Udržitelná móda z Brna je hitem díky kvalitě, nápadům i smyslu pro humor

GoldBee  kvalitní, ručně šitá a udržitelná móda z Brna

Udržitelná móda z Brna

Rozhovor s borci, kteří vracejí Brno na módní mapu – a dělají to eticky i ekologicky.

Značka Goldbee dělá všechno tak nějak samozřejmě. Proti trendu vysokoobrátkového oblečení pochybné kvality bojuje tím, že zaměstnává šičky a švadlenky v Česku, takže zblízka dohlíží na kvalitu, postupy a také udržitelnost. Jediný odstřižek v jejích výrobnách nevyjde na zmar, což platí i pro bezešvé produkty vzniklé z česko-italské spolupráce.

Filozofii značky přitom majitel Jan Kočar s kolegou Kienem komunikují osobitě, s maximálním nadhledem a bez ohledu na přizemní poučky marketérů, jak ukazuje mimořádný úspěch jejich Instagramu i dalších sociálních sítí. „Asi se to snažíme dělat upřímně. Nemusí se to líbit každému, ale lidi to berou. Vlastně si děláme srandu sami ze sebe, to je takový gró našeho marketingu,“ přiznal Kočar v reportáži CNN Prima News reportérce Simoně Dočkalové přímo z brněnské textilní dílny.

Začali v době covidu výrobou roušek, ale brzy rozšířili sortiment. Základ tvoří plavky, legíny, spodní prádlo a oblečení s důrazem na pohodlnost a vytvarovanou siluetu, ať už ho nosí kdokoli. V dámských modelech se často fotí i majitel značky. „Je to vlastně vzkaz pro ženy, že když to sedí chlapům, tak to bude sedět každé ženě, ať už je jakýchkoli tvarů nebo rozměrů,“ vysvětlil.

Vztah se zákazníky se snaží budovat jednoduše tím, že jim individuálně naslouchají. „Čteme komentáře. Když nám někdo napíše na Facebooku, že nenašel velikost, tak vyrobíme speciální pro něj. Když řekne, že chce třeba plavky pro velká prsa, tak tady teď třeba holky vyrábějí pro velikost H a větší,“ vysvětlil výhody lokální značky, jejíž úspěch sice dávno překročil hranice Česka, ale maximum materiálů i výroby chce udržet doma.

Nechce, aby GoldBee byla jen další zaměnitelným módním brandem, ale chce být férový k zaměstnancům, zákazníkům i planetě. Odrážel to třeba nedávný projekt Zachraň oblečení, který shrnul slovy: „Chceme dělat věci jinak. To je něco, co dnes ve světě módy opravdu potřebujeme.“

Tagy: