali v centru Prahy během parkování s jedním z místních obyvatel, jenž zrovna opodál venčil svého psa. Odpověď „renault“ v něm vzbudila ještě větší zvědavost.
Renault Arkana 1.3 Tce 140 EDC Zdroj: Bart Běhal
Nalomenou důvěru získal zpět při pohledu na příď vozu. Velké logo vozu nelze přehlédnout. I když je ještě větší než dříve, dobře se doplňuje s táhlými světlomety denního svícení a zmiňovaná oranžová zase velmi dobře ladí s černými detaily. Celý model tak hodně získal na atraktivitě. Díky svým křivkám je elegantní, ale také sportovní.
Příkladem jsou boční lišty v barvě, zadní spoiler, černá střecha nebo rudé lemy bezpečnostních pásů.
Uvnitř se renaulťáci budou cítit jako doma, kokpity se podobají souběžným modelům, Arkana tedy nabízí tradiční klasiku posledních let.
V první řadě kožený volant, ladný a sportovní, který se dobře drží. Na mnoha místech přichází na řadu imitace karbonu. Někdy je možná až moc lesklá, ale vnitřku dodá na útulnosti, úrovni a netřeba si nic nalhávat, vypadá podstatně lépe než klasický tvrdý plast. Najdeme také sympatické detaily, například malé mělké místo vedle řadicí páky, kam zapadne klíček od vozu, který vypadá trochu jako kartička k hotelovému pokoji.
Cestující vpředu sedí pohodlně a nemohou si na nic stěžovat. Problém není ani na zadních sedačkách, místa nad hlavou je dost. Více než třeba v BMW X6. Jen je potřeba si dát pozor při vystupování, tady hrozí čelní střet.
Na délku měří tenhle fešný Renault jen 4 568 milimetrů, přesto se uvnitř cítí všichni pohodlně a k tomu všemu má auto zavazadelník s dvojitým dnem s obsahem 513 litrů. To je další plus. Jenže chvíli budeme hledat tlačítko na otevírání kufru, a když už ho najdeme a zvykneme si, musíme si zvyknout i na to, že chybí i elektrické otvírání. Takže hezky postaru vytáhnout páté dveře nahoru. A pak zase dolů. Uvítali bychom i háčky na nákupní tašky.
Navenek vypadá Arkana hodně dynamicky, o tom jsme se už zmiňovali, ale tenhle Francouz je spíš kliďasem. Však si stačí prozkoumat technický průkaz: Obsah motoru činí 1,3 l a výkon 103 kW. Tady si vás konkurence namaže na chleba.
Důležité je dostat vůz do ruky. Dvouspojková sedmistupňová převodovka je dobře vyladěná, při řazení nečekejte žádné trhání, jde hladce. A s motorem si rozumí. Pohonná jednotka ráda zůstává na nižších otáčkách, a když ji řidič bude držet pod dvěma tisíci za minutu, může jezdit klidně kolem pěti litrů na 100 km.
Když chcete rychlost a dynamiku, je třeba pořádně si přišlápnout a motor dostat do otáček. Jenže ostřejší šlápnutí na pedál často znamená až nepříjemný kopanec do zad. A hlučnou zvukovou stopu. Minimálně na městské ježdění je podvozek trochu tvrdý a i do kokpitu se dostanou rány od kol při projíždění nerovností. Výrazně se také zvýší spotřeba, klidně k devíti litrům.
Tady má spalovacímu motoru pomoci 12V mikrohybrid, který se aktivuje při zrychlování a brždění, takže řadový motorista ho ani nezaznamená.
Renault Arkana 1.3 Tce 140 EDC Zdroj: Bart Běhal
Celkově na Arkaně potěší velmi dobrá ovladatelnost. Auto mate tělem, vypadá velké, ale zase tak velké není. Skvěle slouží na okreskách a drží v zatáčkách a poradí si i v terénu – minimálně tak, jak čekáme od vozu kategorie SUV. Jasně, nejde o čtyřkolku, ale světlá výška vozu činí 20 centimetrů, což je slušné. Aspoň trochu se tím plní choutky při cestování mimo zpevněný povrch.
I tam to dokáže, i když jezdit bude primárně ve městě. A těšit v něm může úplně v klidu čtyřčlennou rodinu. A to nejen vzhledem.
Od března 2021 si Arkana našla v Česku lehce přes 100 zákazníků a její prodeje stoupají. Na starém kontinentu už se tohoto modelu prodalo více než 20 tisíc. Konkurence je silná – Škoda Karoq či Hyundai Tuscon, i tak by se ale měla mít na pozoru.
Velký dotykový displej s úhlopříčkou 9,3" je netradičně na výšku a na první pohled má člověk pocit, že se dívá číšníkovi na tablet, ale do kokpitu je zasazen sympaticky a člověk si hned zvykne. Couvací kamera je kvalitní a popere se se stíny i sluncem. Ceníme, že navigace rovnou ukazuje ceny benzinu u pump, kolem kterých Arkana jede. Na druhou stranu se občas načítala trochu pomalu, rušivé bylo to, že ovládání rádia bylo pouze na dotykové obrazovce. Zapomeňte na volant či tlačítka.
Bezpečnost na prvním místě. V testech bezpečnosti Euro NCAP získalo auto maximální hodnocení, tedy pět hvězdiček, a patří tak mezi nejbezpečnější vozidla skupiny.
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
RenaultArkana1.3Tce140EDC Zdroj: Bart Běhal
prima-cnn-news
prima-zeny
prima-zoom
prima-fresh
prima-cool
playboy
lajk
prima-living