Hříchy českých řidičů: Agresivní vybržďování i ostré předjíždění. Kdy je riziko nejvyšší?

Policisté se zaměřili na předjíždění kamionů.

Dopravní expert Neřold o agresivitě řidičů

Podle vedoucího oddělení BESIP Tomáše Neřolda ohrožují agresivní řidiči v Česku své okolí nejčastěji ostrým předjížděním, nervózním „lepením se“ na jiný vůz či vybržďováním. Ve vysílání CNN Prima NEWS apeloval, aby se účastníci silničního provozu hlavně nenechali vyprovokovat. Klidnější situaci v dopravě prý přispěl i zákaz předjíždění pro kamiony.

Neřold označil za pozoruhodné sebevnímání řidičů. „Každý odpoví, že jezdí slušně a podle pravidel, a vidí viníky v jiných. Problémem je tak rovněž psychologický faktor,“ uvedl v pořadu Nový den.

K TÉMATU: Konec snu o pražské lanovce budí emoce. V ohrožení je i Pražský okruh, varuje Scheinherr

Zdůraznil, že bezohlední řidiči musí být za své přestupky potrestáni vyřazením z provozu.

Stromy jsou v tom „nevinně“. Za nehody může rychlá jízda a nevěnování se řízení, ukázal průzkum

Na celkovém počtu nehod nemají až tak velký podíl, jejich následky jsou často fatální. Nehod, ve kterých figuroval strom, se mezi lety 2010 a 2021 stalo asi 43 tisíc.To sice představuje jen nepatrný zlomek z celkového počtu nehod, kterých bylo přes 1,1 milionu, ale poměr zranění nebo úmrtí je však přesně opačný. A vedle riskantní jízdy je na vině těchto nehod i poddimenzovanost vytížených cest II. a III. třídy. Nejen to vyplývá z analýzy Portálu nehod.

„Mezi rizikové situace patří nebezpečné předjíždění, kterého se lidé za volantem dopouštějí vědomě kvůli několika ušetřeným minutám. Samostatnou kapitolou je takzvané lepení se na vozidlo přede mnou, ale i vybržďování aut za mnou,“ popsal Neřold problematické chování některých majitelů řidičského průkazu.

„Důležité je všem těmto věcem předcházet tím, že se nenecháme vyprovokovat a nechytíme se do pasti akce a reakce,“ doporučil odborník.

Osudové hodiny po obědě

Řidiče osobních vozů prý často vyprovokuje situace, kdy je předjede kamion či jiné větší nákladní vozidlo. „Právě z toho důvodu teď dopravu na dálnici D1 zklidnil značně rozšířený úsek, v němž platí zákaz předjíždění pro kamionisty,“ vysvětlil Neřold.

Podle statistik z Portálu nehod dochází k nejvíce nehodám v říjnu, nejrizikovější jsou však letní měsíce. Pravděpodobnost havárií zapříčiněných agresí a nedočkavostí je nejvyšší během druhé hodiny odpoledne a nejnebezpečnějším dnem v týdnu je podle dat pátek.

„Fyziologicky se jedná o rizikovou denní dobu, jelikož v poobědovém čase je člověk za volantem méně ostražitý,“ dodal expert ve vysílání CNN Prima NEWS.

MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Řidiči, vystup. Věčně červené semafory trápí Pražany, podle expertů mohou být nebezpečné

Tagy: