Hodiny čekání se změnily na den. Češi uvázli na letišti, stěžují si na cestovní kancelář

Skupina Čechů uvízla na letišti.

Namísto dovolené bydlí na letišti

Těšili se na dovolenou, utratili za ni tisíce a místo pohodového odletu do Turecka, tráví už druhý den na letišti. Zhruba 140 lidí z Česka si koupilo zájezd u zahraniční cestovní kanceláře. Až těsně před odletem se dozvěděli, že jejich letadlo má technickou závadu a nikam se neletí, uvedla ve svém vysílání televize CNN Prima NEWS.

Plánovaný odlet byl v úterý v sedm večer. K tomu ale nedošlo. „Každou hodinu nám říkali, že se omlouvají, že let je zpožděný. A to nám říkali až do jedné hodiny do noci,“ popsal jeden z cestujících. „Povinností cestovní kanceláře je zajistit buď náhradní řešení, nebo při nejmenším stravu a ubytování,“ podotkl advokát Jan Černý.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Římské Koloseum v obležení krys. Ve městě jich je sedm milionů, mohou za to turisté

Ve středu ve 14:30 byli cestující stále na letišti, a to i přesto, že po všech peripetiích měli odletět v 10 hodin. „V 11 jsme byli všichni připraveni na odlet a děje se to samé. Došla k nám informace, že letadlo nemá nasazená kola,“ sdělil cestující. „Skutečně došlo k tomu, že letecká společnost měla poruchu na letadle. Bohužel, let se opozdil až o 24 hodin,“ uvedla mluvčí CK Invia Jiřina Ekrt Jirušková.

Češi si stěžují na špatnou komunikaci. Problém může být v tom, že cestovní kancelář, která zájezd pořádá, má sídlo v Polsku, létá s tureckou leteckou společností a lidé pobyt koupili přes českého zprostředkovatele. „Nikdo s námi nekomunikuje a abychom to řešili e-mailem přes aerolinky, mi přijde naprosto zcestné,“ uvedl cestující.

„Prodejci jsou povinni dát nějaké spojení. Lidé mají mít právo komunikovat s pořadatelem zájezdu,“ zdůraznil předseda Asociace cestovních kanceláří Jan Papež. Podle odborníků by se měli cestující domáhat svých práv. „Být jimi, rozhodně po návratu uplatním nárok na odškodnění za zkaženou radost z dovolené. To může být i solidní suma,“ řekl Černý. „Tady je nic nezbavuje práva na reklamaci,“ dodal Papež.

Letiště klientům nabízí poukaz na jídlo ve výši 241 korun. „Klienti, kteří mají zvýšené náklady na občerstvení a na dopravu, si musí všechny účtenky uschovat a ideálně po návratu z dovolené se postupuje klasickým reklamačním řízením,“ sdělila Jirušková.

Tagy:
Polsko Turecko letiště turisté letecká společnost cestovní kancelář cestování Česko zájezd Asociace cestovních kanceláří České republiky Jan M. Černý