Nový Volkswagen Taigo pochází z Brazílie, sedí na podvozku Pola a nestojí mnoho

Nový Volkswagen Taigo je vůbec prvním modelem z Wolfsburgu, který obdržel karoserii typu SUV kupé. Vychází z brazilského modelu VW Nivus, ale oproti němu má více technologických vychytávek a především bezpečnostním prvků. Se zajímavou cenovou nabídkou nebude na trhu rozhodně bez šancí.

Volkswagen Taigo byl dosud ve světě známější jako Volkswagen Nivus. SUV kupé, které se vyrábí v Brazílii, se ale nyní dostává na evropský trh, kde chce oslovit především mladší klientelu. Ze svého brazilského sourozence si ovšem vypůjčilo jen základní tvary karoserie. Volkswagen pro evropský trh přepracoval světlomety, použil v interiéru kvalitnější materiály a především rozšířil nabídku technologických vychytávek.

Brazilský základ s evropskou technikou

První SUV kupé značky stojí na stejném podvozku jako VW Polo či T-Cross. Oproti malému crossoveru Taigo však o něco narostlo. S celkovou délkou 4 266 milimetrů překonává T-Cross o 146 milimetrů. K výraznějším změnám také došlo z pohledu šířky auta. Taigo má šířku 1 757 milimetrů a výšku 1 494 milimetrů. Rozvor se změnil jen nepatrně. Taigo má jen o 6 milimetrů navíc.

Přestože auto stále stojí na platformě MQB A0 má toho hodně v rukávu. Základní objem zavazadlového prostoru činí 438 litrů, zaujmou ale především tvary karoserie. Taigo je charakteristické padající střechou od B-sloupku, což autu dodává jedinečný tvar a zároveň otevře pro VW zcela novou kapitolu.

Oproti svému brazilskému sourozenci bude Taigo dodáváno s propracovanými světlomety. Ty si na přání bude moci zákazník zakoupit také s technologií IQ.LIGHT LED. Jedná se o matrixové světlomety, které známe i z jiných modelů značky. Zajímavým, a dnes již charakteristickým prvkem VW, je propojení předních i zadních světel LED páskem.

Vydařený interiér

Zatímco vnitřní prostor aktuálního VW Golf čelí prakticky od počátku výroby různým výtkám, Taigo má interiér už od pohledu velmi vydařený. Už v základu nechybí 6,5palcový digitální přístrojový štít, infotainment s novým systémem MIB3.1, rozšířená konektivita, multifunkční volant nebo bohatá nabídka airbagů. Za příplatek bude možné dokoupit digitální přístrojový štít s úhlopříčkou až 10,5 palce a samozřejmě také centrální displej infotainmentu s úhlopříčkou 9,2 palce.

Audiofily bez pochyb potěší možnost dokoupení výkonného audiosystému Beats. Kromě toho Taigo nabídne také ovládání hlasem, panoramatické střešní okno či různé designové prvky interiéru. Za zmínku určitě stojí lakování přístrojové desky v kontrastní barvě, které známe například z T-Roc R.

Větší bezpečnost než u originálu

Nezapomnělo se ani na bezpečnost. Jelikož evropské standardy jsou mnohem přísnější než ty brazilské, Taigo bude dostupné s Front Assist, Lane Assist, Side Assist, nouzovým brzděním AEB, post-kolizním systémem či Park Assist. Za příplatek zákazník samozřejmě dostane také inteligentní jízdu IQ.DRIVE.

Nabídka motorizací bude kopírovat to, co známe například z modelů Polo a T-Cross. Základ je tvořen litrovým turbomotorem TSI o výkonu 70 kW, který je standardně spojen s 5stupňovým manuálem. Nad ním je zasazen motor 1,0 TSI o výkonu 81 kW, který je standardně dodáván se 6-stupňovým manuálem, ale na výběr bude i 7stupňové DSG. Absolutní vrchol bude tvořen motorem 1,5 TSI s tradičním výkonem 110 kW v kombinaci se 7stupňovým DSG.

Z hlediska výbav se Taigo na evropském trhu objeví, jako Taigo, Life, Style a R-Line. Právě poslední zmíněná výbava bude výsadou evropského trhu a je také tou, kterou jsme krátce ozkoušeli v rámci české premiéry.

Překvapivě dobrý podvozek

Nedávno jsme testovali modernizovaný Volkswagen Polo, což je vlastně menší sourozenec Taiga, a stěžovali si na to, že hatchback může být poháněn pouze tříválcovými motory. To u crossoveru naštěstí neplatí a pod jeho kapotou jsme tak mohli mít výkonný čtyřválec 1.5 TSI, který dokáže nabídnout výbornou dynamiku a maximální rychlost až 212 kilometrů za hodinu. Nejen že jednapětka měla dostatek koní na většinu předjíždějících manévrů, ale oproti litrovému tříválci je výrazně kultivovanější a pružnější.

Dokonce ani spotřeba čtyřválce nebyla špatná. S Taigem jsme průměrně jezdili za osm litrů, přičemž většinu času jsme trávili v centru města. Abychom ale SUV kupé jenom nechválili. Občas nám vrásky na čele vyrýsovala 7stupňová dvouspojková převodovka DSG, která si v některých momentech s nejsilnějším benzínovým motorem moc nerozuměla. Při klidné jízdě probíhá řazení hladce, jenže jakmile jsme si chtěli jsme si užít trošku ostřejší tempo, převodovka začala zmatkovat a nestíhala. DSG také nemá příliš v oblibě řazení zpátečky.

Taigo na první dobrou naopak potěšilo výtečně naladěným odpružením. Německý-brazilský crossover totiž dokázal najít tenký střed mezi pohodlím a sportovností. Skvělé jízdní vlastnosti prvního SUV kupé od Volkswagenu ještě podtrhuje přesné a strmé řízení, které nemá žádnou vůli ve středové poloze a řidiči dává jasnou zpětnou vazbu od předních kol. Taigo je proto při svižné jízdě na okreskách čitelné a velmi předvídatelné.

Nejen touto dovedností předčilo první evropské SUV kupé značky Volkswagen naše očekávání. Volkswagen Taigo je opravdu povedený model, který si své kupce bezpochyby najde. Podobné technické údaje a ceník naleznete v našem katalogu ZDE.

Tagy: