Dopravní expert Neřold o agresivitě řidičů
Podle vedoucího oddělení BESIP Tomáše Neřolda ohrožují agresivní řidiči v Česku své okolí nejčastěji ostrým předjížděním, nervózním „lepením se“ na jiný vůz či vybržďováním. Ve vysílání CNN Prima NEWS apeloval, aby se účastníci silničního provozu hlavně nenechali vyprovokovat. Klidnější situaci v dopravě prý přispěl i zákaz předjíždění pro kamiony.
Neřold označil za pozoruhodné sebevnímání řidičů. „Každý odpoví, že jezdí slušně a podle pravidel, a vidí viníky v jiných. Problémem je tak rovněž psychologický faktor,“ uvedl v pořadu Nový den.
K TÉMATU: Konec snu o pražské lanovce budí emoce. V ohrožení je i Pražský okruh, varuje Scheinherr
Zdůraznil, že bezohlední řidiči musí být za své přestupky potrestáni vyřazením z provozu.
„Mezi rizikové situace patří nebezpečné předjíždění, kterého se lidé za volantem dopouštějí vědomě kvůli několika ušetřeným minutám. Samostatnou kapitolou je takzvané lepení se na vozidlo přede mnou, ale i vybržďování aut za mnou,“ popsal Neřold problematické chování některých majitelů řidičského průkazu.
„Důležité je všem těmto věcem předcházet tím, že se nenecháme vyprovokovat a nechytíme se do pasti akce a reakce,“ doporučil odborník.
Osudové hodiny po obědě
Řidiče osobních vozů prý často vyprovokuje situace, kdy je předjede kamion či jiné větší nákladní vozidlo. „Právě z toho důvodu teď dopravu na dálnici D1 zklidnil značně rozšířený úsek, v němž platí zákaz předjíždění pro kamionisty,“ vysvětlil Neřold.
Podle statistik z Portálu nehod dochází k nejvíce nehodám v říjnu, nejrizikovější jsou však letní měsíce. Pravděpodobnost havárií zapříčiněných agresí a nedočkavostí je nejvyšší během druhé hodiny odpoledne a nejnebezpečnějším dnem v týdnu je podle dat pátek.
„Fyziologicky se jedná o rizikovou denní dobu, jelikož v poobědovém čase je člověk za volantem méně ostražitý,“ dodal expert ve vysílání CNN Prima NEWS.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Řidiči, vystup. Věčně červené semafory trápí Pražany, podle expertů mohou být nebezpečné