Cestovní kancelář nevrátila seniorovi peníze
Cestovní kancelář nevrátila svému klientovi staršímu 65 let peníze za zrušený zájezd. Podle zákona má ale senior právo voucher odmítnout a získat peníze zpět. Během natáčení televize CNN Prima NEWS získala i vyjádření cestovní kanceláře (CK). Senior podle ní své peníze dostane v průběhu prosince.
Panu Šebestovi cestovní kancelář nevrátila peníze za zájezd, který se kvůli pandemii koronaviru nemohl uskutečnit. Voucher nechtěl. Jenže zhruba 50 000 korun prý kancelář plánovala vrátit až měsíc po ukončení současných restriktivních opatření.
Cestování se změní jako po 11. září. Roušky v letadlech jen tak nesundáme
Lidé mají touhu cestovat, nikdy to už ale nebude jako dřív, shodují se experti z oboru. Podle místopředsedy Asociace cestovních kanceláří (ACK ČR) Jana Papeže roušky v letadlech jen tak nesundáme. Prezident Asociací hotelů a restaurací Václav Stárek prohlásil, že koronavirus změní cestování stejně jako teroristické útoky 11. září.
„Pro mě je to vlastně nikdy, protože restriktivní opatření mohou v souvislosti s epidemií trvat poměrně dlouho a při věku nad 75 let už to může být nepřijatelné,“ uvedl Šebesta. Podle advokátky Kláry Dvořákové, kterou televize CNN Prima NEWS oslovila, se klienti mohou bránit i tím, že se obrátí na soud.
„Zákazník nad 65 let má právo vystavený voucher odmítnout, tím pádem končí cestovní kanceláři tzv. ochranná doba a CK je povinna tomuto zákazníkovi do 14 dnů vrátit plnou cenu, kterou zákazník cestovní kanceláři zaplatil,“ vysvětluje Dvořáková, advokátka a specialistka na cestovní právo.
Cestovní kanceláře za zrušené zájezdy nemohou
CNN Prima NEWS oslovila i danou CK. Její jednatel se nakonec vyjádřil prostřednictvím e-mailu. „Klienty informujeme, že musíme být schopni vytvářet podnikatelskou činnost v cestovním ruchu, abychom byli schopni dostát svých závazků,“ napsal ve vyjádření jednatel kanceláře.
Cestovní kancelář poukazuje na to, že se nachází ve složité situaci – jsou zavřené hotely, omezené možnosti cestování a letecká společnost jí údajně nevrací peníze za zrušené letenky. K této situaci se vyjádřil poslanec Patrik Nacher (za ANO).
„Poškozený je jak klient, který nikam neodletěl či neodjel, tak i cestovní kancelář, která za to také nemůže. Princip voucheru je podle mě spravedlivý. A samozřejmě se počítalo i s výjimkami pro zvlášť zranitelné osoby, tak, aby když odmítnou voucher, dostaly peníze. Zde musí cestovní kancelář vyjít vstříc,“ uvedl Nacher.
K vrácení uhrazené částky se nakonec jednatel cestovní kanceláře vyjádřil takto: „Skupinu zájezdů na Maltu, kam patří i pan Šebesta, budeme vypořádávat během prvních třech týdnů v prosinci.“