reklama

Povolení pro dálnici D49: Silničáři chtějí stavět, ekologové nesouhlasí

Stavba dálnice D49 připomíná nekonečný příběh. Šestnáctikilometrový úsek z Hulína do Fryštáku u Zlína se zahajoval už v roce 2008. Přípravné práce ale přerušily soudní spory s ekologickými organizacemi, které upozornily na přítomnost chráněných živočichů v trase dálnice. Soudy i úřady postupně všechny námitky smetly ze stolu a ministerstvo dopravy v prosinci vydalo stavební povolení.

reklama

„Jsme rádi, že se konečně podařily vyřídit veškeré připomínky ekologických spolků a účastníků stavebního řízení,“ sdělil šéf Ředitelství silnic a dálnic Zlín Karel Chudárek. Myslí si ovšem, že proti vydání stavebního povolení podají ekologické spolky rozklad, o kterém musí rozhodnout příslušná komise. „Uvidíme, za jakou dobu a s jakým výsledkem se s případnými připomínkami vypořádá,“ řekl Chudárek.

Dálnice má vést přes přírodní park

Mezi odpůrce dálnice D49 patří i ekologický spolek Děti země. Vydání stavebního povolení se mu nelíbí a rozklad proti němu podá. Podle předsedy spolku Miroslava Patrika totiž není potřeba dálnici směrem na Slovensko stavět, protože stávající silnici lze rozšířit nebo se mohou vybudovat obchvaty.

K tématu

„Úsek u Zlína a Otrokovic sice odvede část dopravy, ale hlavní doprava je vnitroměstská, funkce dálnice bude minimální. Navíc Zlín a Otrokovice už jsou na dálniční síť připojené přes dálnici D55, takže padá i argument, že jsou odříznutí od zbytku republiky. A hlavně napojení na Slovensko je problematické, protože má vést přes přírodní park Vizovické vrchy a podle nás je tam lepší spíše prosazovat rekreaci než tahat dálnici,“ uvedl Patrik.

Ve Zlíně by doprava poklesla o 30 procent

D49 vedoucí na Slovensko má odlehčit mnoha městům a obcím od tranzitní dopravy, v prvé řadě Zlínu. Silničáři odhadují, že po dokončení prvního úseku dálnice by v krajském městě měla doprava poklesnout až o 30 procent.

„Čekám na to 45 let. Jsem pro dálnici, už aby to bylo,“ řekl jeden z obyvatelů Zlína. „Myslím si, že lidé mají přednost před křečky a mravenci. Zlín se musí projíždět. Když bude dálnice, tak se dá objet,“ dodal další.

Silničáři doufají, že rozkladová komise rozhodne do podzimu. Pokud námitky odpůrců dálnice odmítne, začnou stavět ještě letos.

K tématu

Další hlavní zprávy

360°

Prouza: Kvóty na potraviny chtějí agrobaroni. Západ plení náš trh, kontruje Fiala

Prouza: Kvóty na potraviny chtějí agrobaroni. Západ plení náš trh, kontruje Fiala

„Čeští agrobaroni nedokáží vyrábět tak efektivně jako zahraniční konkurence, a proto požadují kvóty na potraviny,“ soudí prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza, který diskutoval v pořadu 360° Pavlíny Wolfové s poslancem Radimem Fialou (SPD). Ten předložil pozměňovací návrh o povinných kvótách na české potraviny Sněmovně a ta ho i přes výhrady opozice schválila. Návrh tak putuje do Senátu.

reklama
reklama
Bitka a pěsti ve Sněmovně. Poslanci se porvali kvůli rouškám

Sněmovna

Domácí zpravodajství

Praha má problém: Soud zrušil kolaudaci velké části tunelu Blanka
Mladík strčil kolegovi fixu do konečníku a mlátil ho přes penis. Odpyká si pět let
Další články
reklama
reklama