Nový Volkswagen Taigo pochází z Brazílie, sedí na podvozku Pola a nestojí mnoho

Nový Volkswagen Taigo je vůbec prvním modelem z Wolfsburgu, který obdržel karoserii typu SUV kupé. Vychází z brazilského modelu VW Nivus, ale oproti němu má více technologických vychytávek a především bezpečnostním prvků. Se zajímavou cenovou nabídkou nebude na trhu rozhodně bez šancí.

Volkswagen Taigo byl dosud ve světě známější jako Volkswagen Nivus. SUV kupé, které se vyrábí v Brazílii, se ale nyní dostává na evropský trh, kde chce oslovit především mladší klientelu. Ze svého brazilského sourozence si ovšem vypůjčilo jen základní tvary karoserie. Volkswagen pro evropský trh přepracoval světlomety, použil v interiéru kvalitnější materiály a především rozšířil nabídku technologických vychytávek.

Brazilský základ s evropskou technikou

První SUV kupé značky stojí na stejném podvozku jako VW Polo či T-Cross. Oproti malému crossoveru Taigo však o něco narostlo. S celkovou délkou 4 266 milimetrů překonává T-Cross o 146 milimetrů. K výraznějším změnám také došlo z pohledu šířky auta. Taigo má šířku 1 757 milimetrů a výšku 1 494 milimetrů. Rozvor se změnil jen nepatrně. Taigo má jen o 6 milimetrů navíc.

Přestože auto stále stojí na platformě MQB A0 má toho hodně v rukávu. Základní objem zavazadlového prostoru činí 438 litrů, zaujmou ale především tvary karoserie. Taigo je charakteristické padající střechou od B-sloupku, což autu dodává jedinečný tvar a zároveň otevře pro VW zcela novou kapitolu.

Oproti svému brazilskému sourozenci bude Taigo dodáváno s propracovanými světlomety. Ty si na přání bude moci zákazník zakoupit také s technologií IQ.LIGHT LED. Jedná se o matrixové světlomety, které známe i z jiných modelů značky. Zajímavým, a dnes již charakteristickým prvkem VW, je propojení předních i zadních světel LED páskem.

Vydařený interiér

Zatímco vnitřní prostor aktuálního VW Golf čelí prakticky od počátku výroby různým výtkám, Taigo má interiér už od pohledu velmi vydařený. Už v základu nechybí 6,5palcový digitální přístrojový štít, infotainment s novým systémem MIB3.1, rozšířená konektivita, multifunkční volant nebo bohatá nabídka airbagů. Za příplatek bude možné dokoupit digitální přístrojový štít s úhlopříčkou až 10,5 palce a samozřejmě také centrální displej infotainmentu s úhlopříčkou 9,2 palce.

Audiofily bez pochyb potěší možnost dokoupení výkonného audiosystému Beats. Kromě toho Taigo nabídne také ovládání hlasem, panoramatické střešní okno či různé designové prvky interiéru. Za zmínku určitě stojí lakování přístrojové desky v kontrastní barvě, které známe například z T-Roc R.

Větší bezpečnost než u originálu

Nezapomnělo se ani na bezpečnost. Jelikož evropské standardy jsou mnohem přísnější než ty brazilské, Taigo bude dostupné s Front Assist, Lane Assist, Side Assist, nouzovým brzděním AEB, post-kolizním systémem či Park Assist. Za příplatek zákazník samozřejmě dostane také inteligentní jízdu IQ.DRIVE.

Nabídka motorizací bude kopírovat to, co známe například z modelů Polo a T-Cross. Základ je tvořen litrovým turbomotorem TSI o výkonu 70 kW, který je standardně spojen s 5stupňovým manuálem. Nad ním je zasazen motor 1,0 TSI o výkonu 81 kW, který je standardně dodáván se 6-stupňovým manuálem, ale na výběr bude i 7stupňové DSG. Absolutní vrchol bude tvořen motorem 1,5 TSI s tradičním výkonem 110 kW v kombinaci se 7stupňovým DSG.

Z hlediska výbav se Taigo na evropském trhu objeví, jako Taigo, Life, Style a R-Line. Právě poslední zmíněná výbava bude výsadou evropského trhu a je také tou, kterou jsme krátce ozkoušeli v rámci české premiéry.

