
Výpověď bez důvodu? Návrat do časů roboty, říká Středula. Podle expertů pomůže zvýšit mzdy
Automobilky se letos předhánějí, kdo nabídne lepší výbavu za nižší ceny. Jen v létě se představilo hned několik nových verzí u předních značek působících na českém trhu. Nechybí Škoda, Hyundai a ani Toyota. U koho ušetříte nejvíce?
Znovuzrozená britská automobilka MG posílá na český trh dalšího silného hráče. Tentokrát je jím full-hybridní hatchback s cenou pod půl milionu korun. Konkurent Škody Fabie nebo kolínské Toyoty Yaris sází na výkonný a zároveň hospodárný pohon, bohatou základní výbavu i překvapivě dlouhou záruční dobu.
MG3 Hybrid+ se chystá vstoupit i na český trh. Fabii bude chtít zatopit velmi zajímavým elektrifikovaným pohonem, který nabízí nadprůměrně vysoký výkon. V kombinaci s bohatou výbavou tahle novinka navíc začíná částkou 490 tisíc. V Řecku jsme jako jedni z mála vyzkoušeli, jak tohle všechno dohromady funguje. Má se zavedená konkurence začít bát?
Praha nasadila nová monitorovací vozidla. Jejich úkolem je kontrola zón placeného stání a sledování defektů na komunikacích, jako jsou výmoly nebo závady na dopravním značení. Město si od novinky slibuje zrychlení a zkvalitnění identifikace vad i proces jejich nápravy. Lépe si posvítí i na nepoctivé parkující.
Ve středočeském závodě Toyoty byla slavnostně zahájena výroba crossoveru Aygo X, který bude z výrobních linek sjíždět vedle většího modelu Yaris. Čekací lhůty na nový model však mohou přesáhnout devět měsíců.
Doba není jednoduchá a jednotlivé automobilky hledají způsoby, jak splnit drakonické limity flotilových emisích. Řešením jsou samozřejmě elektrifikované modely, jejichž vývoj si však každý nemůže dovolit. V takovém případě je potřeba požádat o spolupráci konkurenci.
Čtvrtou generací Škody Fabia jsme jezdili ještě v zamaskované podobě, důkladně jsme ji proměřili, známe její nabídku motorizací a také nejdůležitější parametry. Do úplného složení této mozaiky však stále chyběly dva nejzásadnější dílky – jak bude malý hatchback vypadat a kolik bude stát. I to už ale po úterním slavnostním odhalení víme. Rozhodli jsme se proto srovnat žhavou českou novinku s největšími konkurenty na českém trhu.
Světovým autem roku 2021 je Volkswagen ID.4. Porazil Hondu e i Toyotu Yaris. Zda ale osloví i zákazníky, je zatím ve hvězdách. Elektrickým vítězům z nedávné minulosti se to příliš nedařilo. Doba se ale mění.
Už s jistotou víme, že Škoda Octavia anketu evropského auta roku letos bohužel nevyhraje. Na vítěznou Toyotu Yaris ztratila 67 bodů, čímž obsadila konečnou pátou příčku. Světlo naděje pro český bestseller ale ještě zdaleka nezhaslo. Šanci na prvenství má stále v prestižní ženské anketě Women's World Car of the Year, jejíž celkové vyhlášení proběhne 8. března.
Na pustém výstavišti Palexpo ve švýcarské Ženevě, kde se do roku 2019 pravidelně konával ženevský autosalon, byl v pondělí vyhlášen vítěz tradiční ankety o Evropské auto roku (COTY) pořádané od roku 1964. Vítězem se stala Toyota Yaris, Škoda Octavia se mezi sedmi finalisty umístila na pátém místě, když porazila Land Rover Defender a Citroën C4.
Když tuzemské Škodě již dvakrát za sebou sebraly titul českého auta roku zahraniční modely, brousila si zuby na letošní 27. ročník ankety. A je pravdou, že nová Octavia byla doslova jejím esem v rukávu. Jenže letos se u nás kvůli koronavirové pandemii prestižní anketa neuskuteční, a proto museli mladoboleslavští doufat v úspěch na jiných trzích. A zadařilo se hned v sousedním Slovensku, kde Octavia od patnáctičlenné poroty získala vůbec nejvíce hlasů a drtivě zvítězila.