
Namísto dovolené bydlí na letišti
Těšili se na dovolenou, utratili za ni tisíce a místo pohodového odletu do Turecka, tráví už druhý den na letišti. Zhruba 140 lidí z Česka si koupilo zájezd u zahraniční cestovní kanceláře. Až těsně před odletem se dozvěděli, že jejich letadlo má technickou závadu a nikam se neletí, uvedla ve svém vysílání televize CNN Prima NEWS.
Plánovaný odlet byl v úterý v sedm večer. K tomu ale nedošlo. „Každou hodinu nám říkali, že se omlouvají, že let je zpožděný. A to nám říkali až do jedné hodiny do noci,“ popsal jeden z cestujících. „Povinností cestovní kanceláře je zajistit buď náhradní řešení, nebo při nejmenším stravu a ubytování,“ podotkl advokát Jan Černý.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Římské Koloseum v obležení krys. Ve městě jich je sedm milionů, mohou za to turisté
Ve středu ve 14:30 byli cestující stále na letišti, a to i přesto, že po všech peripetiích měli odletět v 10 hodin. „V 11 jsme byli všichni připraveni na odlet a děje se to samé. Došla k nám informace, že letadlo nemá nasazená kola,“ sdělil cestující. „Skutečně došlo k tomu, že letecká společnost měla poruchu na letadle. Bohužel, let se opozdil až o 24 hodin,“ uvedla mluvčí CK Invia Jiřina Ekrt Jirušková.
Češi si stěžují na špatnou komunikaci. Problém může být v tom, že cestovní kancelář, která zájezd pořádá, má sídlo v Polsku, létá s tureckou leteckou společností a lidé pobyt koupili přes českého zprostředkovatele. „Nikdo s námi nekomunikuje a abychom to řešili e-mailem přes aerolinky, mi přijde naprosto zcestné,“ uvedl cestující.
„Prodejci jsou povinni dát nějaké spojení. Lidé mají mít právo komunikovat s pořadatelem zájezdu,“ zdůraznil předseda Asociace cestovních kanceláří Jan Papež. Podle odborníků by se měli cestující domáhat svých práv. „Být jimi, rozhodně po návratu uplatním nárok na odškodnění za zkaženou radost z dovolené. To může být i solidní suma,“ řekl Černý. „Tady je nic nezbavuje práva na reklamaci,“ dodal Papež.
Letiště klientům nabízí poukaz na jídlo ve výši 241 korun. „Klienti, kteří mají zvýšené náklady na občerstvení a na dopravu, si musí všechny účtenky uschovat a ideálně po návratu z dovolené se postupuje klasickým reklamačním řízením,“ sdělila Jirušková.