Naprosto šílené chvíle zažilo 150 pasažérů letu společnosti Southwest Airlines na trase z New Yorku do Dallasu. Stroji totiž za letu vybuchl motor a jeden z úlomků při tom rozbil okénko. Vzniklá dekomprese pak téměř vysála ven jednu z pasažérek. Tu museli ostatní cestující držet až do nouzového přistání letadla ve Filadelfii.
Boeing 737 se dostal do potíží krátce po startu z newyorského letiště LaGuardia. Ve výšce téměř 10 kilometrů se náhle ozvala rána, stroji vybuchl levý motor. Pilotka okamžitě zamířila na nejbližší letiště, které se v tu chvíli nacházelo ve Filadelfii. Letadlo bez větších problémů nouzově přistálo přibližně 10 minut po explozi.
Jenže mezitím se podle cestujících odehrálo na palubě letounu pořádné drama. Kus motoru totiž výbuch odmrštil takovou silou, že rozbil okénko, u kterého seděla jedna z pasažérek a vznikla tak dekomprese. Ve výšce několika kilometrů je totiž velice nízký tlak, naopak kabina letadla je přetlakovaná. Když se v letadle objeví díra, tlak uvnitř a vně letadla se začne vyrovnávat a vzduch unikající zevnitř letadla s sebou vysává vše v okolí. A to se dle cestujících téměř stalo ženě sedící u rozbitého okénka.
„Jednu pasažérku to málem vysálo ven z letadla. Ostatní lidé ji tahali zpátky,“ popsal pro stanici NBC 10 děsivou situaci Todd Bauer, otec jedné z cestujících. Ženu naštěstí ostatní pasažéři udrželi až do přistání. Poté ji záchranáři převezli do nemocnice. Jaká zranění utrpěla, ale nikdo zatím nespecifikoval.
Co přesně stálo za výbuchem motoru, teď budou zjišťovat letečtí experti.
Tato událost dává vzpomenout na neskutečný příběh kapitána Tima Lancastera. Ten byl v roce 1990 během letu z Birminghamu do Malagy prasklým čelním sklem vysát ven z letadla. Jeho nohy se ale zaklínily o řídící páky a stroj tak začal z výšky pěti kilometrů prudce klesat. Situaci nakonec zachránil první důstojník, který dokázal v těchto extrémních podmínkách přistát, a také další personál letadla, který kapitánovy nohy vyprostil z řídícího systému a celou dobu ho pak držel.
Lancaster jako zázrakem přežil, přestože většina jeho těla byla po desítky minut vystavena nepředstavitelným podmínkám - silnému mrazu, tlaku, nárazům a nedostatku kyslíku v plicích. Vyšetřování pak ukázalo, že nehodu způsobil neopatrný mechanik, jenž vyměněný kus čelního skla připevnil šrouby, které měly přibližně o půl milimetru menší průměr, než bylo potřeba.