Roste počet zaměstnanců starších 55 let. Jsou serióznější než mladí, vypichuje personalistka


Demografický vývoj ukazuje nárůst zaměstnanců ve věkové kategorii 55 plus na trhu práce. Ve starší generaci firmy získávají nositele know-how, které je na mnoha místech využíváno, ale již se nevyučuje. „Zároveň jde o stabilní a loajální pracovníky, kteří si dobrého místa váží. Pro tuto skupinu nemusí být tak významnou motivací vyšší mzda či kariérní postup, za kterými mnozí mladší zaměstnanci cestují k jiným zaměstnavatelům,“ řekla marketingová ředitelka Grafton Recruitment Jitka Součková.

Loajalita, spolehlivost a zkušenosti jsou vlastnosti, které u seniornějších zaměstnanců často vyzdvihují i samotné firmy. „Pokud se hlásí na specializované nebo manažerské pozice, jejich zájem je seriózní, nejdou si ji pouze vyzkoušet,“ sdělila Michala Raganová, HR manažerka společnosti Zeelandia.

ČTĚTE DÁL: Práce až jako poslední. Generace Z se nejvíce stará o sebe a cestuje, ukázal průzkum

Součástí firemní politiky může být i takzvaný reverzní mentoring, kdy se od sebe vzájemně učí mladá i starší generace. „Zástupci mladší generace s sebou přináší know-how v oblasti technologií, komunikace přes moderní nástroje nebo třeba neotřelých postupů a trendů při řešení zaběhlých situací a problémů. Oproti tomu pak starší generace disponuje většími zkušenostmi a znalostmi řízení týmů či projektů. Vzájemné sdílení principů je tak výhodné pro všechny strany, mladší i starší kolegy a samozřejmě i společnost jako takovou,“ řekla HR manažerka MONETA Money Bank Klára Escobar.