Služby stávkující letecké společnosti Ryanair ve velkém využívají i Češi. A pokud do požadované destinace není let z Česka, lidé odlétají třeba i z německých měst, která jsou vzdálená stovky kilometrů. A asi vás zajímá, na co máte nárok, pokud dopravce let zruší.
Především je potřeba rozdělit důvod zrušení letu do dvou pomyslných směrů. Začněme tím příjemnějším pro poškozené cestující. Pokud například letecká společnost zrušila let kvůli poruše na letadle nebo z nějakých důvodů, které mohla předvídat, měla by se o vás kompletně postarat, tedy nabídnout občerstvení, které je úměrné době čekání na nový let, dále vás ubytovat a samozřejmě nabídnout jiný letecký spoj.
A to není vše. Můžete požadovat i finanční kompenzaci podle toho, jak daleko jste měli letět. Do 1 500 kilometrů 250 eur, do 3,5 tisíce kilometrů 400 eur a nad 3,5 tisíce kilometrů vzdálené destinace 600 eur. To vše za podmínek, že let začíná na letišti na území členského státu, nebo naopak končí na letišti na území členského státu a zároveň je operován evropskou aerolinkou. Členskými státy se rozumí země EU, Norsko, Švýcarsko a Island.
Stejné odškodnění platí i v případě, že váš let bude mít při příletu do cílové destinace tři a více hodin zpoždění.
Pokud stávkuje letištní personál, máte smůlu
Teď k těm, kteří ostrouhají a dostanou maximálně peníze zpět za zaplacenou letenku. To se děje v případech, kdy byl let zrušen z důvodu nepředvídatelných okolností, jako jsou třeba diplomatické nepokoje, nepřízeň počasí, uzavřené letiště, odkud mělo letadlo odlétat, nebo stávka personálu letiště a také řídících letového provozu.
Právě stávky leteckého personálu jsou v dnešní době dost časté, nicméně podle selského rozumu právě stávka letecké společnosti asi není zrovna nepředvídatelná okolnost jako třeba náhlá bouřka, i když blesky od stávkujících můžou létat na všechny strany. Asi nejlepším řešením je mít celou cestu pojištěnou, tedy včetně letenek.