
Mladík podezřelý z plánování vražd v Plzni měl na seznamu tisíce jmen. Do vězení zřejmě nepůjde
Elektrická vozítka se během chvíle stala nedílnou součástí snad každého většího evropského města. Obliba elektrokoloběžek, elektrokol či elektrických skútrů narůstá zejména díky snadnému používaní. Prostě jen nasednete a jedete. Existují ale i „bezemisní“ vozítka, na která je potřeba řidičské oprávnění, homologace STK či registrační značka, jenomže to ví málo lidí. Přitom za řízení takové elektrokoloběžky hrozí vysoká pokuta a dokonce i vězení. Co, kde a za jakých podmínek tedy můžeme legálně používat?
Brusel připravuje poslední hřebík do rakve spalovacích motorů – emisní normu Euro 7. „Je to válka vyhlášená autům na benzin a naftu,“ tvrdí německý odborný magazín Focus. Tento rok je pro automobilový průmysl z mnoha důvodů kritický. Výrobu a prodej aut zmrazila koronakrize a současně se do jejich rozpočtů mocně tlačí investice nutné na další vývoj ekologických pohonů.
Evropská unie se mermomocí snaží prosadit elektrickou energii jako pohon budoucnosti, který spasí svět a zlepší životní prostředí kolem nás. Snad, ale není tu ještě lepší alternativa? Co třeba CNG, neboli stlačený zemní plyn, který produkuje absolutní minimum emisí a jeho získávání není zásadně neekologické? Navíc se jej na planetě nachází několikanásobně více než ropy. V případě BioCNG se dokonce jedná o obnovitelný zdroj.
V okolí Vídně jsme během jednoho dne vyzkoušeli pět různých verzí na alternativní pohony. Skvěle jezdí plynový i mild-hybrid, plug-in-hybrid RS iV je tak trochu navíc.