Ferrari představuje svůj nový nejlevnější model. Má osmiválec i fyzická tlačítka

Ferrari Amalfi je elegantní kupé s rozložením sedaček 2+2, burácivým dvakrát přeplňovaným osmiválcem s výkonem 640 koní a pohonem zadních kol. Vrací zpět do hry klasická tlačítka, má prostornější interiér a nesnaží se oslnit čísly tolik jako jiné modely automobilky.

Nové supersporty už roky nejsou auta, ale teleporty. Jejich výkon těžko využijete déle než pár vteřin jinde než na okruhu a design těchto vozů už často nebývá tak elegantní jako dříve. Jenže výkon v dnešní době už jen tak někoho neoslní, když i váš chudší soused může mít Teslu se zrychlením z nuly na sto pod dvě vteřiny. Hra o čísla už zkrátka není až tak důležitá jako před pár desetiletími.

K TÉMATU: Jeden a půl tuny a 400 tisíc kostiček. V Praze je unikátní formule od českých designérů

Možná i díky tomu jsou čím dál zajímavější základní modely od Ferrari. Nemají být to nejrychlejší ani nejostřejší auta, která na silnici spíše zabloudila – už názvy těchto modelů vypovídají o klidnějším zaměření. Nebo řekněte sami – když někdo řekne California, Portofino nebo Roma, zrychlí se vám tep a máte husí kůži? Neznamená to však, že by tyto vozy byly nudné, naopak, díky spíše silničnímu zaměření jsou pro mnohé ještě sympatičtější. Nově se k těmto vozům přidává nejnovější model – přivítejte Ferrari Amalfi.

Amalfi na první pohled pro neznalé působí spíše jako facelift Romy a pravděpodobně až tak daleko od pravdy nebudeme. To však není vůbec špatně, neboť Roma patří mezi ty nejkrásnější vozy značky z tohoto milénia. Amalfi přijíždí s lehce upravenou přídí a novými světlomety, zatímco vzadu najdeme aktivní spoiler, ukrytá světla a samozřejmě i čtyři výfuky.

Luxusní kokpit připomíná závodní vozy

Více změn se odehrálo uvnitř. Ferrari Amalfi se pyšní kabinou, která už na první pohled bere dech. Interiér sází na dvoumístné uspořádání s výrazně oddělenými zónami pro řidiče a spolujezdce. Obě části propojuje palubní deska, dveřní panely a středový tunel, které dohromady vytvářejí efekt kokpitu závodního auta. Ten umocňuje také členitý design povrchů a centrální dotykový displej, jenž se stává středobodem celého interiéru.

Ferrari Amalfi přináší i zcela přepracovaný systém HMI (Human-Machine Interface), který slibuje intuitivní ovládání. Volant se vrací k tradičním mechanickým tlačítkům, která jsou ergonomičtější a snadno nahmatatelná i za jízdy, a vrací se i tradiční červené tlačítko pro startování motoru. Práce s infotainmentem probíhá přes tři hlavní displeje.

Digitální přístrojový štít o úhlopříčce 15,6“ zobrazuje důležité informace o jízdě, zatímco centrální 10,25“ dotykový displej umožňuje řidiči i spolujezdci ovládat multimédia, telefon, klimatizaci a další systémy vozu. Díky přepracovanému interiéru je rozložený na šířku a umožňuje spojení s telefonem pomocí Apple CarPlay nebo Android Auto. Pro spolujezdce je k dispozici za příplatek také 8,8“ displej, který zobrazuje například rychlost či otáčky motoru.

Osmiválec bez jakékoliv elektřiny

Pod kapotou Ferrari Amalfi tepe nejnovější generace dvakrát přeplňovaného osmiválce F154 o objemu 3,9 litru bez elektrifikace. Ve své nejnovější úpravě dosahuje výkonu 640 koní při 7 500 otáčkách za minutu, omezovač však zasahuje až o 100 otáček výše. Motor dostal vylepšená turbodmychadla a novou řídicí jednotku, díky které má motor více zátahu ve středních a vyšších otáčkách.

Svižnou akceleraci podporuje osmistupňová dvouspojková převodovka, známá už z modelu SF90 Stradale. Nově by měla být rychlejší a plynulejší, aby auto zvládlo sportovní jízdu i komfortní městské popojíždění. Díky těmto vylepšením dosahuje motor výkonu až 640 koní a z nuly na sto to zvládá za 3,3 vteřiny, ručička rychloměru se zastaví až ve 320 km/h.

Ferrari Amalfi dostává i nejmodernější technologie značky, které výrazně vylepšují jízdní vlastnosti. Auto dostalo nový brzdový systém brake-by-wire, který zkracuje reakce brzd a zlepšuje dávkování brzdné síly, i když zasáhne ABS. Pokročilý systém ABS Evo přesně reguluje brzdný výkon na každém kole díky datům z 6D senzoru, který sleduje pohyby vozu ve všech směrech. Výsledkem je stabilnější brzdění i při prudkých manévrech a lepší kontrola nad vozem.

Amalfi sice tvoří základ nabídky automobilky, neznamená to však, že bude levné. Ferrari již tradičně nezveřejňuje ceny svých vozů, počítejte však s cenou převyšující sedm milionů korun. První vozy se na silnicích objeví už počátkem příštího roku.

Tagy:
hobby Ferrari silnice automobilový průmysl Formule 1 Řím interiér Portofino volný čas Praha věda a technika Tesla Motors Android Auto CarPlay produkty a služby ekonomika, obchod a finance životní styl a volný čas tovární výroba a inženýrství technologie a inženýrství