Překvapivě dobrý podvozek

Nedávno jsme testovali modernizovaný Volkswagen Polo, což je vlastně menší sourozenec Taiga, a stěžovali si na to, že hatchback může být poháněn pouze tříválcovými motory. To u crossoveru naštěstí neplatí a pod jeho kapotou jsme tak mohli mít výkonný čtyřválec 1.5 TSI, který dokáže nabídnout výbornou dynamiku a maximální rychlost až 212 kilometrů za hodinu. Nejen že jednapětka měla dostatek koní na většinu předjíždějících manévrů, ale oproti litrovému tříválci je výrazně kultivovanější a pružnější.

Dokonce ani spotřeba čtyřválce nebyla špatná. S Taigem jsme průměrně jezdili za osm litrů, přičemž většinu času jsme trávili v centru města. Abychom ale SUV kupé jenom nechválili. Občas nám vrásky na čele vyrýsovala 7stupňová dvouspojková převodovka DSG, která si v některých momentech s nejsilnějším benzínovým motorem moc nerozuměla. Při klidné jízdě probíhá řazení hladce, jenže jakmile jsme si chtěli jsme si užít trošku ostřejší tempo, převodovka začala zmatkovat a nestíhala. DSG také nemá příliš v oblibě řazení zpátečky.

Taigo na první dobrou naopak potěšilo výtečně naladěným odpružením. Německý-brazilský crossover totiž dokázal najít tenký střed mezi pohodlím a sportovností. Skvělé jízdní vlastnosti prvního SUV kupé od Volkswagenu ještě podtrhuje přesné a strmé řízení, které nemá žádnou vůli ve středové poloze a řidiči dává jasnou zpětnou vazbu od předních kol. Taigo je proto při svižné jízdě na okreskách čitelné a velmi předvídatelné.

Nejen touto dovedností předčilo první evropské SUV kupé značky Volkswagen naše očekávání. Volkswagen Taigo je opravdu povedený model, který si své kupce bezpochyby najde. Podobné technické údaje a ceník naleznete v našem katalogu ZDE.

Tagy:
auto Brazílie novinka nový model Volkswagen Nový Volkswagen Taigo SUV kupé Volkswagen Taigo

Hlavní zprávy

Infobox

Válka na Ukrajině

sledujeme živě
22:35

Bloomberg: USA jsou připraveny zcela zbavit Rusko možnosti splácet státní dluh po 25. květnu

22:14

Německá kontrarozvědka varuje firmy před útoky proruských hackerů

21:51

Ruský vicepremiér přijel do Chersonské oblasti: „Zaujala by důstojné místo v ruské rodině“

21:32

Rusko vyslechne ukrajinské vojáky evakuované z Azovstalu v trestních věcech

Přísná trenérka ruských krasobruslařek narazila v USA, nemohla koučovat dceru. Proč?

Je známá pro svůj přísný, možná až despotický přístup. Ale právě i díky tvrdé ruce vzešlo zpod křídel ruské trenérky Eteri Tutberidzeové mnoho výjimečných krasobruslařek, a to včetně mladičkého zázraku Kamily Valijevové. Tu na olympijských hrách v Pekingu semlela informace o tom, že měla dříve pozitivní dopingový test. A nyní možná tento fakt pokazil Tutberidzeové výlet za dcerou, která trénuje ve Spojených státech amerických.

BIO je v kurzu! Třídění bioodpadu šetří životní prostředí i peněženku

Snížit množství komunálního odpadu v popelnicích? Jde to. Kromě barevných kontejnerů na plast, papír, sklo či nápojové kartony jsou v ulicích Českého Těšína, Prostějova, Znojma, Českých Budějovic a dalších českých měst k vidění i hnědé popelnice na bioodpad. Tam všude služby odpadového hospodářství zajišťují firmy FCC v ČR. Obyvatelé hnědé nádoby je poctivě využívají a odkládají do nich bioodpad ze zahrad i domácností.

