Hrozí v Česku další prudké zdražování potravin? Může za to nařízení EU chránící deštné pralesy
Potraviny by od příštího roku po celé Evropské unii mohly zdražit. Může za to nařízení o odlesňování, které vstoupí v platnost na konci prosince a má chránit chránit deštné pralesy. Přesto výrazně zasáhne Evropu. Němečtí obchodníci už dopředu varují, že jim nařízení zhorší podmínky a promítne se negativně do cen. I zástupci českých obchodů upozorňují na podobné překážky. Europoslankyně Veronika Vrecionová (ODS) nicméně doufá, že se nařízení odloží či se přísné podmínky na poslední chvíli osekají.
Dusno kvůli cenám vajec: Výborný rozčílil supermarkety. Nic mu do toho není, tvrdí Prouza
Mezi šéfem resortu zemědělství Markem Výborným (KDU-ČSL) a supermarkety aktuálně panuje dusno kvůli cenám vajec. Ministr se totiž chystá odeslat řetězcům dopis s dotazem, jestli do konce roku přestanou prodávat vejce z klecových chovů a dodrží tak svůj závazek. Podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu ale politikovi prý není nic do toho, kdo, co a jak prodává. Na to, že vejce od nového roku znovu podraží, se máme ale připravit.
Dopravní zácpa, svatba i pohřeb: Od června se mění pravidla pracovního volna
Od června se mění pravidla pro čerpání pracovního volna. Kromě svatby nebo pohřbu budou moci zaměstnanci omlouvat svou nepřítomnost třeba i dopravní zácpou. Firmy budou nově proplácet zaměstnancům například i doprovod blízkého člověka k lékaři a zpět. Změny si chválí jak odbory, tak zaměstnavatelé, zjistilo CNN Prima NEWS.
Vejce jsou oproti loňsku o polovinu dražší. Krátíme zakázky, přiznávají chovatelé
Velikonoce klepou na dveře a supermarkety se začínají předhánět, kdo bude mít výhodnější slevové akce. Tradičním tahounem jsou vejce, ta jsou ale i ve slevách dražší než loni, a to o téměř polovinu. Důvodem je jejich nedostatek na celém evropském trhu. V akcích jsou zejména vejce velikosti S, u nich ovšem experti doporučují, aby si spotřebitelé spočítali, jestli se s nimi pečení opravdu vyplatí.
Prouza: Agresivita zákazníků v obchodech roste. Prodavači čelí vulgaritám i kvůli smrskflaci
V posledních měsících významně roste agresivita zákazníků v obchodech. Tvrdí to prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza, podle kterého si mnozí stěžují na zmenšování zboží neboli tzv. smrskflaci. Terčem vulgarit jsou často prodavači, kteří však za rozhodnutí výrobců upravit obaly nemohou. Obchody ale mnohdy nechávají stejné cenovky na zboží, které prošlo zmenšením.
Jak inovace mění pravidla hry v maloobchodu? Zjistěte to na Retail Summitu 2025
Nakupování už dávno není jen o plných regálech a frontách u pokladen. Virtuální asistentky v mobilních aplikacích pomáhají s výběrem kosmetiky, zatímco samoobslužné prodejny s umělou inteligencí hlídají, aby zákazníci nezapomněli namarkovat zboží. Elektronické cenovky zase zajišťují, že zaplatíte vždy tu správnou cenu. Podle Jana Patery ze společnosti Blue Events, která organizuje Retail Summit – největší konferenci o maloobchodu v Česku, se letos obchodníci budou předhánět v inovacích. „Půjde ale o to, kdo se lépe trefí do srdce zákazníka,“ říká Patera. Letošní Retail Summit proběhne v Praze na konci března.
Kolik máte ve firmě žen a co uhlíková stopa? Podnikatelé kritizují ESG reporting, bere jim čas
Máte ve společnosti stejný počet žen a mužů? A jakou uhlíkovou stopu zanechá váš výrobek? To jsou příklady otázek, na které musí firmy odpovídat v rámci takzvaného nefinančního (tedy ESG) reportingu. Ten vychází z evropských nařízení, podnikatelé ovšem hovoří o obrovské byrokracii, která nikomu nic nepřinese, a navíc zdržuje. Evropská komise sice navrhuje zmírnění požadavků, to však prý nestačí.