Praxí se učí nejlépe, platí to i pro finanční gramotnost. Soutěž ukázala, co ve školách funguje
Finanční gramotnost je klíčová kompetence, kterou by měl ovládat každý, kdo operuje v běžném životě s penězi nebo s finančními produkty. Nejde přitom jen o pouhou znalost teoretických pojmů, ale také o osvojení praktických schopností, jako je plánovat rozpočet, spořit, a hlavně rozumět půjčkám nebo investicím. Své o tom ví víc než 87 tisíc žáků z 1 130 škol, kteří se loni zapojili do Soutěže Finanční gramotnost. Organizátoři v přípravě nového ročníku pečlivě vyhodnotili jejich výsledky i zpětnou vazbu od učitelů, aby mohli soutěž posunout na další úroveň. Analýza ukázala, že školy a žáci nejvíce těží z prakticky orientované výuky, a zároveň odhaluje oblasti, kde je třeba posílit podporu pro pedagogy.
Startuje Rada mladších: Studenti budou hovořit o závislostech, vzdělávání i svobodě slova
Studenti středních škol z celé České republiky mají letos už podvanácté možnost zapojit se do projektu Rada mladších. Krajské meziškolní konference i celorepublikové finále nabídnou mladým lidem ze všech 14 krajů možnost otevřeně prezentovat své názory a diskutovat o zásadních tématech současnosti — od rizik závislostí přes udržitelnost ve vzdělávání až po roli svobody slova a veřejnoprávních médií.
Fatální chyba univerzity: Britský student si vzal život v den své promoce. Komise přiznala omyl
Třiadvacetiletý Ethan Brown z Velké Británie v prosinci minulého roku spáchal sebevraždu v den, kdy se měl stát absolventem univerzity v Glasgow. Vedení školy tvrdilo, že mladík nesplnil náležitosti a promoce se tak účastnit nemůže. Později se však ukázalo, že šlo o chybu a Brown měl být k promoci připuštěn. Matka zesnulého nyní z jeho smrti viní právě univerzitu, píše Daily Mail.
Omezit autonomii vysokých škol? Spolu to zvažuje, Starostové by rádi nové ministerstvo
Rozumná debata o omezení autonomie vysokých škol je na místě, řekl při představování programových priorit koalice Spolu ve školství lídr královéhradecké kandidátky Matěj Ondřej Havel (TOP 09). Odkazoval se na debaty o platové nerovnosti či řešení veřejných kauz na univerzitách. Starostové mají s vysokým školstvím jiné plány – vyjmout tuto oblast z příslušného resortu. Poslanec Jan Berki (STAN) uvedl, že stát nemá rozhodovat o vnitřním přerozdělování peněz.