Záběry silných explozí: Ruský obrněnec najel na minu. Vybuchl i vůz, který ho chtěl objet

Ruskou ofenzivu na Donbasu výrazně zpomalují i protitankové miny, které v oblasti rozmístili Ukrajinci. Dokazovat to má další video, které koluje po internetu. Z leteckých záběrů lze vidět ruský bojový vůz BMP-2, který najel na minu. Další ruský obrněnec se zničené vozidlo snažil objet, najel však na minu také. Následovalo několik dalších výbuchů. Autentičnost záběrů není možné v průběhu válečného konfliktu nezávisle ověřit.

Spory Ruska a Izraele se vyostřují. Chystá Jeruzalém odvetu za napadení svých letounů?

Začalo to výroky ruského ministra zahraničí Sergeje Lavrova o „židovském původu Adolfa Hitlera“. Nyní se zdá, že Rusko dalo Izraeli další důvod k podpoře Ukrajiny. Podle izraelských médií totiž ruská armáda v Sýrii poprvé předvedla náznak bezletové zóny a zaútočila proti izraelským letadlům. I kvůli zhoršujícím se vztahům s Moskvou Jeruzalém čím dál více zvažuje vojenskou pomoc Ukrajině.

Rozhodnuto. Nová pražská filharmonie bude stát 6 miliard. Podívejte se, jak bude vypadat

Vítězem mezinárodní architektonické soutěže na podobu nové budovy filharmonie v Praze se stalo dánské studio Bjarke Ingels Group. Výsledky v úterý vyhlásili zástupci hlavního města a jeho Institutu plánování a rozvoje. Budova by podle plánů vedení města měla být hotová v roce 2032, náklady se odhadují asi na šest miliard korun. Nové kulturní centrum s několika sály, které by mělo být i sídlem České filharmonie, má stát u stanice metra Vltavská.

Živě
ON-LINE: Rusové podnikají další razantní kroky. Hodlají vystoupit z významných organizací

Jednání mezi Moskvou a Kyjevem ohledně vyřešení situace na Ukrajině nepokračují. V Rusku vypukl další záhadný masivní požár. Tentokrát hoří chemický závod na výrobu plastů v Berdsku. Mezitím finský parlament drtivou většinou hlasů podpořil podání přihlášky do NATO, přihlášku do aliance podepsalo i Švédsko. Rusko se rovněž chystá vystoupit z WTO a WHO, návrh je v parlamentu.

Domácí zpravodajství

Fiala a Rakušan: Už žádná ultimáta. Hřib slíbil, že kvůli uprchlíkům neudělá unáhlené kroky

Pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) přislíbil, že do konce jednání o přerozdělování uprchlíků mezi kraji nebude dělat ukvapené a unáhlené kroky, k nimž by patřilo uzavření pražského asistenčního centra ve Vysočanech (KACPU). Po úterním mimořádném jednání vlády to novinářům řekli premiér Petr Fiala (ODS) a ministr vnitra Vít Rakušan (STAN). Ten o přemisťování uprchlíků do regionů bude s hejtmany opět jednat ve čtvrtek.

CNN Prima NEWS během 2. roku na trhu ztrojnásobila počet diváků. Jaká témata je oslovila?

Přesně před dvěma lety – 3. 5. 2020 – odstartovala multiplatforma CNN Prima NEWS. Druhý rok potvrdil vzestupnou trajektorii nastavenou v prvním roce a přinesl řadu rekordů. Díky kvalitně pokrytým klíčovým zpravodajským událostem, jako byly říjnové parlamentní volby či válka na Ukrajině, překonávala stanice CNN Prima NEWS i hranici 4% share v CS 15+ v celodni. A multiplatforma jako celek oslovila letos v březnu 7 783 tisíc lidí v CS 10+.

Hůle: Snižme šikanu lidí v nouzi, vyděláme všichni. Cesta k pomoci má být krátká a rychlá

Česko se nadále potýká s rapidním zdražováním. Ředitelka České federace potravinových bank Veronika Láchová v pořadu 360° na CNN Prima NEWS uvedla, že koncem roku budou pravděpodobně podporovat čtvrt milionu lidí. Daniel Hůle z Člověka v tísni podotkl, že zásadní problém pro pomoc lidem v krizi představuje byrokratická zátěž. Radil, aby vláda tyto skupiny lidí nešikanovala přehnanou administrativou.