
Zvyšme výdaje na obranu, zní z vlády. Už teď je nestíháte řádně utrácet, namítá Schillerová
Jasně je vidět, že řidič udělal vše správně. Tak hodnotí majitel stavební firmy Petr Ressel záznam, jenž zachytil srážku vlaku s nákladním autem ve Stráži nad Nisou na Liberecku. Dopravní expert Roman Budský je však s hodnocením záznamu opatrnější. Varoval před úhlem pohledu a zároveň připomněl základní poučky k jízdě přes vlakové přejezdy.
Obrovskou nezodpovědnost měl podle svědků předvést pedagog, který doprovázel své žáky na cyklistickém výletě v Bakově nad Jizerou. I když na železničním přejezdu blikala červená signalizace a závory byly dole, několik žáků nechal přes koleje přejet.
V automobilovém světě koluje nespočet mýtů a legend, kterým mnoho z nás zarytě věří. Mezi nejčastější bezpochyby patří ten o nočním fungování semaforů. Říka se, že pokud v noci svítí na určitém typu semaforu červená, stačí bliknout dálkovými světlomety a naskočí zelená. Jenže to není pravda. Za určitých okolností ale funguje něco jiného...
Křižovatky se světelnou signalizací jsou mnohdy velmi komplikované a znát všechna jejich pravidla bývá pro většinu řidičů nadlidský úkol. Některé zásady jsou však zcela jednoznačné, přesto je mnozí porušují– například najíždění do prostoru pro cyklisty „na semaforech“. Častými narušiteli této zóny bývají především motorkáři.
Policie pátrá po řidiči kamionu, který v pondělí v Okříškách na Třebíčsku vjel na železniční přejezd. Ignoroval padající závory i světelnou signalizaci. Díky pohotovému jednání strojvedoucího ke srážce nedošlo. Muž následně z místa ujel.